Pc bouwen en kopen of een standaard pc kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar zal ik dan een zelf gebouwde pc kopen of 1 uit de winkel vinden jullie ?

Ik heb al aardig wat pc'tjes in elkaar geschroefd, en ook regelmatig wat RMA aanvragen de deur uitgedaan.
Met de originele aankoopbon, en goede verpakking terugsturen en je hebt binnen 3 dagen een nieuw(zelfde of vervangend) exemplaar in de bus.

Of het overal zo makkelijk werkt weet ik niet, echter waar ik altijd bestel wel. www.coolprices.nl

Ik wil niet groot doen, maar ik denk dat ik inmiddels ook wel zo'n 1000 pc's de laatste 15 jaar in elkaar geschroefd heb en ben bij problemen met hardware regelmatig tegen problemen gelopen met leveranciers.

Eventjes een voorbeeld(zonder besturingssysteem)

2zecutx.jpg

Moelijk om dit te beoordelen.
Wat is je kennis van hardware en het samenstellen van een computer ??

Ik studeer nu ICT en heb wel wat verstand ervan, genoeg om een pc te bouwen ( behalve de kabels van de aan/uit knop :D ) maar op www.alternate.nl kan je je je pc laten bouwen door hun voor € 50 , dan krijg je hem gebouwd thuis met de onderdelen die je hebt gekozen. :D

Ik wil niet groot doen, maar ik denk dat ik inmiddels ook wel zo'n 1000 pc's de laatste 15 jaar in elkaar geschroefd heb en ben bij problemen met hardware regelmatig tegen problemen gelopen met leveranciers.

Heb net eventjes gekeken, en heb 24x een RMA aanvraag gedaan.
In 1 enkel geval kreeg ik het defecte onderdeel weer teruggestuurd.:evil:

Verder nooit geen problemen. Zelfs verzendkosten worden het eerste jaar terugbetaald.

Ik studeer nu ICT en heb wel wat verstand ervan, genoeg om een pc te bouwen ( behalve de kabels van de aan/uit knop :D ) maar op www.alternate.nl kan je je je pc laten bouwen door hun voor € 50 , dan krijg je hem gebouwd thuis met de onderdelen die je hebt gekozen. :D

Bij coolprices.nl ook.
Maar vergelijk de prijzen van mijn lijstje maar eens bij hun. Wedden dat ze duurder zijn.