Pc bouwen en kopen of een standaard pc kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar zal ik dan een zelf gebouwde pc kopen of 1 uit de winkel vinden jullie ?

Ik heb al aardig wat pc'tjes in elkaar geschroefd, en ook regelmatig wat RMA aanvragen de deur uitgedaan.
Met de originele aankoopbon, en goede verpakking terugsturen en je hebt binnen 3 dagen een nieuw(zelfde of vervangend) exemplaar in de bus.

Of het overal zo makkelijk werkt weet ik niet, echter waar ik altijd bestel wel. www.coolprices.nl

Ik wil niet groot doen, maar ik denk dat ik inmiddels ook wel zo'n 1000 pc's de laatste 15 jaar in elkaar geschroefd heb en ben bij problemen met hardware regelmatig tegen problemen gelopen met leveranciers.

Eventjes een voorbeeld(zonder besturingssysteem)

2zecutx.jpg

Moelijk om dit te beoordelen.
Wat is je kennis van hardware en het samenstellen van een computer ??

Ik studeer nu ICT en heb wel wat verstand ervan, genoeg om een pc te bouwen ( behalve de kabels van de aan/uit knop :D ) maar op www.alternate.nl kan je je je pc laten bouwen door hun voor € 50 , dan krijg je hem gebouwd thuis met de onderdelen die je hebt gekozen. :D

Ik wil niet groot doen, maar ik denk dat ik inmiddels ook wel zo'n 1000 pc's de laatste 15 jaar in elkaar geschroefd heb en ben bij problemen met hardware regelmatig tegen problemen gelopen met leveranciers.

Heb net eventjes gekeken, en heb 24x een RMA aanvraag gedaan.
In 1 enkel geval kreeg ik het defecte onderdeel weer teruggestuurd.:evil:

Verder nooit geen problemen. Zelfs verzendkosten worden het eerste jaar terugbetaald.

Ik studeer nu ICT en heb wel wat verstand ervan, genoeg om een pc te bouwen ( behalve de kabels van de aan/uit knop :D ) maar op www.alternate.nl kan je je je pc laten bouwen door hun voor € 50 , dan krijg je hem gebouwd thuis met de onderdelen die je hebt gekozen. :D

Bij coolprices.nl ook.
Maar vergelijk de prijzen van mijn lijstje maar eens bij hun. Wedden dat ze duurder zijn.

Heb net eventjes gekeken, en heb 24x een RMA aanvraag gedaan.
In 1 enkel geval kreeg ik het defecte onderdeel weer teruggestuurd.:evil:

Verder nooit geen problemen. Zelfs verzendkosten worden het eerste jaar terugbetaald.

Dus je vind een pc bouwen en kopen beter ?

Bij coolprices.nl ook.
Maar vergelijk de prijzen van mijn lijstje maar eens bij hun. Wedden dat ze duurder zijn.

Ja ik probeerde net ff een pc te bouwen, maar je kan de prijzen niet zien die je toevoegt , en ook niet alle specificaties ervan...

Het eerste voordeel van een zelfbouw, vind ik de voeding. In bijna alle "winkel pc's" zitten qua voedingen een B-Merk. En je voeding is toch echt zowaar het belangrijkste onderdeel van je pc.

Ik vind ook dat de pc die Patirckt heeft gebouwd wat te duur is, ik had voor die prijs een quad core 9550 systeem gebouwd met 4gb ram etc . :D

Ja mooi, maar dan koop ik een quad core bij de Aldi voor 599.00 euro met deze spec's inclusief besturing van 150 euro en een Full Nero 8 punt nogwat.
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2448107&postcount=104

Daarna een kleine upgrade wat hardware betreft.

Nou daar kan ik de onderdelen niet zelf voor bij elkaar verzinnen.

Je meent toch niet serieus dat je de hardware die ik bij elkaar heb gezocht, ga vergelijken met die Aldi pc?

Want in dat geval stop ik de discussie.

Het eerste voordeel van een zelfbouw, vind ik de voeding. In bijna alle "winkel pc's" zitten qua voedingen een B-Merk. En je voeding is toch echt zowaar het belangrijkste onderdeel van je pc.

Mee eens, deze heb ik ook meteen vervangen door een Zalman van rond de 80 euro
Dus totaal 599 + 80 is 670 euro
En mijn voeding uit de Medion PC van Aldi heb ik verkocht voor 12,50 euro

Ik zie overigens wel een foutje in mijn configuratie. Mobo is voor DDR3.;)

Je moet niet alleen naar de CPU kijken, maar naar het geheel.

Ja, euhhm ik had eentje gebouwd met quad core 9550 processor,, 4gb ram, 512mb videokaart ( geforce 9500 gt was het volgens mij ) , 700 watt voeding, dvd speler, goeie moederbord etc

Laatst bewerkt:
Mee eens, deze heb ik ook meteen vervangen door een Zalman van rond de 80 euro
Dus totaal 599 + 80 is 670 euro
En mijn voeding uit de Medion PC van Aldi heb ik verkocht voor 12,50 euro

En je grafische kaart tov de mijne? Ook vervangen?

Je meent toch niet serieus dat je de hardware die ik bij elkaar heb gezocht, ga vergelijken met die Aldi pc?

Want in dat geval stop ik de discussie.

Doe ik wel
Een Medion, een van de betere merken met de beste service die denkbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan