Ik kan een bepaalde extensie niet doormailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Vermeyen

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hallo helpers,

Zoals het onderwerp laat vermoeden hebben we problemen om een bepaalde documenten met extensie .lrp (is van een weddebereken-programma) door te mailen.
We krijgen documenten met deze extensie binnen via mail en moeten deze openen met een programma dat vooraf geïnstalleerd is op de pc.

Als we deze willen verzenden naar een ander emailadres krijgen we geen foutmelding. De mail komt gewoonweg niet aan.
Geen melding dat het een onveilig extensie is of dergelijke of verplaatst is naar een map.
Het lijkt als of de mail blijft zweven in the almighty internet heaven.

We hebben al firewall en antivirus uitgeschakeld maar dit levert geen resultaat op.

Heeft er iemand raad?

Hoi,

Waarom denk je dat het aan de extensie ligt?
En als dat zo is.....net als met " .exe " bestanden dan gewoon even de extensie weghalen en dan versturen en de ontvanger zet hem er weer bij.....tis een omweg maar werkt wel..:)

Ed

Hoi,

Waarom denk je dat het aan de extensie ligt?
En als dat zo is.....net als met " .exe " bestanden dan gewoon even de extensie weghalen en dan versturen en de ontvanger zet hem er weer bij.....tis een omweg maar werkt wel..:)

Ed

Ook een goed idee, :thumb:

Als het dan niet aan de extensie ligt, heb je dan enig idee aan wat dan wel?

mvg

Je geeft zelf aan dat het alleen bestanden betreft met die ene bepaalde extensie...dus...conclusie is dan gauw getrokken..:)

Ed

Je geeft zelf aan dat het alleen bestanden betreft met die ene bepaalde extensie...dus...conclusie is dan gauw getrokken..:)

Ed

Ok, wat heb ik dus al geprobeerd:

Ik heb een letter, of zelfs de heel extensie weggedaan = geen resultaat
Ik heb het gezipt = geen resultaat

en nu??? :smiley met zijn handen in het haar: ;)

Even nog een resumé:

Je praat over bestanden met de extensie .lrp die je wel zelf gewoon via email binnenkrijgt.
Dus kunnen we concluderen dat deze type bestanden WEL gewoon via email te verzenden zijn anders kon je ze zelf ook niet ontvangen.
Voor degene die ze naar jullie stuurt is er dus blijkbaar geen probleem.

Je zegt dat deze bestanden dan moeten worden geopend met een programmaatje en DAARNA kunnen jullie ze niet (meer opnieuw) verzenden.

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit dan bij jullie precies in zijn werk gaat want wellicht gaat hier iets fout.
Dus...ik wil graag weten wat er precies gebeurt tussen openen in programma en proberen te verzenden via email.

Los hiervan...probeer eens een gewone en een ZIP-bestand en eentje zonder extensie naar JEZELF te sturen.

Ed

Even nog een resumé:

Je praat over bestanden met de extensie .lrp die je wel zelf gewoon via email binnenkrijgt.
Dus kunnen we concluderen dat deze type bestanden WEL gewoon via email te verzenden zijn anders kon je ze zelf ook niet ontvangen.
Voor degene die ze naar jullie stuurt is er dus blijkbaar geen probleem.

Je zegt dat deze bestanden dan moeten worden geopend met een programmaatje en DAARNA kunnen jullie ze niet (meer opnieuw) verzenden.

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit dan bij jullie precies in zijn werk gaat want wellicht gaat hier iets fout.
Dus...ik wil graag weten wat er precies gebeurt tussen openen in programma en proberen te verzenden via email.

Los hiervan...probeer eens een gewone en een ZIP-bestand en eentje zonder extensie naar JEZELF te sturen.

Ed

Hallo,

De werkwijze die je beschreef is zeer juist.
Fijn dat er iemand mijn probleem snapt! :thumb:

Er gebeurt niets met de bestanden die we ontvangen.
De directeur ontvangt de bestanden op zijn pc en wil ze forwarden naar de boekhouding.
Deze worden verstuurt door de directeur zonder enige foutmelding.
Ze staan zelfs bij de verzonden items in zijn mailbox.

Maar de mail komt nooit aan bij de boekhouding.

Ik heb al een bestand gezipt, de extensie weggelaten, naar mezelf verstuurd, vanuit een andere pc naar de boekhouding proberen te versturen maar niets werkt.
Om één of andere reden (privacy?) kan/mag de oorspronkelijke verzender ze niet rechtstreeks naar de boekhouding sturen, het meot dus via de directeur die er, zoals eerder vermeld, zelf NIETS mee doet.

Op dit moment worden de bestanden door iemand van de boekhouding van de pc bij de directeur gehaald m.b.v. een USB-stick.

Kortom de bestanden kunnen gemaild worden maar blijkbaar maar één keer ontvangen worden.
We hebben ook al contact gehad met de mensen die de oorspronkelijke bestanden versturen naar de directeur.
Volgens hun ligt het aan een firewal of dergelijke. Aangezien ik de naam al veranderd of weggelaten heb lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk.

*help* ;)

Dus kort samengevat:

Iemand (oorspronkeleijke verzender) kan wel deze bestanden naar de directeur sturen maar niet naar de boekhouding.

Klopt?

Ed

Ummm..speelt dit zich allemaal eigenlijk af binnen één organisatie / bedrijf ?..dus allemaal INTERN zeg maar ?

Ed

Ummm..speelt dit zich allemaal eigenlijk af binnen één organisatie / bedrijf ?..dus allemaal INTERN zeg maar ?

Ed

De oorspronkelijke bestanden komen van een extern bedrijf.
De bestanden kunnen intern niet verzonden worden.

Bert

Dan lijkt me dit toch echt een probleem van / voor de systeembeheerder die protocollen vastlegt voor het interne emailverkeer...

Ed

Dan lijkt me dit toch echt een probleem van / voor de systeembeheerder die protocollen vastlegt voor het interne emailverkeer...

Ed

Idd,

dat lijkt ook zo maar er zijn geen restricties/protocollen voor emailverkeer.

mvg
Bert

Welk emailprogramma wordt door de boekhouding gebruikt?

En...is het zeker dat dit emailprogramma zo staat geconfigureerd dat bestanden als attachement mogen worden ontvangen?

Al geprobeerd te ontvangen met de XP firewall helemaal af op de pc van de boekhouding?
Alhoewel dit eigenlijk niet echt invloed zou hebben tenzij er naast de reguliere XP-firewall een apart firewallprogramma geinstalleerd is maar dan zou er geen enkel bestand via email geaccepteerd worden tenzij in dit programma precies kan worden aangegeven welke type bestanden mogen worden ontvangen.

Ed

Welk emailprogramma wordt door de boekhouding gebruikt?

En...is het zeker dat dit emailprogramma zo staat geconfigureerd dat bestanden als attachement mogen worden ontvangen?

Al geprobeerd te ontvangen met de XP firewall helemaal af op de pc van de boekhouding?
Alhoewel dit eigenlijk niet echt invloed zou hebben tenzij er naast de reguliere XP-firewall een apart firewallprogramma geinstalleerd is maar dan zou er geen enkel bestand via email geaccepteerd worden tenzij in dit programma precies kan worden aangegeven welke type bestanden mogen worden ontvangen.

Ed

We gebruiken outlook 2003.
Deze is standaard geconfigureerd.
Als er een onbekende att. zou worden ontvangen dan krijg je toch een melding. Maar bij ons gebeurt er niets.

Bert

We hebben de firewall en de virusscanner uitgeschakeld, zonder resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan