Netwerk XP Home + vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Netwerken is niet mijn sterkste kan dus misschien kan iemand mij even een tip geven.
Heb voor een kennis een PC met xp home, een laptop met vista en een wireless-G router (WRT54G). De pc is via een kabel verbonden en de laptop draadloze. Beide kunnen op internet. Nu krijg ik het niet voor elkaar dat beide pc elkaar ook zien. Heb via die XPhome pc geprobeerd een netwerk te maken maar ergens ging het helemaal fout..:confused:
Heb een zelfde situatie gehad met XP prof. en daar was het geen enkel probleem. Wat is er xp home anders.??

Netwerken is niet mijn sterkste kan dus misschien kan iemand mij even een tip geven.
Heb voor een kennis een PC met xp home, een laptop met vista en een wireless-G router (WRT54G). De pc is via een kabel verbonden en de laptop draadloze. Beide kunnen op internet. Nu krijg ik het niet voor elkaar dat beide pc elkaar ook zien. Heb via die XPhome pc geprobeerd een netwerk te maken maar ergens ging het helemaal fout..:confused:
Heb een zelfde situatie gehad met XP prof. en daar was het geen enkel probleem. Wat is er xp home anders.??

firewall uitzetten...vervolgens pingen

Het grote verschil tussen HOME en PRO is het netwerken... Binnen PRO gaat dat beter.

Als je elkaar wil zien moet je wel de File-Sharing aan hebben staan.

De schijven die dan gedeeld staan kun je via de verkenner dan zien.

LET OP: beide computers moeten wel dezelfde naam in het velde WERKGROEP hebben staan anders zien ze elkaar nog niet.

die werkgroep is nu juist het probleem. Ga ik op die xp computer een werkgroep aanmaken dan wil deze pc bij het verbinding maken gaan "inbellen"...??
Ter info: ik gebruik daarvoor de wizzard. De eerdere internet verbinding is dan verdwenen..
Ik maak dus met die wizzard een nieuwe verbinding met het internet iets wat ik niet wil want ik heb al internet verbinding....

Dat is niet helemaal wat ik bedoel.

• Op je bureau-blad staat een icoontje "Deze Computer"
  • Rechter muisklik
  • eigenschappen
  • Computernaam
  • KnopjeNetwerk-id
Hierna de wizard volgen (kies optie thuisgebruik) en dat op beide computers doen.

Daarna vergeet niet te DELEN !!!

Ga vanavond bij die kennis langs en het proberen. Alvast bedankt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan