Welke videokaart in mijn PC???

Status
Niet open voor verdere reacties.

topper33

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hallo Ik ben Nieuw hoe weet ik welke hardware er in mijn PC zit,los van ALLE software welke reeds zijn voorgeinstalleerd,daarna gewist,verkeerde software is geinstalleerd?.Waar kan ik Gratis werkende zonder cracks,keys vragende tools downloaden die exact aangeven wat er in me PC zit en ook nog direct de drivers binnenhalen of via een drivers tooltje mij verwijst naar de juiste website v/h hardware?
Met hardware fabrikant kom ik er echt niet uit,zoveel keuze in diversen oude en nieuwe drivers,diversen merken en typens.HELPMIJ.svp!!!
Hoe weet een werkende tooltje exact welke merk,type kaarten in mijn PC zitten,als de geinstaleerde software niet deugd of niet de juiste is nooit goed heeft gewerkt?Ik heb geen factuur meer,weet eigenlijk niks.:shocked:
Probleem is Geluid,uitroepteken in systeembeheer,videokaart verkeerde drivers geinstalleerd vermoed ik,en geluid uit me boxen doen raar..ik installeer een driver er is geluid maar ruist dan wis ik installeer andere driver werkt ook alleen andere geluid,videiokaart idem ik installeer radeon ATI family werkt,ati 9000 werkt 9200 werkt ook,welke is het nou..als ze allemaal werken ik de juiste zoek?!

Ik kan alle merken videokaarten,geluidsdrivers,beeldscherm etc..wel opnoemen
maar Hoe weet ik dat het daadwerkelijk in me PC zit??.
Er staat nergens iets op vermeld,heb niks op papier of factuur staan...ik zit wel met de problemen PCwizard zegt radeon 9200 series??sisisoft en nog een tootje die ik had waarvan licentie is verlopen zegt weer iets anderes specifiek op reeds aanwezige drivers(de verkeerde dus) komt de tool met je hebt deze drivers...

Ik wil exact weten zonder de software wel of niet geinstalleerd welke hardware?
Hoe kom ik meteen aan de werkende drivers?
hoe update ik drivers?

Keep it simpel svp jip & janneke taal is allerbeste namelijk voor mij

Problemen zijn dus NIET of SLECHT werkende hardware door verkeerde advies cq. verkeerde download via diversen websites..Ik zoek enkel de juiste GEEN z.g.a.n. hetzelfde drivers website of imitaties...Ik geen drivers op CD!.Helaas..:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
De meest makkelijke manier is je kast open doen, en dan op je videokaart kijken wat voor een kaart je hebt :).

Je zou het via programma's kunnen proberen als Aida32 of SIW.

Of die programma's altijd even nauwkeurig zijn, weet ik niet.
De beste manier is zoals boven beschreven, kastje open, even op je videokaart kijken en je weet precies wat je hebt.

Succes

Echum

radeon 9200 herkend via Pcwizard de videokaart en NU?.
geluidskaart zegt ie soundmax of SB audigy welke is het?

-Radeon 9200 series ofzo?
-Intel i865PE?
-1024MB
-Asustek computer inc.P4800

Wat is dit allemaal?

Systeem summary?

Ik zocht de drivers?

de link in PC WIZARD werkt niet,klopt dit

:shocked:

-Monitor is plug & play volgens SIW

SIW zeer uitgebreid maar moet registratie voldoen alvorens updates/drivers binnen te halen

-Pc wizard laat geen enkele driver zien,of verwijzinng naar een website dmw een URL-webadres?

Dit schiet niet echt op zo?!.

Wat moet ik NU doen?

op de website van ATI, of google naar de drivers waar je naar opzoek bent.

Link van PC Wizard werkt hier prima.

PC Wizard laat zien wat voor merk en type qua hardware er in je pc zit. Drivers download je dan door in Google het opgeven merk/type in te tikken.

Videokaart drivers geinstalleerd,systeem lijkt nu stabiel.

De geluidskaart update OF opnieuw downloaden van de drivers kom ik niet uit.

Welke moet ik hebben dan?

SB staat voor sound blaster
na keuze AUDIGY krijg ik een hele waslijst,welke is het dan?

Ik heb de link gebruikt die is gegeven door moderator Melvin.

PC-wizard geeft ook aan SOUNDMAX digital audio?
Aldus systeem en geluiden en audioapparaten onder Configuratiescherm van idd windows XP Home edition met SP3!!!.

ALs ik mijn PC (Harde schijf) openschroef,dit is reactie op een andere persoon die heeft gereageerd om mij te helpen:

-Hoe weet ik welke kaart de geluidskaart is?
-Hoe weet ik welke kaart de videokaart is?.

Merk is keuze uit SB AUDIGY maar welke?
Videokaart is Radeon 9000 drivers gedownload dateren van 2006 ATI crystal 6.1 er is geen nieuwere denk ik!.

Moet ik nu voor geluid zowel soudmax downloaden drivers?
Moet ik nu voor geluid ook SB Audigy downloaden en welke moet ik dan kiezen uit de lijst na de link die ik kreeg van Melvin?

Alvast bedankt :confused:

Snapshot maken

Hoe maak ik een Snapshot van mijn Screen?
Ik wil snapshot maken van PC wizar
Ik wil snapshot maken van mijn Beeldscherm(vervormd)
Ik heb audio drivers SB audiigy niet kunnen downloaden,gaf een vage melding!.
Videokaart drivers ati crystal 6.1 gisteren gedownload,maar Nu is beeld weer vervromd
hele scherm lijntjes (rode kleur) zowel verticaal als horozontool
schijnt bekende probleem te zijn met radeon 9000 videokaarten(4 jaar oud NU)
zou door cooling komen,wegens videokaart plaats dicht bij processor van de PC in behuizing
Ik had een andere tooltje op advies gedwonload om de temp.in de gaten te houden
die zijn allemaal OK groen..worden nooit te heet..temperaturen zitten bij gebruik PC dus aan rond de 37 graden voor de harde schijf als de processor.dus het ligt m.i. niet aan de cooling
ik heb PC opengemaakt alle verbindingen gechekt,alle kabels gecheckt alles zit muurvast,er was weinig stof wat er was weg gezogen..de scherm vervorming treed soms direct na PC starten op ne reset herstart komt het soms terug soms niet,nu was ik klein uurtje bezig komt de vervorming weer terug..iemand enig idee??

Ik had speciaal door deze problematiek nieuwe LCD scherm 20 inch gekocht,hiervoor 17 inch philips maar blijkt dus dat het aan de videokaar zou liggen in combinatie met de temperaturen ofzo?..

Wie kan mij helpen met dit probleem ik wil snapshot maken verkleinen en hier plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet??

wie o wie

ik zit nu op cnet download site om gratis freeware software/tooltjes te downloaden die niet verlopen echter welke voor snaphot,welke voor Utilieties is ff zoeken
ik heb ipv sisasoft sandra nu naast pcwizard (op advies melvin moderartor) nu ook everest draaiende...

Zie plaatje svp (Snapshot)

Bijlagen

• stabilitytest.png
    stabilitytest.png
    97,4 KB · Weergaven: 80
Snaphot de laatste :thumb:

Bijlagen

• Apparaatbeheer.png
    Apparaatbeheer.png
    37,1 KB · Weergaven: 86
Videokaart Radeon stuk of toch temp.Probleem?!.

Niemand een Oplossing?
-Na afstruinen internet over de videokaart radeon 9000 series vond ik vaak opmerking
dat ze te heet worden?!.

-Dat de Videokaart vlak boven of onder de processor zit?!.

Ik heb de PC ruim 4 jaren,NOOIT problemen ermee:thumb:

P4 Asus 2800Ghz,met 1024 RAM,HD 80 GB
Windows XP home edition met SP3,all up2date.

Ik verwijs U naar de Snapshot,wat U daar ziet zijn lijntjes over het hele scherm,dit zou door temp.probleem komen zegt de bron Internet?!.

Ik heb everest draaiende,de temperaturen zijn geheel normaal ik GAME nooit!.
Ook temp.harde schijf en Processor geheel normaal!.

Nu betwijfel ik dat de oorzaak volgens velen de temp. is.

Ik had 17 inch Philips TFT schern,ik dacht ligt een me scherm dus ik acer 20 inch gekocht het probleem houd aan?!.

Niemand enig idee behalve dan dat die kaart aan zijn einde zo zijn?!.

Ik heb de drivers up2date opnieuw gedownload,ATI Crystal kan heel veel instellenmaar probleem houd aan!.

Heb diverse malen schoongemaakt inwendig,stekkers en alle kaarten gecheckt niks bijzonders..

Wie weet de geschikte Videokaart betaalbare prijs?
Zal toch even moeten proberen,om daadwerkelijk zelf vast te stellen dat het idd de videokaart is!.

Hoe kan het als de PC koud is,en na starten het probleem direct komt (de zgn.lijntjes zie Snapshot)?.

Hoe kan het dat het soms weg blijft en ik uren Online ben met dus PC aan en normale temperaturen?.

Is de werkelijke oorzaak de videokaart ?.

Ik zoek voor maximaal EURO 100 een redelijke videokaart,wie kan mij serieus helpen!.

BVD voor alle reactie's :thumb:

Je temperaturen kan je ook bekijken met Everest.

Verder s je verhaal een beetje onsamenhangend door het steeds opnieuw posten van allerlei nieuwe vragen. Zo word het heel onoverzichtelijk. Dus vemeld duidelijk wat je nou precies wilt.

Je tweede plaatje is veel te klein.

Het zou mogelijk zijn dat je videokaart aan het overlijden is. Kan je de kaart testen in een andere pc?

Je temperaturen kan je ook bekijken met Everest.
Klopt,dat doen ik ook :thumb:
Verder s je verhaal een beetje onsamenhangend door het steeds opnieuw posten van allerlei nieuwe vragen. Zo word het heel onoverzichtelijk. Dus vemeld duidelijk wat je nou precies wilt.
Geholpen worden met vast stellen wat het exact is :confused:
Je tweede plaatje is veel te klein.
Ja ik kan max.100Kb uploaden is niet veel he,na Snapshot verkleintool kreeg ik dit als resultaat,Ik kan het je altijd E-mailen:thumb:
Het zou mogelijk zijn dat je videokaart aan het overlijden is. Kan je de kaart testen in een andere pc?

Nee,heb slechts 1 PC,door problemen(lijntjes door me scherm) kocht ik nieuwe LCD monitor,maar probleem lag volgens experts aan de videokaart oorzaak temperatuur???.Echter de temp zijn normaal aldus Everest!.

:thumb:Ja videokaart overlijden,anders had ik NIET hier onder hardware-videokaart gepost toch?.

Tja, je vraagt zoveel en zo vaak dat het allemaal een beetje ondudielijk word.

Maar kijk een op bijvoorbeeld www.alternate.nl voor videokaarten.

En om te testen of het inderdaad de kaart is, kan je de kaart natuurlijk ook even meenemen naar jou plaatselijke pc boer. Doe ik ook, want ook ik heb niet een tweede pc om te kunnen testen (nog niet in ieder geval). Mijn pc boer doet dat trouwens gratis, dat testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan