Nieuwe harddisk in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
kan je je c schijf van je laptop laten vervangen door een schijf van 120 gb

kan je je c schijf van je laptop laten vervangen door een schijf van 120 gb

Ja, je kunt (meestal) je bestaande HARDE SCHIJF vervangen door een grotere, geschikt voor notebooks.

Grtz.

Net erg handig om een topic titel te starten met een paar puntjes.
Zo leest niemand de vraag.

Let er wel op dat je dan een lege schijf hebt en alles opnieuw moet installeren en ook alle drivers bij de hand moet hebben.
Daarom eerst even alle belangrijke data backuppen, zodat je dit terug kunt zetten op de nieuwe schijf en alle installatie cd roms bij de hand.

Laatst bewerkt:
en je krijgt problemen met het installeren van windows.
Bij een laptop zit vaak een speciale versie van een windows-cd werkt, die feitelijk een soort van backup terugzet. Op het moment dat er een andere harde schijf in zit gaat dit niet meer lukken.

En bij sommige laptops staat de windows-'cd' op een speciale partitie op de harde schijf.
Haal je de schijf eruit, dan heb je al helemaal niet.

en je krijgt problemen met het installeren van windows.
Bij een laptop zit vaak een speciale versie van een windows-cd werkt, die feitelijk een soort van backup terugzet. Op het moment dat er een andere harde schijf in zit gaat dit niet meer lukken.
Nog nooit meegemaakt dat er niet te installeren was.

En bij sommige laptops staat de windows-'cd' op een speciale partitie op de harde schijf.
Haal je de schijf eruit, dan heb je al helemaal niet.

Zoals b.v. bij Acer, maar als je eerder al de restore cd's hebt aangemaakt hoeft dat ook geen probleem te zijn.

Ik zou je niet aanraden de mensen de kost te geven die dit niet hebben gedaan.

Te vaak dat er geen normale windows-versie op de cd's staan. En volgens mij heb je dan echt een probleem. Staat er wel een normale versie op cd, dan heb je natuurlijk geen probleem.

Te vaak dat er geen normale windows-versie op de cd's staan. En volgens mij heb je dan echt een probleem. Staat er wel een normale versie op cd, dan heb je natuurlijk geen probleem.

Ik heb het inderdaad over niet normale windows versies, werkt in 95% van de gevallen dus wel.
Verder zie ik nog nergens staan dat het vervangen van een defecte harddisk betreft, dus een restore maken is dan nog steeds mogelijk.

Klopt. Behalve dat de schijf natuurlijk al behoorlijk is volgelopen in de tussentijd.
Maar daarom meld ik het. Niet om het vervangen af te schieten, maar om te voorkomen dat iemand problemn krijgt.

edit:
Natuurlijk kan hij gewoon ff de computer opnieuw installeren voordat hij de schijf vervangt. Daarna een restore-cd van de schone installatie maken en klaar...

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk mogelijk dat de oude schijf een recovery partitie heeft en de topic starter geen recovery cd rom of dvd heeft gemaakt.

re:

dis a;ls ik mijn acer aspire 5310 een backup van maak en op usb stick zet moet dat werken ? en met de nieuwe harde schijf wordt mijn laptop sneller ?

Je laptop sneller? Misschien een onmerkbaar beetje.
Nee, je opslag-capaciteit wordt groter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan