• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel van meerdere sheets (tabs)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristinho

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Beste excelexperts,

Zie bijlage.

Van blad 1 heb ik een draaitabel gemaakt op het blad "DT bij Blad 1". Dit is de standaardmethode.

Nu wil ik graag een draaitabel maken van meerdere excelbladen tegelijkertijd. Dit kan via "Draaitabel- en draaigrafiekrapport" en dan "Meervoudige samenvoegingsbereiken". Dit heb ik gedaan voor blad 1, 2 en 3 samen in "DT bij Blad 1+2+3".

Probleem is nu het volgende:

In de standaard draaitabel kan ik bovenaan gewoon filteren op een bepaalde kolom van het bronblad, zoals bijvoorbeeld "product" (wat ik nu gedaan heb).

Als ik dit echter wil doen in het blad "DT bij Blad 1+2+3", dan werkt dit niet. Probleem is dat bij draaitabellen van meerdere samenvoegingsbereiken, niet meer gekozen kan worden uit de verschillende kolommen van de bronbladen, zoals bij dit voorbeeld week/product/omzet/winst/categorie, maar enkel tussen rij/kolom/waarde/pagina.

Elk object kan - voor zover ik kan beoordelen - slechts één maal worden gebruikt. En aangezien ik in de draaitabel zelf de keuze heb gemaakt voor categorie (met mogelijkheden G, H en L), kan ik niet ook nog eens bovenaan filteren op een andere kolom (zoals dus bijvoorbeeld van product).

Weet iemand hier een oplossing voor???

Mvrgr,
Kris

Bijlagen

ik vind het ook niet.

Ik zou zeggen, probeer je gegevens samen te voegen op 1 werkblad.

helaas heb ik drie tabbladen mutjevol (65000 regels) met gegevens. En dat worden er alleen maar meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan