willemjanvandor
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mrt 2007
Hallo allemaal,
Ik wil een excelsheet maken voor zettingsberekeningen voor mijn afstudeeropdracht omdat ik heel veel berekeningen anders handmatig moet maken. Ik wil verschillende grondlagen in kunnen vullen zie info:
Info:
Grondsoort -------- Bijmengel
Grind -------- Zwak siltig / Sterksiltig
Zand --------- Schoon / Zwak siltig/ Kleiig / Sterk siltig
Leem-------- Zwak zandig/ Sterk zandig
Klei-------- Schoon/ Zwak zandig/ Sterk zandig/ Organisch
Dus in kolom A een lijst waarin ik bv Leem kan kiezen, waarna de bijmengsels voor Leem automatisch in een lijst in kolom B komen te staan.
Nu lukt het me om een lijst te maken en verticaal te laten zoeken, alleen geeft Excel dan geen lijst maar voor leem dan Zwak zandig.
Is er een functie waardoor ik na het kiezen van een grondsoort in kolom B een lijst krijg met de mogelijke bijmengels??
Gr. Willem-jan
Ik wil een excelsheet maken voor zettingsberekeningen voor mijn afstudeeropdracht omdat ik heel veel berekeningen anders handmatig moet maken. Ik wil verschillende grondlagen in kunnen vullen zie info:
Info:
Grondsoort -------- Bijmengel
Grind -------- Zwak siltig / Sterksiltig
Zand --------- Schoon / Zwak siltig/ Kleiig / Sterk siltig
Leem-------- Zwak zandig/ Sterk zandig
Klei-------- Schoon/ Zwak zandig/ Sterk zandig/ Organisch
Dus in kolom A een lijst waarin ik bv Leem kan kiezen, waarna de bijmengsels voor Leem automatisch in een lijst in kolom B komen te staan.
Nu lukt het me om een lijst te maken en verticaal te laten zoeken, alleen geeft Excel dan geen lijst maar voor leem dan Zwak zandig.
Is er een functie waardoor ik na het kiezen van een grondsoort in kolom B een lijst krijg met de mogelijke bijmengels??
Gr. Willem-jan
Laatst bewerkt: