2Pc's op 1 monitor/key/muis ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Als ik kortelings mijn nieuwe desktop heb zou ik toch nog graag om diverse redenen ook vlot op mijn oude pc willen werken zonder steeds alle kabels te verplaatsen achter de kast.
Bestaat een mogelijkheid/toestel om beide Pc's met 1 monitor(VGA),1 keyboard (USB) en 1 muis(PS/2) te laten werken ?

Ik bedoel daarmee dus niet tegelijkertijd ,gewoon één Pc afzetten en dan de andere gaan aanzetten doch met steeds dezelfde key-muis-monitor zonder kabels aan te raken .

Bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat dit zoiets is,maar is dit een goede of zo ééntje waar de pc opeens z'n toetsenbord ziet wegvallen enzv. ?

Wikipediaquote : ....Er bestaan ook KVM-schakelaars die niet meer zijn dan een schakelaar in een kastje. Het omschakelen geschiedt door de schakelaar op het kastje om te zetten. Deze apparaten verstoren vaak de werking van een computer, doordat de computer ineens geen muis en toetsenbord meer ziet als de schakelaar wordt omgezet....

Dat is er inderdaad een, hier nog veel meer"http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=kvm&cat1=127&cat2=000&cat3=000

Verschil in kwaliteit weet ik helaas niet zelf

Heeft soms iemand dan ervaring met zo'n KVM switch als uit deze lijst mischien,zou wel een degelijke moeten zijn waarbij je keyboard wel niet uitvalt als je de switch doet.
Er staan wel wat beoordelingen bij maar zou liever wat horen van de Helpmij mensen die het zelf gebruiken !
:p

Laatst bewerkt:
Hangt het functioneren feitelijk ook af van welke Os je gebruikt op beide machines ?
De bedoeling is om een XP Pro SP2 Pc te draaien en de andere een Vista Home Premium SP1 64-bit Pc,kan zo een switch werken met beide diverse Os of zit daar een addertje onder het gras en werkt het enkel als beide Os idem zijn ?

Update:
Heb intussen gezien dat Sitecom switches maar gaan t/m XP,staat wel het Vista Capable logo bij maar dat vertrouw ik niet zo goed daar dat nog niet wil zeggen dat het 64-bit Capable Vista is.....toch ?

Laatst bewerkt:
Is dus toch niet zo eenvoudig met een XP en een Vista64 pc :evil:

Heb deze post gevonden maar zou iemand weten welke Linksys KVM switch men hier bedoeld,nergens vindt ik iets terug van Vista64
:confused:

Laatst bewerkt:
Bedankt mrmusic voor het plaatsen richting mijn topic.

Deze KVM Switch heeft mij in de 2 maanden dat ik hem gebruikt heb niet 1 keer in de steek gelaten, tijdens gebruik met een Vista 32 bits en XP machine.
Hierbij een beoordeling op Alternate van iemand anders.
http://www.alternate.nl/html/produc...r./-1038056/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox

Of er problemen kunnen optreden met de 64 bits versie weet ik niet, maar lijkt mij geen problemen geven.

Ik gebruik al maanden de Sitecom 4 poorts KVM. Altijd met een XP en een Vista 64bits machine en soms nog een extra XP machine erbij. Werkt uitstekend, nooit problemen.

Voor deze had ik wel een PS2 muis nodig. Een USB muis met verloopstekkertje werkt niet.

Ron

Ik heb dus intussen deze van lid LoonyTune aangeschaft,ik plaats later nog wel een reactie als deze in gebruik is.
Iedereen bedankt voor de reply's
:thumb:

Heb intussen de switch in gebruik en deze werkt prima met XP Pro en Vista Home Premium 64 bit
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan