Pc bouwen en kopen of een standaard pc kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

genckartal

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw pc te kopen maar ik kan niet kiezen tussen het zelf bouwen van een pc op een site en kopen of een standaard pc kopen uit de winkel, ik heb gehoord dat een zelfgebouwde pc minder levensduur heeft dan een standaard pc uit de winkel. Ik kan dus niet kiezen, iemand een idee ?:confused:

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw pc te kopen maar ik kan niet kiezen tussen het zelf bouwen van een pc op een site en kopen of een standaard pc kopen uit de winkel, ik heb gehoord dat een zelfgebouwde pc minder levensduur heeft dan een standaard pc uit de winkel. Ik kan dus niet kiezen, iemand een idee ?:confused:

Wanneer je er handig genoeg in bent, zou ik gaan voor een zelfbouw.
In de meeste gevallen ben je goedkoper uit, met betere onderdelen.
Waarom een zelfbouw een kortere levensduur zou hebben is me een raadsel.

Geef eens aan waar je de pc voor wilt gaan gebruiken, en wat je budget is.

Wanneer je er handig genoeg in bent, zou ik gaan voor een zelfbouw.
In de meeste gevallen ben je goedkoper uit, met betere onderdelen.
Waarom een zelfbouw een kortere levensduur zou hebben is me een raadsel.

Geef eens aan waar je de pc voor wilt gaan gebruiken, en wat je budget is.

Ik wil de pc gebruiken voor gamen, msn'en etc. gwn normale dingen dus :D
en budget ongeveer € 1000

Hallo allemaal,

Zelfbouw heeft net zo'n lange levensduur als pc uit winkel.
Het ligt er net aan welke kwaliteit je kiest.

Kies je voor te slechte onderdelen, dan kan het zijn dat ie minder lang mee kan.
Maar ja: kies je voor een Medion-pc dan kan je er ook vanuit gaan dat deze minder lang mee kan dan een eh HP-pc.

Tot 500 euro kan een merk-pc goed mee qua prijzen. Boven 500 euro kan je vaak met zelfbouw iets goedkoper uit zijn. Ga niet uit van honderden euro's, maar om 100 tot max 200 euro. (afhankelijk van het merk: HP is duur, Acer wat minder).

Het grote voordeel van de zelf configureer pc is dat je kan kiezen wat erin moet en je kan je eigen nuances aanbrengen. Heb je genoeg aan een schijf van 160GB, dan kies je die.
Wil je 2 GB hebben, dan kies je voor 2 schijven van 1 gig. (om een voorbeeld te geven).
Je kan kiezen wat je wilt.

Je moet een paar dingen in overwegeing nemen.
  • Met een zelfbouw PC vervalt nagenoeg alle garantie.
  • Ook de aanschaf in prijs van losse onderdelen kan soms aantrekkelijk zijn, maar als je later de besturing en eventuele software erbij moet aanschaffen ben je soms duurder uit dan een kant en klaar systeem.

Je moet een paar dingen in overwegeing nemen.
  • Met een zelfbouw PC vervalt nagenoeg alle garantie.
  • Ook de aanschaf in prijs van losse onderdelen kan soms aantrekkelijk zijn, maar als je later de besturing en eventuele software erbij moet aanschaffen ben je soms duurder uit dan een kant en klaar systeem.

Op de site waarvan ik een pc wil bouwen en kopen kan je een garantie derbij kiezen als je het wilt, tuurlijk met geld :D ( www.alternate.nl )

En alle softwares van de onderdelen kan ik makkelijk vinden met Driver Magician.

Maar wat ik niet begrijp is dat een vriend zei dat een zelfbouwpc niet goed is, omdat het na een jaartje ofzo uit elkaar valt door een slechte behuizing enz.
BIjvoorbeeld een behuizing van 50 euro vind hij niet goed tegenover een HP behuizing.

Op de site waarvan ik een pc wil bouwen en kopen kan je een garantie derbij kiezen als je het wilt, tuurlijk met geld :D ( www.alternate.nl )

En alle softwares van de onderdelen kan ik makkelijk vinden met Driver Magician.

Ook de besturing ???

Ik gebruikte wat garantie betreft nadrukkelijk het woord " nagenoeg "

Natuurlijk kan je kiezen voor garantie, maar dit moet je dan bij het totaalbedrag optellen van de zelfbouw pc.

Ben ik met je eens, maar als je die hardware samensteld met andere componenten, moet je de kleine lettertje maar eens lezen van diverse fabrikanten.

Ik heb al aardig wat pc'tjes in elkaar geschroefd, en ook regelmatig wat RMA aanvragen de deur uitgedaan.
Met de originele aankoopbon, en goede verpakking terugsturen en je hebt binnen 3 dagen een nieuw(zelfde of vervangend) exemplaar in de bus.

Of het overal zo makkelijk werkt weet ik niet, echter waar ik altijd bestel wel. www.coolprices.nl

Ook de besturing ???

Ik gebruikte wat garantie betreft nadrukkelijk het woord " nagenoeg "

Natuurlijk kan je kiezen voor garantie, maar dit moet je dan bij het totaalbedrag optellen van de zelfbouw pc.

Wat bedoel je precies met besturing ?

Ik heb al aardig wat pc'tjes in elkaar geschroefd, en ook regelmatig wat RMA aanvragen de deur uitgedaan.
Met de originele aankoopbon, en goede verpakking terugsturen en je hebt binnen 3 dagen een nieuw(zelfde of vervangend) exemplaar in de bus.

Of het overal zo makkelijk werkt weet ik niet, echter waar ik altijd bestel wel. www.coolprices.nl

Pc bouwen op www.alternate.nl is handiger en beter :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan