• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel lijst van postcodes verdelen in gebieden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkavatari

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil een Excel lijst van postcodes verdelen in gebieden. Zie bestand.

Als bij gebieden, CELL B 2 t/m B7, 1 waarde hadden (Dus B2: 1200), ipv range van waardes, dan kon ik vertikaal zoeken gebruiken. In dit geval dus niet.

Ik gebruik EXCEL en ben bekend met de basis handelingen.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijlagen

Bedankt

Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Ik heb eerder met Vert. zoeken (of Vlookup) gewerkt en gebruikte alleen de ONWAAR functie.

Ik snap dus nu ook de "WAAR" functie (Arjee)

Wat is de verschil tussen "WAAR/ONWAAR" en logisch?
Dit krijg je als je de laatste gedeelte verwijderd
=VERT.ZOEKEN(B12,A$2:C$7,3,1)
=VERT.ZOEKEN(B12,A$2:C$7,3,)

De formule van anton44 ziet het meest ingewikkelde uit. Anton44, kan je daarbij toelichting geven?

Beste Darkavatari,
Van zelf onderzoek leer je het meeste. Ga eens na wat de verschil in resultaten zijn en kijk eens naar de ALS-functie. Kom je er dan nog steeds niet uit, geef dat maar een gil, dan geef ik je een volgende tip.
Gr. Ton

Wat is de verschil tussen "WAAR/ONWAAR" en logisch?

Als jij bij een vert.zoeken "Onwaar" meegeeft dan zoekt de formule in de matrix naar een exacte overeenkomst met de zoekwaarde. Bij "waar" geeft hij de waarde uit de matrix die het dichtst in de buurt komt van de zoekwaarde. Zoals Anton44 al zegt: ga er even mee spelen, dan krijg je het het snelst in de vingers.

Als jij bij een vert.zoeken "Onwaar" meegeeft dan zoekt de formule in de matrix naar een exacte overeenkomst met de zoekwaarde. Bij "waar" geeft hij de waarde uit de matrix die het dichtst in de buurt komt van de zoekwaarde. Zoals Anton44 al zegt: ga er even mee spelen, dan krijg je het het snelst in de vingers.

Ben deze vraag ook tegengekomen op een ander forum !!
Kruispost http://office.webforums.nl/forum/posting.php?mode=reply&t=34350

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan