beveiliging verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

Ik heb mijn access-modules beveiligd op gebruikersniveau met machtigingen, toegang via snelkoppeling.

Ik zou die beveiliging willen opheffen , vervolgens de modules op een externe harde schijf kopiëren om dan bij mij thuis te kunnen installeren.

hoe ?

Wat voor soort beveiliging gebruik je?
Is het het soort waarbij je een nieuwe werkgroep heb aangemaakt? zodat je op basis van die werkgroup alleen je database kan openen? Die kan je thuis ook gebruiken namelijk. Dan hoef je niets te verwijderen.

Heb je echter een MDE en geen MDB dan wordt het erg problematisch omdat dat "niet" kan. Er zijn bedrijven die erg veel geld vragen voor programma's die van een MDE weer een MDB kunnen maken. Logisch.

Vraag het anders aan degene die het programma gemaakt heeft.

Enjoy!

Wat voor soort beveiliging gebruik je?
Is het het soort waarbij je een nieuwe werkgroep heb aangemaakt? zodat je op basis van die werkgroup alleen je database kan openen? Die kan je thuis ook gebruiken namelijk. Dan hoef je niets te verwijderen.

Heb je echter een MDE en geen MDB dan wordt het erg problematisch omdat dat "niet" kan. Er zijn bedrijven die erg veel geld vragen voor programma's die van een MDE weer een MDB kunnen maken. Logisch.

Vraag het anders aan degene die het programma gemaakt heeft.

Enjoy!

Het bestand is "Beveiligd.mdw", heb ikzelf gemaakt via wizard beveiliging, opening database dus via een snelkoppeling

Ik ben dus zelf beheerder van mijn eigen beveiliging.

Hoe kan ik die opheffen aub ?

dus de snelkoppeling weg.

office XP pro

Open je database met met de beveiligde mdw file.
Verwijder het Admin password
Je database is niet mee beveiligd. Iedereen kan erin en is gelijk Admin.

Enjoy!

Open je database met met de beveiligde mdw file.
Verwijder het Admin password
Je database is niet mee beveiligd. Iedereen kan erin en is gelijk Admin.

Enjoy!

beheerder paswoord weg
beheerder als user verwijderen gaat niet

snelkoppeling login blijft

beheerder als user verwijderen gaat niet
Nee, dat kan ook niet. Het feit dat het password verwijderd is betekend dat je zonder meer je database kan openen zonder een passwoord op te hoeven geven. Als je alle beveiliging kwijt wilt dan moet je alle objecten kopieren naar een default access database. Die default database is de database die je opent met de standaard system.mdw.

Enjoy!

Office is toch een goed programma, de oplossing van Guus is veeel werk, is toch onlogisch.

De beheerder van zijn eigen programma moet die snelkoppeling met beveiliging voor gebruikers toch kunnen opheffen (verwijderen) zodat de database terug in zijn originele staat komt.

Maar hoe ? That's the question :confused:

Als de database is gebouwd is onder een ander dan de default system.mdw, dan moet je mijn eerder genoemde oplossing toepassen en anders de andere workgroup file blijven gebruiken, met of zonder password.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan