Router, ennu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo!

Ik heb zostaks een broadband router 11g wireless (54 MBPS) aangeschaft
maar ik weet niet hoe ik verbinding op mijn laptop krijg.
dit staat er bij ons thuis
een gewoon modem met kabel ( van ziggo )
van daaruit heb ik wel gewoon bedraad internet maar nu wil ik draadloos
alleen hoe krijg ik verbinding met de router?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Hoi,

Zit er geen installatie cd bij de router?
Gewoon de utp kabel van je modem in de wan poort van je router drukken. De adapter in de router en de stekker in het contact! Aanzetten en de installatie cd van de router afspelen..

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je laptop een wireless adapter aan boord heeft. Heb je op de router het draadloze gedeelte al geconfigureerd? Heb je dus al een beveiliging ingesteld? Zo niet, doe dat dan eerst via je pc die met de netwerkkabel verbonden is met de router (zie handleiding). Zet daarna op de laptop de wireless adapter aan en klik in de taakbalk (bij klokje) op het Betreffende icoon om de beschikbare draadloze netwerken weer te geven. Kies die van jou uit, klik op verbinden en voer de beveiligingssleutel in. Klik op OK en je kunt internetten.

leg het ook nog maar eens uit voor het gemak:

Voer allereerst eerst de installatie van je router, meegeleverd in de doos.
Dus niet eerst alles aansluiten.
Ga deze helemaal na en doe precies zoals er gevraagd wordt:

Je haalt de voedingskabel uit de modem van ziggo.
Je plaats de router alvast op de plek waar je hem wilt hebben.
Haal de kabel uit je pc en uit je modem van ziggo.
Plaats de meegeleverde kabel in hetzelfde slot in de modem en de andere in het gekleurde
ethernetslot van je draadloze router. (staat er ook op, ethernet). Sluit eerst de voedingskabel aan van je modem, wacht even totdat de juiste lichtjes branden. Sluit nu je voedingskabel van de router aan, wachten tot de juiste lichtjes branden, met name internet. Stel een WPA code in (beveiligde sleutel zodat niet iedereen op het internet kan, alleen degene met DIE code).

Dat is nu gebeurd.

Je maakt draadloos verbinding via een ingebouwde netwerkkaart in een laptop. Anders moet je een usb flashstick gaan halen voor 54Mbs router. Deze prijzen kunnen verschillen van de 20 tot 50 euro. Je moet opletten, als er een draadloos internetkaart in je laptop zit, kan het zijn dat er ONDEROP je laptop een switch zit waarmee je je verbinding aan en uit kan zetten. Zorg dus dat deze aan staat.

Als je een ingebouwde draadloos netwerkkaart hebt kan je gewoon verbinding maken door met je rechtermuisknop op het icoontje te klikken, CONNECT TO NETWORK, klik de juiste naam van je router aan en voer, als je die hebt ingesteld, het paswoord die je gegeven hebt. Nu gaat ie met je netwerk verbinden en je kan het testen door op het internet icoontje te klikken.

Met een USB Flashstick moet je ook door een installatie waarbij het allemaal aangegeven staat en vaak verbindt een programma daarna automatisch met het internet.

Zet je router liefst niet op de grond of dicht bij andere apparatuur zoals een tv of versterker.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor het reageren.

Maar bij de router heb ik geen ethernetkabel erbij gekregen
Geen enkele kabel! en ook geen cd voor de installatie, alleen een met de handleiding ( die ik overigens niet snap ) want ik weet niet welke kabel je waar in moet steken. En in de pc heb ik een RT73 USB Wireless LAN Card. En ik kan me ook herrineren dat ik bij de laptop een kabel heb gekregen die lijkt op de kabel van een modem

Laatst bewerkt:
Even terug naar de winkel dus lijkt me om de goede kabels te halen!

Even terug naar de winkel dus lijkt me om de goede kabels te halen!

Het is niet echt een foutje van de winkel want op de doos van de router staat ook alleen maar dat dit is meegeleverd:
4 ports wireless router
antenne
power adapter
handleiding

Bedankt allemaal voor het reageren.

Maar bij de router heb ik geen ethernetkabel erbij gekregen
Geen enkele kabel! en ook geen cd voor de installatie, alleen een met de handleiding ( die ik overigens niet snap ) want ik weet niet welke kabel je waar in moet steken. En in de pc heb ik een RT73 USB Wireless LAN Card. En ik kan me ook herrineren dat ik bij de laptop een kabel heb gekregen die lijkt op de kabel van een modem

Die ene lijkt inderdaad op de kabel van je modem. Je kan die kabel ook gebruiken uit je vorige configuratie. Dat je die ene ethernetkabel gebruikt. Maar normaal moet er een kabel bij zitten die meestal maar een meter is.

Die CD MOET erbij zitten, dan hebben ze je een modem verkocht die al eerder opengemaakt is...
of zie ik dat verkeerd?

Die ene lijkt inderdaad op de kabel van je modem. Je kan die kabel ook gebruiken uit je vorige configuratie. Dat je die ene ethernetkabel gebruikt. Maar normaal moet er een kabel bij zitten die meestal maar een meter is.

Die CD MOET erbij zitten, dan hebben ze je een modem verkocht die al eerder opengemaakt is...
of zie ik dat verkeerd?

er zit wel een cd bij maar alleen van de handleiding.
maar in de handleiding staat ook hoe je als je eenmaal alle kabels hebt aangesloten verbinding krijgt. Die kabel die bij de laptop zat is ong een meter lang. Ik heb alle handelingen proberen uit te voeren, maar mijn laptop kan nog steeds geen netwerk krijgen.
Zo doe ik het ;
Ik haal eerst de modem ( dus gewoon die met kabel, van ziggo ) van de stroom.
Dan haal ik de netwerkkabel uit de pc ( niet de laptop maar de gewone pc ) en doe ik in de router( In de WANpoort). Dus de netwerkkabel ( die ik al sowieso had ) gaat nu van de modem naar de router. Op de modem knippert wel het lichtje WAN ( in de handleiding staat dat ik dan verbonden ben met een netwerk) maar als ik mijn laptop laat zoeken naar een netwerk vind ie niks!
Kan ik misschien proberen hoe ze dat hier in het filmpje doen? ( vanaf 1:26 )
http://www.youtube.com/watch?v=YVRw6UBHreA&feature=related

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan