• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indirect slepen formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

In bijlage een testfile

Probleem :

op 3 bladen staan getallen

nu wil ik automatisch vert.zoeken op de 2de en 3de blad
daardoor bepaal ik Blad1,2 en 3 in indirect

nu als ik de formule doorsleep verandert de zoekcel niet en dit is net de bedoeling (het dooslepen van die formule)

Bijlagen

Dag,

In bijlage een testfile

Probleem :

nu als ik de formule doorsleep verandert de zoekcel niet en dit is net de bedoeling (het dooslepen van die formule)

Ik snap niet waarom je hier met INDIRECT werkt als je exact de namen van de tabbladen weet.

Als je de INDIRECT voor Blad1 gewoon weglaat en daar voor in de plaats Blad1!A5 neerzet werkt het wel.

Wim

Dag,

In bijlage een testfile

Probleem :

Dat de zoekcel niet verandert bij het slepen komt door de $-tekens in de formule.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik snap niet waarom je hier met INDIRECT werkt als je exact de namen van de tabbladen weet.

Als je de INDIRECT voor Blad1 gewoon weglaat en daar voor in de plaats Blad1!A5 neerzet werkt het wel.

Wim

Weet ik, maar in mijn voorbeeldje heb ik met 1 file gewerkt, het geheel is veel uitgebreider en beslaat meerdere file, die files heeft met de titel gegeven "stukplanning 25 september 08", dus vandaar de indirect

Weet ik, maar in mijn voorbeeldje heb ik met 1 file gewerkt, het geheel is veel uitgebreider en beslaat meerdere file, die files heeft met de titel gegeven "stukplanning 25 september 08", dus vandaar de indirect

Dan werkt het niet omdat bij de INDIRECT voor Blad1 (volgens mij $A$12"!a5") de verwijzing naar a5 tussen aanhalingstekens staat.
Je ziet "!a5" ook niet naar hoofdletter verschieten, wat normaal wel gebeurt.
Ik heb een paar andere mogelijkheden geprobeert maar dat levert allemaal geen resultaat op.

Misschien iemand anders?

Wim

Ik kan geen .rar bestanden openen dus ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar wat ik wel weet is dat je kan verwijzen via:

Code:
=INDIRECT("Blad1!"&B1)
Sleep je dit naar beneden dan verandert B1 in B2, B3 etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan