Keuze programmeertaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical7

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Hallo,

Ik ben van plan een spel, genaamd "Oorlogje" te maken. Het spel wordt in het begin 1 tegen 1 gespeeld, maar later zullen wellicht meer opties komen.
Het spel bestaat uit een leeg wit blad, zoiets als in LineRider, en beide personen hebben een andere kleur stickfigure. De bedoeling is dat je met creatieve tekeningen het poppetje van je tegenstander te verslaan.
Nu wilde ik graag weten, welke programmeertaal aan te raden is (ik ben zelf noal nieuw op dat gebied).

BVD,
Magical7

PS: Als het niet helemaal duidelijk is, vraag gerust om uitleg.

Als je nieuw bent op dat gebied. Zou je dan nu al wel een spel gaan maken voordat je er uberhaubt IETS over weet?

Als je nieuw bent op dat gebied. Zou je dan nu al wel een spel gaan maken voordat je er uberhaubt IETS over weet?

Ik neem niet aan dat elke programmeertaal hetzelfde is, en ik ben best bereid fink wat te leren over een programmeertaal, maar het is niet echt praktisch als ik nadat ik het grondig bestudeerd heb erachter kom dat ik beter een andere had kunnen kiezen.

JAVA....:D

Zeer uitgebreide libraries, veel info op het web.. gratis..Grafisch erg goed. niet van Microsoft ;)
draait op (bijna) elke computer van windows tot mainframe..

Nadelen: zeer uitgebreide library.. waardoor je soms wat langer moet zoeken...
voor meer info en download zie www.java.sun.com.

Veel plezier met programeren (als zou ik eerste simpel beginnen en pas na paar maanden aan je spel beginnen)

ps. ik ben niet onpartijdig ben java programmeur...:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan