• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen waarden niet berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Is het mogelijk om een waarde in een verborgen kolom of rij niet mee te rekenen?

Ik wil op basis van een voorwaarde kolommen verbergen en de som van de zichtbare cellen berekenen.

:rolleyes:WiKi

Is het mogelijk om een waarde in een verborgen kolom of rij niet mee te rekenen?

Ik wil op basis van een voorwaarde kolommen verbergen en de som van de zichtbare cellen berekenen.

:rolleyes:WiKi

Als je rijen en kolommen tijdelijk verbergt dan worden ze toch niet meegerekend?:rolleyes:

Het kan met =subtotaal()
Code:
=SUBTOTAAL(109;bereik)
109 staat voor de som exclusief verborgen waarden.

Ik krijg de foutmelding #waarde als ik deze formule als volgt gebruik =SUBTOTAAL(109;E19:I19) :(

Als hij #waarde krijgt heeft ie geen engelse versie, anders zou er wel #value staan ;)
Scherp opgemerkt:p

De functie subtotaal werkt alleen wanneer je een rij verbergt, en niet met kolom(men).
Het zal zo dus niet werken, maar dit verklaart de fout melding nog niet.

Mits een voorbeeldje in excel van wiki komen we er allicht achter !

Opgelost, door met "=als" een waarde in de kolom (niet)aanwezig als resultaat ""(leeg) weer te geven en met een macro kolommen met de betreffende waarde te verbergen.

WiKi;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan