Ik kan geen xp instaleren op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandervechte

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

Ik heb een hp nc6000 en daar wil ik xp op instaleren, nu laad hij de cd rom wel gewoon en kom ik gewoon in het blauwe scherm waar hij eerst stuurprogramma's gaat laden. Dat doet ie gewoon goed, maar dan op een gegeven moment moet je de computer opnieuw opstarten om door te gaan met de setup (je zou dan in het programma komen waar staat hoeveel minuten je nog moet wachten enz) maar daar komt hij niet. Hij blijft de computer maar opnieuw opstarten en komt niet in het scherm waar ik verder kan met de setup,

Hoe kan dit? Moet ik wat veranderen in de bios?

MVG,
Jordi

owja

ik heb ook wel eens gehoord dat je een driver nodig bent voor installatie van xp op een sata disk? misschien heeft dit er wat mee te maken? wie helpt me verder?

Wanneer je een SATA harddisk hebt, dan heb je inderdaad de SATA drivers nodig op diskette, anders vindt XP je harddisk niet

oke

dat is duidelijk, maar hoe ga ik dat aanpakken, want mijn laptop heeft geen diskette station. Waar kan ik die driver downloaden en in welke map moet ik die zetten. Alle antwoorden worden zeer gewaardeerd.

maar kan ik dat nl lite wel gebruiken, want nu staat er helemaal geen windows op de schijf?? kan ik die driver niet op cd branden?

Hoi,

Nu heb ik een vraag:

Ik heb ook een SATA schijf van 500 Gig in mijn computer gezet maar niets van drivers hoeven te installeren en gewoon XP erop gezet.

En....als bij vandervechte de computer al zo ver was dat ie opnieuw moest gaan opstarten dan heeft XP-installatie toch al bestanden op de SATA-schijf gezet en dus al herkend?

Of zie ik iets verkeerd?....tis al laat....:)

Ed

ja daar snap ik ook niets van, wie helpt me verder? Het ligt ook niet aan de laptop want die werkte gewoon goed. Kan er niet iets verkeerd staan in de bios ofzo?

maar kan ik dat nlite wel gebruiken omdat ik nog geen xp op mijn computer heb (oftewel een lege schijf)?? wie weet dat.

Je moet dus eerst op een andere pc met nLite die speciale windows versie maken en branden en die dan gebruiken voor de installatie

Ben toch eens benieuwd wat er eigenlijk nu nog op die SATA-schijf staat..:)

Ed

Hoi,

Nu heb ik een vraag:

Ik heb ook een SATA schijf van 500 Gig in mijn computer gezet maar niets van drivers hoeven te installeren en gewoon XP erop gezet.

En....als bij vandervechte de computer al zo ver was dat ie opnieuw moest gaan opstarten dan heeft XP-installatie toch al bestanden op de SATA-schijf gezet en dus al herkend?

Of zie ik iets verkeerd?....tis al laat....:)

Ed

Dat kan, sommige moederborden ondersteunen Native Sata, dan heb je geen drivers ervoor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan