Goededag,
Omdat mijn zoon nu ook een pc boven heeft staan, heb ik van een kennis een draadloze router gekregen. ( staat helaas geen merknaam op, kennis weet die ook niet, geeft alleen bij de setup aan Realm1).
Ik heb een adsl aansluiting van Telfort.
modem is Zyxel P-2602R-d1A.
Mijn zoon heeft boven een usb stick om te ontvangen.
Mijn pc heeft windows xp, boven heeft vista.
Als alles aangesloten is ziet de pc boven wel dat er een netwerk is, maar kan niet op internet.
De pc beneden is dus bedraad aangesloten, .
.
Als volgt aangesloten:
telefoonkabel uit muur in modem
ethernetkabel ( geel) van modem naar lan1 van router.
Netwerkkabel van Lan 2(router) naar PC.
Dan heb ik beneden internet.
Ik kom op de setup via 192.168.62.1.
Telfort werkt met dynamisch IP las ik op de site, ik heb ook ergens gelezen dat deze modem ook een router is en dat het daarom niet werkt?
Ik heb gisteren heel veel zitten lezen op internet over dit probleem maar ik snap het gewoon niet, de computertaal is me soms niet helemaal duidelijk.
Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat ik verkeerd doe, of wat ik kan doen om het internet wel aan de praat te krijgen?
vriendleijke groet
carry
Omdat mijn zoon nu ook een pc boven heeft staan, heb ik van een kennis een draadloze router gekregen. ( staat helaas geen merknaam op, kennis weet die ook niet, geeft alleen bij de setup aan Realm1).
Ik heb een adsl aansluiting van Telfort.
modem is Zyxel P-2602R-d1A.
Mijn zoon heeft boven een usb stick om te ontvangen.
Mijn pc heeft windows xp, boven heeft vista.
Als alles aangesloten is ziet de pc boven wel dat er een netwerk is, maar kan niet op internet.
De pc beneden is dus bedraad aangesloten, .
.
Als volgt aangesloten:
telefoonkabel uit muur in modem
ethernetkabel ( geel) van modem naar lan1 van router.
Netwerkkabel van Lan 2(router) naar PC.
Dan heb ik beneden internet.
Ik kom op de setup via 192.168.62.1.
Telfort werkt met dynamisch IP las ik op de site, ik heb ook ergens gelezen dat deze modem ook een router is en dat het daarom niet werkt?
Ik heb gisteren heel veel zitten lezen op internet over dit probleem maar ik snap het gewoon niet, de computertaal is me soms niet helemaal duidelijk.
Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat ik verkeerd doe, of wat ik kan doen om het internet wel aan de praat te krijgen?
vriendleijke groet
carry
Laatst bewerkt: