• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdenboes

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo,

Als in blad 4 A1 = blad1!AU46 en AU46 is een cel waarbij uren worden opgeteld waarom word dan Cell C1 in blad 4 gekopieerd met cell blad1!AU39 terwijl dit volgens de code blad1!AU46 zou moeten wezen.:shocked:

Code in blad 4 is:

Option Explicit

Private Sub Worksheet_Deactivate()
Range("A1").Copy Range("C1")

End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als in blad 4 A1 = blad1!AU46 en AU46 is een cel waarbij uren worden opgeteld waarom word dan Cell C1 in blad 4 gekopieerd met cell blad1!AU39 terwijl dit volgens de code blad1!AU46 zou moeten wezen.:shocked:

Code in blad 4 is:

Option Explicit

Private Sub Worksheet_Deactivate()
Range("A1").Copy Range("C1")

End Sub

De code zegt alleen dat de inhoud van cel A1 naar cel C1 wordt gekopieerd zodra het werkblad niet meer actief is.
Meer niet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja maar in werkelijkheid word A1 niet gekopieerd , het lijkt er op dat het systeem iets willekeurigs neemt, dus stel dat A1 35:00:00 is dan word C1 96:00:00 , klopt dus niet

Ja maar in werkelijkheid word A1 niet gekopieerd , het lijkt er op dat het systeem iets willekeurigs neemt, dus stel dat A1 35:00:00 is dan word C1 96:00:00 , klopt dus niet

Waarom eigenlijk geen verwijzing van C1 naar A1 als het toch hardgecodeerd is?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

AS39(=blad 4 A1) moet tijdelijk in een andere cell onthouden worden , heb reeds copy functie geprobeerd op blad1 , stuit dus op de zelfde probleem als copieren naar blad4 C1

Staat er in A1 op blad 4 een formule? Dan kan ik het perfect begrijpen dat het niet hetzelfde geeft in C1.

De code zegt alleen dat de inhoud van cel A1 naar cel C1 wordt gekopieerd zodra het werkblad niet meer actief is.
Meer niet.

Toch wel ;)

[MUGGEZIFTERIJ-MODUS]
Niet alleen de inhoud wordt overgenomen, ook alle opmaak, randen, ...
[/MUGGEZIFTERIJ-MODUS]

daar staat geen formule maar meer een verwijzing, A1(blad4) word verwezen naar AS39(blad1) en die = aan DI41(blad1) terwijl in DI41 wel een formule is verwerkt namelijk een som van 4 cellen met uren.

Feit is dat A1 op blad4 begint met een = dus is het een formule. Punt uit :p

Eigenlijke idee was om in een cel tijd en datum te vermelden als AS39 zou veranderen, maar dat werkte te goed, namelijk als ik iets anders veranderde(in het blad) want niets te maken heeft met die AS39 dan werd er toch datum en tijd weggeschreven in de cel

code was:

If Application.Intersect(Target, Me.Range("AS39")) Is Nothing Then
Range("AS2").Value = Date + Time

Code:
If [U][B]Not[/B][/U] Application.Intersect(Target, Me.Range("AS39")) Is Nothing Then
Range("AS2").Value = Now

ok dit werkt dus ook niet , maar wel als ik een cell neem waarbij er geen formule(+verwijzingen)word behandeld, zoals je zei het werkt niet met formule, maar is er een code waarbij je formules wel kan gebruiken? ik bedoel een vervanging van:

If Not Application.Intersect(Target, Me.Range("AS39")) Is Nothing Then
Range("AS2").Value = Now

Zet hier eens een vereenvoudigde versie van je sheet, het is nu echt koffiedik kijken wat mij betreft.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$A$39" then [AS2]=now
End Sub

Laatst bewerkt:
In een sheet word een aantal codes verwerkt. Er worden cell condities gecontroleerd en afhankelijk van de vergelijking krijgen ze een kleur, omdat de AS39 afhankelijk is van een change, heb ik die daaronder toegevoegd.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

myUnLockJan

If Range("BV32") = 2 Then
Cells(20, 22).Interior.ColorIndex = 18
Cells(20, 20).Interior.ColorIndex = 0

End If

If Range("BV32") = 3 Then
Cells(20, 22).Interior.ColorIndex = 0
Cells(20, 20).Interior.ColorIndex = 18

End If

If Range("BV32") = 4 Then
'*************************************
End If

If not Application.Intersect(Target, Me.Range("AS39")) Is Nothing Then
Range("AS2").Value = now
End If

End Sub

Code:
Cells(20,22).Interior.ColorIndex =choose([BV32]-1,18,0,0)
Cells(20,20).interior.Colorindex =choose([BV32]-1,0,18,0)

doet hetzelfde als

Code:
If Range("BV32") = 2 Then
Cells(20, 22).Interior.ColorIndex = 18

End If

If Range("BV32") = 3 Then
Cells(20, 20).Interior.ColorIndex = 18

End If

If Range("BV32") = 4 Then
'*************************************
End If

hallo ,

Bedankt voor de codes:thumb:

Cells(20,20).interior.Colorindex =choose([BV32]-1,0,18,0)
dit heeft me toch heel veel regels laten reduceren in een sheet,

If Target.Address = "$A$39" Then [AS2] = Now
deze code heb ik nu anders aangepakt , schijn toch formule afhankelijk te zijn. Heb ik nu toegevoegd bij de uren invoeging dus zodra je een tijd ingeef dan word een
datum en tijd aangemaakt bij AS2

Gr:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan