VBA Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aurelie90

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
hoi

hoe kun je van een selectie de gegevens niet wijzigen?
Enkel de toegelaten codes (L1, V1, -, R-1, ...) mogen in een cel ingevuld worden. De controle dient te gebeuren na elke wijziging van een cel. Bij een foutieve code krijgt de gebruiker een melding aan de hand van een messagebox. Daarna wordt de foutieve invoer gewist. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik heb al met gegevensvalidatie, beveiliging, if-structuur en select case-structuur geprobeerd...

Grts

Bijlagen

Aurelie

1. Als er op een ander forum gevraagd wordt om een goede topic titel te kiezen voor je vraag, dan telt dat ook hier. Zie http://www.worksheet.nl/forumexcel/search.php?searchid=194158
2. Het merendeel van de helpers krijgt geen Excel 2007 bestanden open (en wil geen converter toestanden op de pc hebben staan).
3. Met gegevens validatie krijg je dit perfect klaar zonder VBA. Zie het 2de tabje daar, het wijst zichtzelf uit.

Wigi

Aurelie

1. Als er op een ander forum gevraagd wordt om een goede topic titel te kiezen voor je vraag, dan telt dat ook hier. Zie http://www.worksheet.nl/forumexcel/search.php?searchid=194158
2. Het merendeel van de helpers krijgt geen Excel 2007 bestanden open (en wil geen converter toestanden op de pc hebben staan).
3. Met gegevens validatie krijg je dit perfect klaar zonder VBA. Zie het 2de tabje daar, het wijst zichtzelf uit.

Wigi

Hallo,
Wel, hoe moet ik mijn vraag anders noemen??? Het gaat toch over VBA Excel, dus wat is het probleem dan?
hoe kun je dit probleem dan oplossen met gegevensvalidatie?

Aurelie

Wel, hoe moet ik mijn vraag anders noemen??? Het gaat toch over VBA Excel, dus wat is het probleem dan?

Je zou kunnen nemen:

"Beperkt aantal woorden toelaten in een cel"

Als iedereen hier Excel VBA neemt als titel gaat het hier snel ondoenbaar zijn. Zoek dan maar eens iets met de zoekfunctie ;)

Je zou kunnen nemen:

"Beperkt aantal woorden toelaten in een cel"

Als iedereen hier Excel VBA neemt als titel gaat het hier snel ondoenbaar zijn. Zoek dan maar eens iets met de zoekfunctie ;)

ik zal mijn vraag opnieuw zetten, met een goede titel, en een geconverteerd bestand.
Maar ik snap niets van gegevensvalidatie. Daarom lukt het natuurlijk niet bij mij...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan