Virus - PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Detox

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Hallo,

Ik weet niet welk virus zich heeft genesteld in mij pc, maar onderin mijn taakbalk staat (waar normaal de tijd en tray icons staan) VIRUS ALERT. Als ik mijn pc opstart loopt ie vast (nadat ik op mijn account inlog) en kan ik na verloop van tijd niets anders dan resetten. Mijn C schijf 'ziet' kan ik dan niet meer benaderen. Ik kan dus geen programma's opstarten. Ik heb mij PC al in veilige modus opgestart met opdrachtprompt en vanuit daar Kaspersky laten scannen en verwijderen, maar zonder resultaat (wel een aantal Trojans ed. verwijderd). Ik weet dat ik weinig informatie heb, maar heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt.
Detox

1 van de oplossingen zou zijn om Windows opnieuw te installeren.

Het schoonmaken van een pc zoald die jij hebt is wel mogelijk (via boot cd's waarop anti virus programma's staan) maar je systeem blijft daarna toch aangetast vaak door de virussen.

Ik zal zeggen, gooi alles er af en zet alles er weer opnieuw op.

Laatst bewerkt:
1 van de oplossingen zou zijn om Windows opnieuw te installeren.

Het schoonmaken van een pc zoald die jij hebt is wel mogelijk (via boot cd's waarop anti virus programma's staan) maar je systeem blijft daarna toch aangetast vaak door de virussen.

Ik zal zeggen, gooi alles er af en zet alles er weer opnieuw op.

De oplossing voor elk probleem:confused:

In veilige modus kun je ook het best een antispyware programma laten lopen zoals superantispyware of spybot seurch and destroy het programma coolwebschredder is ook aan te raden En het beste zou zijn om dan ook nog een hijackthis log te laten lezen door kenners op een site als bv nucia of op de antivirus club op clubs

.

Laatst bewerkt:
De oplossing voor elk probleem:confused:

In veilige modus kun je ook het best een antispyware programma laten lopen zoals superantispyware of spybot seurch and destroy het programma coolwebschredder is ook aan te raden En het beste zou zijn om dan ook nog een hijackthis log te laten lezen door kenners op een site als bv nucia of op de antivirus club op clubs

.

Inderdaad. Maar vaak lukt het gewoon nietmeer om je pc dan helemaal terug te brengen in de staat zoals hij was voor het virus. vaak zullen sporen gewoon achterblijven, en dan vind ik, dat de beste oplossing is om Windows opnieuw te installeren en te zorgen voor goede beveiliging.

En zelfs na het opnieuw installeren kunnen er nog sporen zijn van het virus, zeker als er meerdere partities of schijven zijn.
Want die #^%$* virus schrijvers zijn ook niet gek en weten ook dat er heel wat mensen zijn die de OS partitie formateren (meestal snel) en opnieuw installeren.

Op een virus die het OS helemaal niet meer laten opstarten zelfs in veilige modus en bootcd's laten vastlopen na, heb ik nog nooit moeten herinstalleren en 99% van de sporen zijn ook wel te vinden is soms een beetje zoeken maar neemt vaak minder tijd in beslag en irritatie dan herinstalleren, programma's weer installeren, drivers installeren ect ect.
En zeker voor de leek is dit vaak een groot of afschrik wekkend iets.
Het is ook om deze reden dat heel wat pc winkels een dikke 65 euro durfen te vragen hiervoor, en vele dit er nog voor over hebben ook on plaats van zelf te doen.

.

Laatst bewerkt:
ga naar configuratiescherm en pas via landinstellingen de juiste waardes weer aan.

en via start uitvoeren en dan intikken regedit kom je in je register.

pas hier dit toe.

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"sTimeFormat"="h:mm: VIRUS ALERT!"

Which explains the VIRUS ALERT! words in the clock.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion]
"ProductId"="VIRUS ALERT!"

Which explains the VIRUS ALERT! in the System Properties.

In both cases, on every computer, above default values are different, because for the clock settings, it depends what the Regional Settings are.
To restore the VIRUS ALERT! in the clock settings, Go to start > run and type: intl.cpl
Hit enter
This opens the Regional Settings properties.
Under the tab Regional Options > standards and formats, from the dropdown list, re-select your region again.

dit doen in je landinstellingen dus

Daarna opnieuw opstarten in je veilige modus en je systeem ff goed overal op scannen

Hey, super bedankt voor de snelle reacties! Ik ga HijackThis runnen en dat log posten.
Hoop dat het lukt!
Detox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan