• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst bewerken na zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Na export in Excel heb ik bestand waar veel tekst staat. het gaat mij om de tekst in drie specifieke cellen. Het zijn echter telkens andere cellen.
Voordeel is wel dat het telkens gaat om een cel in kolom D, rij onbekend waarvan op dezelfde rij in kolom A de tekst "STAFF" staat.
Ik heb straks zo'n 300 van deze bestanden en vraag mij af of er een manier is om de tekst van deze cellen onderelkaar in een bestand te krijgen zonder alles handmatig te moetn knippen & plakken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, op dit moment helaasgeen voorbeeld beschikbaar.

Gr, Ricky

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Na export in Excel heb ik bestand waar veel tekst staat. het gaat mij om de tekst in drie specifieke cellen. Het zijn echter telkens andere cellen.
Voordeel is wel dat het telkens gaat om een cel in kolom D, rij onbekend waarvan op dezelfde rij in kolom A de tekst "STAFF" staat.
Ik heb straks zo'n 300 van deze bestanden en vraag mij af of er een manier is om de tekst van deze cellen onderelkaar in een bestand te krijgen zonder alles handmatig te moetn knippen & plakken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, op dit moment helaasgeen voorbeeld beschikbaar.

Gr, Ricky

Hmm.
Het vraagt om een macro die 1 voor 1 de bestanden opent, zoekt naar de tekst "STAFF", de benodigde gegevens ophaalt en in het verzamelbestand plaatst om vervolgens het volgende bestand te openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Bedankt voor je reaktie.

Ik kan de exportbestanden opslaan op datum. bv 01-01-08 enz.
Met behulp van de recorder kan ik wel iets met macro's, maar dan stopt het wel.
Kan jij helpen met een voorbeeld dat 1 voor 1 xls kan openen en de cel in kolom D die gelijk is aan rij A met "Staff" kopieerd naar een bestand "Overzicht" en die tekst onderelkaar kan zetten?

Als ik bovenstaande nalees, vrees ik het antwoord.

Gr, Ricky

In bijgevoegd bestand zit een macro die doet wat ik in mijn vorige reactie geschreven heb.
Je moet nog wel even het pad invullen op de aangegeven plaats.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Superrrr. Reactie duurde even vanwege een foutje in het gemaakte testbestand.

Ik ga proberen dit uit te breiden met nog zoiets in kolom D & E.

Als ik er niet uitkom hoop ik dat ik wederom een beroep op je mag doen.

Thanks,

Ricky

Beste Ron,

Het kan aan het late uur liggen of ik loop tegen mijn beperkingen aan.

In kolom A, 1 cel onder "Staff", staat "Materiaal". Op deze rij staat ook weer tekst in kolom D. Nu probeer ik jouw bestand zo aan te passen dat in de kolommen C en D deze gegevens komen. Nu is dat voor een stukje gelukt maar dan komt alles schuin onder elkaar te staan en behalve dat het er niet uitziet is het ook onoverzichtelijk.

Kan jij vertellen wat ik verkeerd doe, of het nog een keertje voorzeggen?

Alvast reuze bedankt,

Ricky

Beste Ron,

Het kan aan het late uur liggen of ik loop tegen mijn beperkingen aan.

In kolom A, 1 cel onder "Staff", staat "Materiaal". Op deze rij staat ook weer tekst in kolom D. Nu probeer ik jouw bestand zo aan te passen dat in de kolommen C en D deze gegevens komen. Nu is dat voor een stukje gelukt maar dan komt alles schuin onder elkaar te staan en behalve dat het er niet uitziet is het ook onoverzichtelijk.

Kan jij vertellen wat ik verkeerd doe, of het nog een keertje voorzeggen?

Alvast reuze bedankt,

Ricky

Zo te lezen heb je de toevoegde code onder het optellen van de rijen geplaatst. Waarschijnlijk een zoekroutine op "Materiaal". Maar als Materiaal 1 cel onder STAFF staat heb je dit niet nodig.
Hoe dan ook, het bijgevoegde bestand is aangepast aan je bericht.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio,

Heel erg bedankt. :thumb:

Ik heb inderdaad laten zoeken op de nieuwe tekst ipv +1. Nu aangepast en er worden vier blokken overgenomen, precies zoals ik graag wil.

Top.

Gr, Ricky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan