KeesdeOude
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mei 2008
Kan met javascript een tekstbestand in een array worden gezet?
Ik las de discussie die werd aangezwengeld door jasperdj: "Kan javascript een txt bestand aanpassen?" ingezonden op 19-11-2007.
Naar aanleiding hiervan schreef ik het volgende stukje javascript, onderdeel van een groter programma:
code:
var titel=new Array();
var tekst,i,tmax,tgroep,aantal;
function LeesData() {
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var ForReading = 1;
var a = fs
penTextFile('D:\\html\\mp3\'s\\Menu.dat',ForReading);
while (!a.AtEndOfStream) {
titel=a.ReadLine( );
if(titel=="stop") {break}
alert(titel);
i+=1;
}
a.Close();
tmax=i-1;alert(tmax);
}
--- rest van het programma.
einde code
LeesData wordt aangeroepen met 'onLoad'. Het alert scherm laat alle regels van de betreffende file zien, de funcctie doet daar wat verwacht wordt.
alert(tmax) geeft NaN aan, als het totale programma loopt geeft het een foutmelding, titel bestaat niet of is geen object!
Wat gaat er fout? Binnen de functie zie ik elke regel van Menu.dat, buiten de functie bestaat het array niet. Binnen de functie krijgt tmax ook geen waarde, maar dat is evt. aan te passen met array.length.
Kan een ActiveXObject geen waarde doorgeven?
Ik las de discussie die werd aangezwengeld door jasperdj: "Kan javascript een txt bestand aanpassen?" ingezonden op 19-11-2007.
Naar aanleiding hiervan schreef ik het volgende stukje javascript, onderdeel van een groter programma:
code:
var titel=new Array();
var tekst,i,tmax,tgroep,aantal;
function LeesData() {
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var ForReading = 1;
var a = fs

while (!a.AtEndOfStream) {
titel=a.ReadLine( );
if(titel=="stop") {break}
alert(titel);
i+=1;
}
a.Close();
tmax=i-1;alert(tmax);
}
--- rest van het programma.
einde code
LeesData wordt aangeroepen met 'onLoad'. Het alert scherm laat alle regels van de betreffende file zien, de funcctie doet daar wat verwacht wordt.
alert(tmax) geeft NaN aan, als het totale programma loopt geeft het een foutmelding, titel bestaat niet of is geen object!
Wat gaat er fout? Binnen de functie zie ik elke regel van Menu.dat, buiten de functie bestaat het array niet. Binnen de functie krijgt tmax ook geen waarde, maar dat is evt. aan te passen met array.length.
Kan een ActiveXObject geen waarde doorgeven?
Laatst bewerkt: