nieuw moederbord en ook sneller geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elmo1234

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hallo,

Ik wil mijn pc upgraden. Ik zit te denken om een Core 2 Duo E8400 te nemen en de Saphire Radeon HD4850. Ik heb daarbij een nieuw moederbord nodig, maar ik weet niet wat voor 1 ik moet nemen, het liefst eentje onder de €60. Ik ga bij univendi.com bestellen, dus kan iemand een advies geven welke moederbord ik van die site zou kunnen nemen?

Ik heb al 2GB PC4200 geheugen. Moet ik dan sneller geheugen kopen?

En als laatste: Ik heb 480 Watt ADVANCE voeding. Is dat genoeg voor mijn upgrade?

Ik ga mijn computer gebruiken voor het dagelijks gebruik en gamen.

Alvast bedankt.

die voeding is genoeg.

sneller geheugen is wel aanbevolen, gewoon die oude reepjes verkopen, nadat je de rest (ook geheugen) hebt gekocht

ik beveel een p43 of een p45 chipset aan met pci-e 16x 2.0 videokaart lanes. die kost ca. €75 op zijn minst

die voeding is genoeg.

sneller geheugen is wel aanbevolen, gewoon die oude reepjes verkopen, nadat je de rest (ook geheugen) hebt gekocht

ik beveel een p43 of een p45 chipset aan met pci-e 16x 2.0 videokaart lanes. die kost ca. €75 op zijn minst

ok. maakt het dan veel uit als ik een moederbord met een gewone PCIe neem i.p.v. eentje met een PCIe 2.0?

ik zou hier voor gaan
bij azerty.nl

Intel core 2 duo e8400 - €141,22

Peak radeon hd 4850 - €128,39

Buffalo firestix 4gb 800mhz - €65,45

Asus p5ql pro - €76,47

Azerty kan ook ja.
Maar die moederbord gaat niet in mijn kast passen:(...
Dus ik heb even gezocht en ik kwam dit tegen: Asrock 4CoreN73PV-HD720p R1.0 €41,01 en die past er wel in. Volgens mij is dat een mooi bordje voor die prijs, toch?

En is 4GB RAM niet een beetje teveel? 2GB is toch genoeg??

je kan natuurlijk ook 2 gb nemen, het was niet zo duur voor 4gb vond ik.

géén asrock aub, dat is een b-merk. neem een asus, gigabyte of msi

ok, geen Asrock
Wat vind je van de Asus P5E-VM SE €80,13? Die past ook in mijn kast.

Maar zal ik tijdens het spelen een verschil zien als ik 4GB geheugen neem i.p.v. 2GB?

die asus is idd beter, maar is de luchtcirculatie in je behuizing wel goed? het is belangrijk om de warmte die de 4850 produceerd (dat is nogal wat) goed af te voeren

je merkt 4gb geheugen alleen met nieuwere spellen als crysis en cod4

ik denk dat die luchtcirculatie wel goed zit, want ik heb een extra fan die lucht in en uit laat.

en vind je het waard om 4GB RAM te nemen?

je kan ook eerst 2gb nemen en als dat niet genoeg is neem je er nog 2gb bij

rodney93 kan je dat uitleggen?
waarom is AsRock een B Merk ?
trouwens ik zou meteen 2x2 GB nemen = 4GB dus ....

Laatst bewerkt:
ik zeg niet dat asrock slecht is, maar als je betere opties hebt dan moet je die kiezen.

asrock gebruikt onderdelen van moederborden die andere merken als asus ook gebruiken, maar door minder aandacht te besteden aan goede fabricage (daar worden ze goedkoper van) worden het minder goede eindproducten.

je hebt trouwens wel gelijk over dat geheugen, maar wat zou hij dan moeten doen?

gewoon 2x1gb, 2x2gb, of 1x2gb en dan later misschien nog 1x2gb erbij doen

i am confused...
is het nou waard om 4GB te nemen??

is asrock nou een goede of een slechte merk??? (het is wel best goedkoop)

en nog iets: bij die HD4850 zitten toch 2 adapters. Eentje voor VGA en eentje voor HDMI aansluiting toch? Zo ja, krijg je ook geluid met die HDMI adapter? Want met zo'n adapter zendt de hd4850 ook een geluidssignaal volgens mij.

Laatst bewerkt:
i am confused...
is het nou waard om 4GB te nemen??
Als je Vista 64 bits gaat draaien, dan zou ik het zeker aanraden.
Ga je Vista 32 bits gaat draaien, zou ik zeker meer dan 2 gig nemen. En 3 of 4 gig maakt qua prijsverschil weinig uit.
Ga je windows XP nemen, dan kan je ook 2 gig nemen. Dat is voorlopig meer dan genoeg.

is asrock nou een goede of een slechte merk??? (het is wel best goedkoop)
Het is een b-merk, maar verder is het niet slecht.
Het is goedkoper, iets minder qua kwaliteit en dergelijk.
Maar het is niet slecht.

Maar ik denk dat het prijsverschil met Asus, MSI en Gigabyte-borden erg klein is. Vandaar dat Rodney je het merk afraadt.

en nog iets: bij die HD4850 zitten toch 2 adapters. Eentje voor VGA en eentje voor HDMI aansluiting toch? Zo ja, krijg je ook geluid met die HDMI adapter? Want met zo'n adapter zendt de hd4850 ook een geluidssignaal volgens mij.
geen idee.

als asrock niet slecht is, kan ik dan dit nemen?

Core 2 Duo E8400 - €141,22
Peak Radeon HD4850 - €128,39
Asrock 4Core1600-D800,Retail - €38,38
Buffalo Select,4096MB, DDR2. PC6400, 800MHz, 2x - €56,64

Als ik een dure moederbord ga nemen(€80 ofzo) dan ga ik 2GB ram nemen ipv 4GB...

ik zou persoonlijk liever iets meer uitgeven voor een goed moederbord en 4gb geheugen maar aan jou de keuze

ok, ik weet wat ik ga nemen

iedereen heel erg bedankt voor de reacties!:thumb:

Als ik nog even een klein vraagje mag stellen:

Als ik die nieuwe moederbord in mijn systeem plaats, en mijn oude harde schijf daaraan aansluit, dan moet ik windows opnieuw installeren heb ik begrepen.
Kan ik dan mijn oude bestanden nog houden als ik ze in een aparte partition stop, en windows in een ander partition installeer?

Als ik nog even een klein vraagje mag stellen:

Als ik die nieuwe moederbord in mijn systeem plaats, en mijn oude harde schijf daaraan aansluit, dan moet ik windows opnieuw installeren heb ik begrepen.
Kan ik dan mijn oude bestanden nog houden als ik ze in een aparte partition stop, en windows in een ander partition installeer?
Dat kan inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan