google.nl instellen als standaard zoekmachine in FF

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Iemand enig idee hoe dat moet? Ik heb nu google.com erin staan als standaard(standaard ingesteld bij installatie). Ik vind het echter irritant dat je dan vaak via google.com zoekt ipv google.nl.

Om wat preciezer te zijn:

http://mycroft.mozdev.org/search-engines.html?name=google+nl
En dan bij 6., klikken op:

'Google NL - het Internet' en/of 'Google NL - pagina's in het Nederlands'
Wellicht ter overvloede: de eerstgenoemde levert gewoon resultaten van Google NL en de tweede geeft direct alleen alle Nederlandse pagina's (en sluit dus misschien andere hulpzame bronnen uit (waaronder soms ook Nederlandse sites die voor Google Engels lijken)).

Laat maar effe weten of het gelukt is.

De meeste mensen gebruiken alleen de zoekfunctie, en hebben de verdere mogelijkheden helemaal niet nodig. Je zit dan met twee opties te kijken die hetzelfde doen/kunnen (gekeken naar de functionaliteit die je nodig hebt). Daarom is het een beetje een advies als het aanraden van een losse TOMTOM omdat de software van het ingebouwde navigatiesysteem van een auto het niet meer doet.

Laatst bewerkt:
@Kenyu, bedankt! Die zocht ik inderdaad. Raar eigenlijk dat je dit niet ff zelf makkelijk in kan stellen net als in IE7.

ja ok dat was de link naar " et voila"

thanks voor toevoeging :-)

Laatst bewerkt:
Ik zie het ja, ook bedankt ;)

De google toolbar vind ik niet echt een optie. Ik krijg daar toch geen veilig gevoel bij. Ik probeer zo min mogelijk van google te gebruiken maar helaas kan ik niet om hun zoekmachine heen. Die geeft nou eenmaal de beste resultaten.

Tsja, meestal zit de Nederlandse Google al in een standaard installatie van een Nederlandse FF (even ervan uitgaande dat je die ook hebt). Op mijn broers laptop (de enige computer hier in huis waar FF op staat) is het iig wel zo. Of het omslachtiger is dan bij IE7, tsja daar kun je over discussieren. Daar moet je ook eerst naar een site, dan naar de betreffende zoekmachine waar je 'TEST' moet invullen, vervolgens de link kopieren in de eerste site, waar het bij FF met een druk op de knop geregeld is. Al moet je wel eerst de juiste site (waar geen directe link naar is via de browser zelf) weten.

Wat de betrouwbaarheid van Google betreft, tsja, ik lees er weinig ècht negatiefs over (dus legitieme kritiek waar de concurrentie het beter doet). Bij de toolbar kun je de optie om gegevens naar Google te sturen, uitvinken. Verder geven ze ook aan dat de door hun verzamelde gegevens worden bewaard om de zoekmachine te verbeteren, en niet voor commerciële doeleinden oid. Wat het privacygegeven betreft, tsja, je hebt te maken met een Amerikaans bedrijf, en die hebben te dealen met the Patriot Act, dus dan maakt het beleid met betrekking tot het bewaren van gegevens ook weinig meer uit. Bij een Yahoo of MSN Live Search zit je bijv. net zo beroerd wat dit betreft.

Verder dienen we als Nederlanders weinig te klagen over dergelijke beleidsvormen, levende in een land waar alle telefoongesprekgegevens als gebelde telefoonnummers, tijdstippen van oproepen, duur van gesprekken etc. worden maarliefst anderhalf jaar bewaard (geldt ook voor SMSjes). Maar goed, dit terzijde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan