regels overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

drumminggod

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
hey,

een simpele vraag:)

kan je het ook wijzigen dat microsoft office word 2007 geen regels overslaat

Wil je standaard op de ‘oude’ manier blijven werken, dus géén afstand tussen twee alinea’s, dan wijzig je dit in het sjabloon NORMAL.DOTM
De eenvoudigste manier om dit te bereiken is als volgt:

- Start Word en sluit direct het document dat nieuw geopend wordt (Officeknop linksboven en Sluiten kiezen).
- klik weer op de Officeknop en kies voor 'Openen';
- klik links op 'Sjablonen' en dubbelklik nu in deze map op 'Normal' (of Normal.dotm)
- het sjabloon wordt geopend; klik nu eenmaal op de stijl 'Geen afstand' en sluit Word af met de sluitknop helemaal rechtsboven in het scherm

Wanneer je nu Word opstart, begint een nieuw document met het opmaakprofiel .... ehh sorry de Stijl 'Geen afstand'.
Wil je die afstand incidenteel wél dan klik je alsnog op 'Standaard'

bovenstaand klopt helemaal! Duidelijke uitleg dus daar bemoei ik me verder niet mee

Maar het leek me handig voor je om te weten (mocht je deze functie liever aan laten staan), dat als je een ENTER geeft en niet wil dat er een regel overgeslagen wordt, kan je ook SHIFT ingedrukt houden.

Dus ENTER+SHIFT = enter zoals je het gewend bent,zonder dat er een regel overgeslagen wordt.

groetjes:thumb:

..... Maar het leek me handig voor je om te weten (mocht je deze functie liever aan laten staan), dat als je een ENTER geeft en niet wil dat er een regel overgeslagen wordt, kan je ook SHIFT ingedrukt houden.

Dus ENTER+SHIFT = enter zoals je het gewend bent,zonder dat er een regel overgeslagen wordt.

Wat echter iets anders is dan een alineamarkering en dús gevolgen heeft voor een opmaak met stijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan