Draadloos netwerk opnieuw installeren, zonder cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik heb een tijd geleden het volgende gekocht:
Sitecom Wireless network Broadband Router 54g

Ik had het geinstalleerd, onbeveiligd en daarna hield mijn laptop ermee op. Met jullie hulp heb ik mijn laptop kunnen fixen maar het draadloos netwerk heb ik nooit meer geinstalleerd.

Nu maanden later wil ik dat weer doen omdat het handiger is. Ik heb geen cd-rom meer of handleiding. Deze handleiding heb ik wel op hun site gevonden:

http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=629

Maar nu, ik kom niet verder. Ik heb de router in het stopcontact gedaan. De internetkabel van de modem in de router gedaan, de laptop aangedaan. En nu moet ik verbinding maken met sitecom draadloos netwerk maar dat vind ik nergens.

Kan iemand me stap voor stap verder helpen?

Heb je een laptop met geintregeerde WLAN?
Zo ja, dan als eerste het schuifje (WLAN aan - uit) omhalen.

Zo niet dan heb je een ext. WLAN adaptor en moet deze geinstalleerd worden.

Check dit alles even, daarna kunnen we verder.

Grtz.

Hoi Funzip,

Heel dom idd, want ik wilde net typen dat ik op mijn ene laptop wel verbinding heb. Maar nu zie ik bij de andere het knopje WIF-I en deze heb ik na jouw reactie ingedrukt en nu zie ik mijn draadloos netwerk wel staan.

Dan wil ik het nu alleen nog beveiligen, voorheen had ik dat niet gedaan. Weet jij hoe dit kan? Want als ik erop klik dan kan ik alleen verbinding maken of verbreken.

Beveiligen doe je door (softwarematig) de router in te gaan en te kiezen voor een type beveiliging. Raadpleeg hievoor je gebruiksaanwijzing.
Daarna na voer je de zelfde beveiliging (key) door op je laptop.

Nogmaal, raadpleeg hiervoor je manual!

Suc6.

Funzip,
Ik ga deze handleiding dan even naslaan op beveiligen. Bedankt voor je hulp tot zover.

Bij stap 5 moet je op Reboot klikken maar ik kan het nergens vinden. Alleen als ik ok doe staat er change setting succesfully maar ik kan nergens het knopje REBOOT vinden.

Stap 5.

1. Klik op ‘Wizard’ links boven in het scherm.
2. Klik op ‘Next’, en selecteer uw land en provider en/of modem.

3. Klik nogmaals op ‘Next’ en voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in (onafhankelijk van uw provider). Kopieer het MAC-adres of voer de naam van uw host of computer in.
4. Klik nogmaals op ‘Next’ en daarna op ‘Reboot’.
5. Zodra uw router opnieuw is opgestart, ziet u het beginscherm weer. Wacht ongeveer 20 seconden tot de router verbinding heeft gemaakt met het Internet.

Iets te vroeg gejuicht..

Het werkte, maar nu niet meer.

Maar het probleem, ik ben verbonden, zie gewoon volledig verbonden.

Maar ik krijg geen internetverbinding (heb nu niet draadloos).

Enig idee hoe dit kan?

Ai.....ben je nu bedraad en krijg je geen pagina's geopend in je browser?

Loop alle stappen nog eens na.

Daarna:

1 - PC uit
2 - modem uit
3 - router uit
4 - modem aan
5 - router aan
6 - PC aan!

Proberen maar.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Jeetje, ik had alle tijd geen internet. Pas nadat ik net de router uit heb gedaan heb ik ook op lan weer gewoon verbinding.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan? Moet ik de router weer aandoen, ben bang dat de hele internetverbinding weer wegvalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan