Help Windows Update werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stef603

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Sinds kort kan ik enkel nog updates ontvangen van Windows zelf. Hij zoekt dus niet meer op update's van office of ondere hardware. Als ik kijk bij instellingen wijzigen kan ik het zelfs niet meer aanvinken omdat het er gewoon niet meer staat.Er staat wel een balkje waarop staat"Updates voor andere producten downloaden".Wanneer ik daarop klik word ik naar het internet geleid naar een pagina van microsoft update waarop staat dat ik vista moet updaten via start en dan klikken op Windows update.Maar ik kan het niet meer aanvinken. Wat kan ik doen om dit terug te krijgen?:(
Groetend,
Stefaan

kan je je probleem wat verduidelijken met wat screenshots aub? :thumb:

Sorry maar weet niet direct hoe ik screenshots maak in vista.Als je het me uitlegt zal ik er direct enkele plaatsen.

Het is mij toch gelukt om enkele screenshots te maken.Wanneer ik in het 1é scherm klik om ook updates van andere producten te downloaden start internet en gaat hij naar de site van Microsoft Update.Daar krijg ik dan de melding dat i kin Vista moet updaten door op Start te klikken en dan op Windows Update.Is dus een soort van visieuze cirkel.Bedankt voor het bekijken van mijn mail

Bijlagen

• Screenshot 1.jpg
    Screenshot 1.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 39
  • Screenshot 2.jpg
    Screenshot 2.jpg
    99 KB · Weergaven: 27
ok, als ik het dus goed begrijp kan je die optionele updates gewoon niet meer activeren op het internet?

of heb je het probleem in windows zelf?
Kan je niet gewoon klikken op "optionele updates weergeven"

-alles aanvinken
-installeren

Lukt dat niet?

Hoi,
Inderdaad dat werkt niet meer,Kan niet meer aanvinken in Windows of via internet.Indien je nog een of andere screenshot wil zien van iets mag je dit mij altijd laten weten.
Groetend,
Stefaan

Soms lukken updates ineens wel als je ze instelt op auto-update.

(Voor het geval dat je dit nog niet had geprobeerd).

Soms helpt rechtsklikken op updates en kiezen voor: als adm. uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Het updaten lukt hoor.Enkel kan ik niet meer selecteren om hem ook te laten zoeken op update's van Office en andere Microsoft prog.

je zou het eens kunnen proberen te fixen met dit progje : www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/wufixvista11.zip (het is normaal dat je ineens een venster krijgt dat je het bestand kan opslaan)

Misschien help die fix wel.

anders kan je misschien eens systeemherstel overwegen aangezien je aangeeft dat het probleem nog maar onlangs is ontstaan

Heb het prog uitgevoerd en mijn update werkt weer zoals het moet.Heel erg bedankt voor de hulp.
Groetend,
Stefaan

graag gedaan ;)

sorry om het te zeggen maar jij was eigenlijk mijn proefkonijn want ik had het nog niet gebruikt :P
Maar www.schonepc.nl is een te vertrouwen site hoor, wees gerust :D

goed dat het opgelost is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan