gaat deze pc werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou gewoon een pc bij Azerty laten samenstellen. Die voeding vervangen door de Cooler Master 520w en voor 4 gb geheugen gaan.

Of je Call Of Duty 4 op het hoogste kunt draaien met die HD4850 hangt van de resolutie waarin je speelt af. Speel je op een 19" monitor met een resolutie van 1440x900, dan zal dit waarschijnlijk wel werken. 1680x1050 kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ikzelf heb de 4870 en speel COD op maxed (1680x1050 met alles op high en AA op het hoogst) met gemiddeld 91 fps online en 120-130 single player. Werkt als een zonnetje dus.

Of het de extra 70 euro waard is weet ik je ook niet echt te zeggen. Ik twijfelde ook tussen de 50 en de 70 maar ben uiteindelijk toch voor de 70 gegaan met het oog op games die in de nabije toekomst gaan uitkomen (Far Cry 2, Red Alert 3, ...) en ook wel wat voor Crysis want dat spel is superzwaar.

ik speel op 1240x1024, hoger kan mijn beeldscherm niet aan en ben niet van plan om in de nabije toekomst een nieuwe aan te schaffen. ik wou eerst ook met het oog op de nieuwe games voor de 70 gaan, maar het is een prijsverhoging van 40% en zelfs op de 1680x1050 is hij nog niet 40% beter dan de 50... op lagere resoluties scheelt het nog minder. 2 gig ram is voorlopig genoeg, mijn versie van xp kan toch niet meer aan dan 3 (32 bits). ik koop later wel een 64-bits vista met nog 2 gig erbij, maar tot die tijd... die voeding is verder wel een goed idee, maar wat maakt het verder voor verschil om het door azerty te laten doen? dat kost toch alleen extra?

Laatst bewerkt:
ik speel op 1240x1024, hoger kan mijn beeldscherm niet aan en ben niet van plan om in de nabije toekomst een nieuwe aan te schaffen. ik wou eerst ook met het oog op de nieuwe games voor de 70 gaan, maar het is een prijsverhoging van 40% en zelfs op de 1680x1050 is hij nog niet 40% beter dan de 50... op lagere resoluties scheelt het nog minder. 2 gig ram is voorlopig genoeg, mijn versie van xp kan toch niet meer aan dan 3 (32 bits). ik koop later wel een 64-bits vista met nog 2 gig erbij, maar tot die tijd... die koeling is verder wel een goed idee, maar wat maakt het verder voor verschil om het door azerty te laten doen? dat kost toch alleen extra?

ik begrijp ook niet waarom je het bij azerty zou moeten laten doen

Ik raad Azerty aan omdat ik er goede ervaringen mee heb, beschouw het dus als een goede raad. Wat het assembleren betreft heb ik mij misschien wat fout uitgedrukt. Als je dat zelf goed kan kun je dat inderdaad beter zelf doen. Voordeel aan laten samenstellen is wel dat je er ook direct 1 jaar garantie op krijgt en het risico van DOA's wordt vrijwel nihil omdat ze het systeem ook eerst testen.
En wat oa. de prijzen betreft merk ik wel dat Azerty al een stuk goedkoper is dan bv. Alternate.

Verder zou ik persoonlijk toch echt voor 4 gb gaan. Zelf heb ik ook XP 32-bit, en ik denk dat 3.25 gb nog altijd wel handiger is dan 2. De keuze maak je natuurlijk zelf.

Wat het verschil uitgedrukt in percentage is tussen de 50 en de 70 kan ik ook niet onmiddellijk zegen, maar op een resolutie van 1280x1024 kom je voorlopig waarschijnlijk ook wel toe met een HD4850 ja.

tja, misschien moet ik dan inderdaad 4 gig nemen, ja... ik kijk nog wel even, hoe snel ik het geld bij elkaar kan hebben :P over die videokaart: ik heb een paar dagen lang gezocht naar goede benchmarks, en bijna allemaal gaven ze aan dat de 4870 eigenlijk nooit met meer dan 40% boven de 4850 uitkwam.

over azerty: zoals je het nu vertelt klinkt het inderdaad al een stuk aantrekkelijker... maar nog 2 vraagjes:

1. hoeveel geld kost het ongeveer extra? je zult waarschijnlijk ook wel extra betalen voor die garantie...
2. kun je daar helemaal zelf weten welke onderdelen je erin wilt, of heb je zo'n drop-down list op de site waar je uit kan kiezen?

ik zal in ieder geval nog even kijken, alvast heel erg bedankt!

het kost geloof ik 50 euro.
En je kan gewoon al de onderdelen die je wilt kiezen.

Maar ja... het kan zijn dat je sommige onderdelen elders goedkoper kan krijgen.

ik zoek liever alles op tweakers.net, dan kan ik alles via hen in 1 keer bestellen.

nouja, misschien niet letterlijk, maar dan krijg je zo'n hele lijst met winkels waar je het kan bestellen, welke onderdelen zij hebben, in welke winkels je dan het best de rest zou kunnen kopen, hoe duur het wordt etc... en daar heb ik al zo'n winkelwagentje waar ik alles wat ik tot nu toe heb in heb zitten, en dat is lekker overzichtelijk.

nouja, misschien niet letterlijk, maar dan krijg je zo'n hele lijst met winkels waar je het kan bestellen, welke onderdelen zij hebben, in welke winkels je dan het best de rest zou kunnen kopen, hoe duur het wordt etc... en daar heb ik al zo'n winkelwagentje waar ik alles wat ik tot nu toe heb in heb zitten, en dat is lekker overzichtelijk.
Maar ik probeer je al een tijdje uit te leggen dat je een voeding pas kunt kiezen als je de andere onderdelen hebt gekozen en je dus weet bij welke shops je gaat bestellen.

als je gaat kijken naar een andere kast... Antec 300, die ik ga halen voor een nieuw systeem voor mezelf scheelt dat ±30 euro en voor dat geld zou je al wat meer ram kunnen kopen ....

misschien een ideetje ...

misschien wel een nadeel, omdat er in die kast wat minder 120 mm fans inzitten.En die moet je dus extra bijbetalen....

het is maar een mening :rolleyes:

Thieu,

dat ram heb ik opzettelijk op 2 gelaten, ik wil later upgraden naar 4 als ik naar vista ga. ik dacht tenminste dat 4 gig vrij zinloos is voor xp, omdat die maar 3,2 gebruikt... mijn budget ligt op het moment nog rond de 650 euro, met als uiterste 700, maar het liefst wel zo goedkoop mogelijk :P maar die kast staat sowieso al vast, die vind ik te mooi om weg te doen :P dat geld heb ik er voor over. mij gaat het vooral om de combinatie moederbord/processor/videokaart, en hoe snel ram geheugen ik moet hebben. want dat moederbord kiezen snap ik nog steeds niet goed...

p.s. ik ben nu aan het proberen om hem samen te stellen via alternate, en ik moet alleen het ram geheugen nog kiezen... als dit moederbord goed is, zou dit ram geheugen er dan goed bij werken? http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=ram&artno=IBIEL4&cn=1

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan