"no signal" sinds installeren drivers grafika

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickei

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
mensen,

Ik heb net mijn nieuwe pc opgehaald en aangesloten en ben bezig alles te installeren(vista, office drivers mobo etc). Nu heb ik de videokaart (ati HD4870) drivers vanaf de bijgeleverde cd geinstalleerd. Het probleem sinds ik dat heb gedaan is dat mijn beeldscherm er halverwege mee uischeidt (geeft aan no signal). Hij start keurig op en het balkje(soort zandloperbalkje) begint te lopen van de microsoft coorperation. Na enige sec (het moment waarop normaal vista verschijnt) wordt beeld echter zwart en krijg ik "no signal".

wat moet ik doen??en hoe maak ik die drivers weer ongedaan.

bvd.

rick

ps. beeldscherm is een prolite E1900S iiyama

EDIT: zie dat vista mijn beeldscherm niet herkent. Kan ik ergens checken of mijn beeldscherm vista proof is??

Volgens mij heeft een scherm geen vista of xp compatible iets..

wat het wel kan zijn is de manier waarop je pc scherm is aangesloten.. via DVI of VGA ( de ouderwetse blauwe stekker of witte stekker ( DVI )

je hebt op je beeldscherm een menu als je die doorloopt en verteld hoe jij aangesloten zit.. ( analoog of digitaal ) kan het probleem ook al verholpen zijn

grtz

Klopt het dat je een DVI kabel gebruikt? In dat geval is het een bekend probleem met de catalyst drivers in combinatie Vista en DVI. Ik heb zelf (onder andere) namelijk hetzelfde met een HD4850 en hetzelfde beeldscherm. Bovendien zijn er meer gevallen bekend:

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=96981&enterthread=y&STARTPAGE=2

Bij mij werken er maar twee oplossingen:
1. XP gebruiken
2. Een (analoge) VGA kabel gebruiken (dit geeft bij mij een stuk slechter beeld)

Hopelijk komt ATI snel met een oplossing voor dit probleem, maar het is al meer dan een jaar oud dus ik vrees dat het VGA blijft, of een nieuwe monitor:

http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=26586

Hopelijk kun je iets met deze info.

bedankt voor de info! dan maar sparen voor een ander beeldscherm :evil:

bedankt voor de info! dan maar sparen voor een ander beeldscherm :evil:

Let er dan wel op dat een nieuw/ander beeldscherm dit probleem ook kan hebben!

Heb er zelf ook aan zitten denken, maar op het moment werkt het nog via VGA. Mocht ik een nieuwe halen, dan doe ik dat wel bij een zaak waar ik hem eventueel kan ruilen mocht deze hetzelfde probleem hebben.

(Het blijkt inmiddels toch echt een driverprobleem te zijn. Handmatig installeren van de XP drivers in vista verhelpt het probleem schijnbaar. Alleen heb je dan geen dx10. Zie de link naar het amd forum in mijn vorige post)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan