Budget pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnixxx

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Hallo mensen!

Mijn pc is helemaal kapot en nou moet ik dus een nieuwe.
Omdat het vrij onverwacht komt heb ik dus bijna geen budget.
Het liefst zou ik rond de 250 euro blijven met een echt maximum van 300.
Ik drop zo zelf nog even een samenstelling van wat ik in gedachten had
en zou dan graag jullie commentaar/suggesties horen! Een optische drive
(dvd brander) hoeft niet omdat ik die nog uit m'n oude pc kan gebruiken.

Alvast bedankt!

Marnix

EDIT: ik wil met de pc gewoon internetten, muziek luisteren, eenvoudige games spelen en wat video bewerken (gewoon windows movie maker dus geen zware programma's)

Laatst bewerkt:
Vertel vooral niet alleen wát je hebt uitgezocht, maar vertel ook vooral wát je met de machine wil gaan doen.

Kan je even zeggen wat je met de pc gaat doen ?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties! ik heb in de beginpost neergezet wat ik ermee wil doen.

Ok misschien kan je wel een merk pc kopen (heb je misschien nog een scherm +toetsenbord+muis dan moet je daar geen rekening mee houden ) Dat is natuurlijk wel spijtig van die cd speler ;)

Ik wacht met spanning op de samenstelling van je pc....................

Ok misschien kan je wel een merk pc kopen (heb je misschien nog een scherm +toetsenbord+muis dan moet je daar geen rekening mee houden ) Dat is natuurlijk wel spijtig van die cd speler ;)

Ik denk dat als je er zelf een samenstelt en in elkaar zet dat je dan voor minder geld betere onderdelen krijgt maar fijn dat je meedenkt

Zonde van alle "typ"energie, vertel wat je hebt uitgezocht en we zijn in een paar berichtjes gereed.

Ja misschien wel maar als je zelf samenstelt dan moet je ook rekening houden met de assemblage kosten €30-50

Dit is mijn configuratie:

Mijn Configuratie
€ 296,-

grafische kaart

Asus EAH3450/HTTP
1 x à € 35,-

processor

Intel® Pentium® Dual-Core E2200
1 x à € 75,-

behuizing

AOpen ES45B
1 x à € 45,-

Fan

Antec PRO 120mm
1 x à € 15,-

moederbord

Asus P5KPL/1600
1 x à € 62,-

harde schijf

Samsung SpinPoint S 200GB
1 x à € 37,-

RAM geheugen

Buffalo 2 GB DDR2-667
1 x à € 27,-

Ik ben al even bezig aan het samenstellen van een pc maar kan je zeggen wat je harde schijf zou moeten zijn ?
En weet je welke winkel je wint ( en ook in welk land )

Mijn Configuratie
€ 296,-

grafische kaart

Asus EAH3450/HTTP
1 x à € 35,-
Oneens. Ik zou voor onboard gaan, zodat je de rest van je systeem beter kan maken.
De reden is simpel: je pc is ongepland kapot gegaan. Als je het had geweten, dan had je beter gespaard. Nu doe dat alsnog en koop de videokaart (een iets betere) wat later.

processor

1 x à € 75,-

behuizing

AOpen ES45B
1 x à € 45,-

Fan

Antec PRO 120mm
1 x à € 15,-
Doe die koeler weg: kan altijd nog als dat nodig is.

moederbord

Asus P5KPL/1600
1 x à € 62,-

harde schijf

1 x à € 37,-

RAM geheugen

Buffalo 2 GB DDR2-667
1 x à € 27,-

Goed ik weet wat je wil.
Ik kom zo...

Ik ben al even bezig aan het samenstellen van een pc maar kan je zeggen wat je harde schijf zou moeten zijn ?
En weet je welke winkel je wint ( en ook in welk land )

Mijn harde schijf zou tenminste 160GB moeten hebben en winkel maakt niet uit als het maar in Nederland is en kan verzenden, ben benieuwd!

Mijn Configuratie
€ 296,-

grafische kaart

Asus EAH3450/HTTP
1 x à € 35,-

processor

1 x à € 75,-

behuizing

AOpen ES45B
1 x à € 45,-

Fan

Antec PRO 120mm
1 x à € 15,-

moederbord

Asus P5KPL/1600
1 x à € 62,-

harde schijf

1 x à € 37,-

RAM geheugen

Buffalo 2 GB DDR2-667
1 x à € 27,-

Dat ziet er eigenlijk wel goed uit alleen zou ik als je op movie maker en zo werkt minstens 2Gb RAM kopen

Oneens. Ik zou voor onboard gaan, zodat je de rest van je systeem beter kan maken.
De reden is simpel: je pc is ongepland kapot gegaan. Als je het had geweten, dan had je beter gespaard. Nu doe dat alsnog en koop de videokaart (een iets betere) wat later.

Ja dat zou kunnen!

Doe die koeler weg: kan altijd nog als dat nodig is.

Volgens alternate moest die koeler erbij door de processor

Goed ik weet wat je wil.
Ik kom zo...

Mooi! ben benieuwd!

Mijn Configuratie
€ 296,-

grafische kaart

Asus EAH3450/HTTP
1 x à € 35,-

processor

1 x à € 75,-

behuizing

AOpen ES45B
1 x à € 45,-

Fan

Antec PRO 120mm
1 x à € 15,-

moederbord

Asus P5KPL/1600
1 x à € 62,-

harde schijf

1 x à € 37,-

RAM geheugen

Buffalo 2 GB DDR2-667
1 x à € 27,-

Dat ziet er eigenlijk wel goed uit alleen zou ik als je op movie maker en zo werkt minstens 2Gb RAM kopen
Een winkel in Nederland is azerty.nl is van horen zeggen wel goed (wel is het online winkel )

Een winkel in Nederland is azerty.nl is van horen zeggen wel goed (wel is het online winkel )

Ja wil ook het liefst 2GB en dat zit ook in mijn configuratie. Azerty.nl heb ik ook gekeken en is goed alleen stel samen met Alternate pc builder omdat die eventuele conflicten tussen componenten gelijk weergeeft. Zou eventueel onderdelen kunnen kiezen bij alternate en dan kunnen bestellen bij azerty.nl

Vwn de processor: voor net 2 tientjes meer heb je de E7200, stukken beter en sneller en dan inderdaad ergens anders ietsje besparen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan