HELP! Windows verkenner werkt niet meer en pc start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinsev

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo allemaal,
sinds gister heb ik een heel groot probleem.
Ik heb een pc op mijn eigen kamer staan, Windows Vista, gekocht in Maart dit jaar.
Nog niet zo oud dus.

Als ik op start, wachtwoord in heb getypt, krijg ik dit te zien:

dwm.exe - Toepassingsfout
kan de toepassing niet juist initialieseren (0xc0000022). Klik op OK om de toepassing the beëindigen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

explorer.exe - Toepassingsfout
kan de toepassing niet juist initialieseren (0xc0000022). Klik op OK om de toepassing the beëindigen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan als ik die heb weggeklikt, zou je denken dat de het bureablad te voorschijn komt, en dan zie je dit:

Windows verkenner werkt niet meer
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een medling als een oplossing beschikbaar is.

Beheer van bureaubladvensters werkt niet meer
Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een medling als een oplossing beschikbaar is.

Dan zijn die programma's dus afgesloten, en krijg je nog een keer die melding van dwm.exe.
Als ik dan Ctrl+Alt+Delete doe , en ik wil taakbeheer starten, krijg ik het volgende te zien:

taskmgr.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0x0000022). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

en dan;

Windows taakbeheer werkt niet meer

Ik kan dus ook niet meer in taakbeheer komen.

Weet iemand wat er is, vertel het me dan alsjeblieft/alstublieft.

Bedankt,
Robin.

Laatst bewerkt:
Je kan nog wel in veilige modus opstarten.??

Zo ja ga dan naar systeemherstel, en kies een datum waarop de PC nog normaal werkte, nu moeten de problemen weer opgelost zijn.

Je kan nog wel in veilige modus opstarten.??

Zo ja ga dan naar systeemherstel, en kies een datum waarop de PC nog normaal werkte, nu moeten de problemen weer opgelost zijn.

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga het even proberen. :)

Ik zal zometeen vertellen of het is gelukt. :rolleyes:

Trouwens, hoe doe ik dat; Systeemherstel?

Sorry, van dit soort dingen heb ik niet echt verstand. :P

Ik krijg nog steeds de melding dat explorer.exe niet meer werkt.
en ik kan taakbeheer ook niet opstarten.... :confused:

Trouwens, hoe doe ik dat; Systeemherstel?

Sorry, van dit soort dingen heb ik niet echt verstand. :P

Inmiddels weet ik hoe dit werkt.
Maar een probleen; ik heb geen pictogrammen meer en ik zie ook geen talkbalk, mijn scherm is gewoon blanco, en je hebt de taakbalk nodig om om het systeemherstel uit te voeren heb ik net gezien.

Taakbeheer kan ik ook niet openen, dus via dat kan ik het ook niet doen. :confused:

Ik kan wel op ctrl + alt + delete drukken ja, ik ga het even proberen.
Ik zou niet weten hoe je zo'n service maakt, maar ik probeer het wel even uit te vinden. ;)

bedankt voor de informatie, zometeen zal ik zeggen of het is gelukt of niet.

Ik kan wel op ctrl + alt + delete drukken ja, ik ga het even proberen.
Ik zou niet weten hoe je zo'n service maakt, maar ik probeer het wel even uit te vinden. ;)

bedankt voor de informatie, zometeen zal ik zeggen of het is gelukt of niet.

Ik zou niet weten hoe je een nieuwe service maakt?
kan je het me uitlegge? :)
enmoet dat in veilige modus of niet?
als ik veilige modus opstart, zie ik het volgende: in alle 4 de hoeken 'velige modus' staan en de versie ofzo bovenin je scherm, verder is het helemaal zwart, geen taakbalk, geen pictogrammen, klopt dit?

Bedankt,
Robin.

een nieuwe service uitvoeren doe je in taakbeheer bij;
bestand>nieuwe taak uitvoeren.

Suc6

taakbeheer werkt niet, dan geeft ie ook een melding; zie mijn Hoofdbericht.

het lijkt wel alsof ik niet genoeg rechten heb ofzo...

btw op Vista als je ctrl + alt + delete doet kom je niet gelijk in taakbeheer, je komt eerst nog op een ander scherm waar vanuit je op taakbeheer kan klikken, maar dat doet het dus niet meer.

lijkt erop alsof ik te weinig rechten heb om iets te doen, maar ik ben de administrator. :confused:

Start de PC eens opnieuw op en druk op F8 tijdens het opstarten, kies hioer de optie "laatst goed werkende configuratie laden"

Geprobeerd, maar werkt ook niet, dan start ie weer op de verkeerde manier op, met al die fouten.... :confused:

Ik denk dat er niets anders opzit dan een nieuwe installatie uit te voeren..

Je kan bijvoorbeeld een linux live-cd downloaden, waarvan je de PC kan opstarten zodat je nog wel je belangrijke gegevens veilig kan stellen.

Groet Maxstar

Het lijkt erop alsof ik niet genoeg rechten heb om taakbeheer te starten ofzo.. :S

hoe kan ik dat veranderen?
Niet denk ik hè, want ik kan helemaal niks meer.... :confused:

start anders eens op met de installatie-dvd van vista en voer daarmee systeemherstel uit

die start cd van vista heb ik er dus niet bij gekregen, maar ik kan hem misschien regelen van een vriend.
Maar dan? moet ik hem gwn in de pc doen, en opstarten en dan doet ie het ?

OK, ik heb de CD.

ik deed hem erin, startte pc op en deed Delete...
dan kom je bij dat scherm denk ik.. deed ik setup van die cd ding...

eerst moet ik bestandstype kiezen, maar er staat er geen in de lijst dan kan je "stuurprogramma's laden" drukken dan gaat ie bladeren en zoekt ie naar een setup bestand, die kan ik dan selecteren in al mijn bestanden, ik zou niet weten wat ik hier moet doen.

Dan klik ik (zonder dat ik er 1 heb geselecteerd) Volgende> en dan kom ik bij een scherm waar staat;
-Nu installeren

daaronder staat in t klein; Systeemherstel
daar op geklikt, kom ik bij een scherm waar dit staat :

Selecteer een hulpprogramma voor herstel
Besturingssysteem: Onbekend op (onbekend) locale schijf

- Opstartherstel
dan herstelt ie het probleem waardoor neit kan opstarten, maar dat werkt niet.
- Systeemherstel
dat is hetgeen waar ik denk dat jullie het over hebben, er staat bij: Windows naar een eerder punt herstellen.
- Windows complete pc terugzetten
werkt niet.
- Hulpprogramma Windows Geheugencontrole
gaat ie op fouten zoeken in geheugen ofzo.. werkt niet.
- Opdrachtprompt
dat kennen jullie wel denk ik.

Ik heb op Systeemherstel geklikt, dan krijg ik dit:
U moet opgeven welke installatie van Windows u wilt terugzetten als u systeemherstel offline wilt uitvoeren. Gebruik de volgende opdracht als bijvoorbeeld de installatie in 'C:\Windows' moet worden teruggezet:
rstrui.exe/OFFLINE:C:\Windows

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik kan dus niks vinden over 'iod' ofzo?

weet iemand wat te doen?
Ik kan ook heel windows opnieuw installeren maar dan gaan de oude bestanden volgens mij allemaal verloren en ik ben bang dat het dan helemaal fout gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan