xp installatie partities formatteren gaat na overnieuw opstarten niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
hallo,

ik had pas een kapot moederbord en ik had een nieuwe gekocht.
ik heb hem inmiddels geinstalleerd en alles lijkt het te doen.
als ik xp installeer gaat alles goed van drivers tot formatteren maar zodra hij daar mee klaar is dan zegt hij over 15 sec overnieuw opstarten. nadat hij overnieuw opstart begint hij weer overnieuw met drivers installeren en formatteren. nu is mijn vraag: hoe kan ik dit verhelpen.

mijn pc:

windows xp home edition (legaal)
4gb geheugen
P4 2.8 ghz
intel moederbord d865glc
1 hardeschijf 500 gb western digital

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Burn Opnieuw!

Kopieer op een andere computer de windows xp cd naar de pc en brand hem opnieuw!
Dat wil nog wel eens helpen..

Elk gemiste bestand wordt dan opnieuw geplaatst!

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

dankje voor je reactie maar op een andere pc gaat hij wel verder dus aan de cd kan het niet liggen...:confused:

iemand anders nog suggesties

Heb je je CD er wel uit gehaald nadat de installatie klaar is. Met OEM versies wil hij nog wel eens automatisch het hele proces starten. Dus even de CD eruit.

Anders moet je formateren op SLOW SPEED! dus langzame formateren in NTFS. Dat gaat ook wel eens helpen. Want dan is echt alles eruit. Blijkbaar had je dit nog niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Heb je je CD er wel uit gehaald nadat de installatie klaar is. Met OEM versies wil hij nog wel eens automatisch het hele proces starten. Dus even de CD eruit.

Anders moet je formateren op SLOW SPEED! dus langzame formateren in NTFS. Dat gaat ook wel eens helpen. Want dan is echt alles eruit. Blijkbaar had je dit nog niet gedaan.

ik heb het al op slow speed gedaan, op snel en op windows map laten staan.
ik moet de cd erin laten want hij moet verder met installeren na overnieuw opstarten

Okey, dus hij is dan niet volledig geinstalleerd, maar onderbroken om opnieuw te starten en dan gaat ie weer verder na de installatie...maar dat doet ie dus niet. Hij begint gewoon weer opnieuw?

Je hebt dus een legale OEM CD XP die je installeert. Probeer eens een andere XP (legale) CD-ROM en installeer het dan eens opnieuw. Wel met je eigen code natuurlijk.

Zet ook eens je BIOS instellingen op Default. Misschien dat er een instelling fout staat, dat me eigenlijk sterk lijkt met dit probleem.

Vervang je HDD eens door een andere, of laat hem eens testen om te kijken of er toevallig niet nog iets opstaat dat er eigenlijk niet op hoort te staan waardoor ie dus niet verder gaat.

Ik ben flink aan het nadenken over dit probleem. Het klinkt eigenlijk onlogisch.
Hij kopieert bestanden op je pc en herstart daarna, dus hij maakt wel gewoon goed gebruik van je HDD, daarna start ie opnieuw op en begint ie gewoon opnieuw...

Druk je toevallig WEEER op een toets, want je moet nergens meer op drukken na het herstarten, hij gaat automatisch door met installeren.
Ik denk dat dit het probleem is nadat ik het zo heb gelezen...

Laat even weten als je het onderste hebt nagekeken.

ps: installeer je wel op C:\ of toevallig op een andere partitie.

Okey, dus hij is dan niet volledig geinstalleerd, maar onderbroken om opnieuw te starten en dan gaat ie weer verder na de installatie...maar dat doet ie dus niet. Hij begint gewoon weer opnieuw?

Je hebt dus een legale OEM CD XP die je installeert. Probeer eens een andere XP (legale) CD-ROM en installeer het dan eens opnieuw. Wel met je eigen code natuurlijk.

Zet ook eens je BIOS instellingen op Default. Misschien dat er een instelling fout staat, dat me eigenlijk sterk lijkt met dit probleem.

Vervang je HDD eens door een andere, of laat hem eens testen om te kijken of er toevallig niet nog iets opstaat dat er eigenlijk niet op hoort te staan waardoor ie dus niet verder gaat.

Ik ben flink aan het nadenken over dit probleem. Het klinkt eigenlijk onlogisch.
Hij kopieert bestanden op je pc en herstart daarna, dus hij maakt wel gewoon goed gebruik van je HDD, daarna start ie opnieuw op en begint ie gewoon opnieuw...

Druk je toevallig WEEER op een toets, want je moet nergens meer op drukken na het herstarten, hij gaat automatisch door met installeren.
Ik denk dat dit het probleem is nadat ik het zo heb gelezen...

Laat even weten als je het onderste hebt nagekeken.

ps: installeer je wel op C:\ of toevallig op een andere partitie.

ok ik zal er even naar kijken alvast een paar antwoorden

ja na formatteren start hij overnieuw op en gaat hij van begin af aan verder.
en ik heb inderdaad een legale oem versie met me eigen productcode
ik druk op geen toetsen na het opstarten
en hij installeert het ook op de c schijf

die andere kijk ik wel na

badankt voor je hulp Yme Brugts

Hoi !

Dit verschijnsel treedt op als er een toets van je toetsenbord blijft hangen; de PC krijgt dan steeds het signaal: van CD opstarten.

Probeer gewoon een eenvoudig toetsenbord met een PS2-aansluiting.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dit verschijnsel treedt op als er een toets van je toetsenbord blijft hangen; de PC krijgt dan steeds het signaal: van CD opstarten.

Probeer gewoon een eenvoudig toetsenbord met een PS2-aansluiting.

Greetz,

Harry.

ok ik ga het proberen

Dan moet je inderdaad snel in de BIOS switchen naar alleen opstarten van HDD, als ie opnieuw opstart na het kopieren van installatiebestanden. Maar vaak hoor je dan toch een systeemgeluid dat ie blijft haperen...
Dit kan je testen door het toetsenbord in een andere pc te pluggen en dan wordpad te openen en dan een aantal toetsen indrukken totdat ie telkens doorgaat met diezelfde toets...

Dan moet je inderdaad snel in de BIOS switchen naar alleen opstarten van HDD, als ie opnieuw opstart na het kopieren van installatiebestanden. Maar vaak hoor je dan toch een systeemgeluid dat ie blijft haperen...
Dit kan je testen door het toetsenbord in een andere pc te pluggen en dan wordpad te openen en dan een aantal toetsen indrukken totdat ie telkens doorgaat met diezelfde toets...

nou handig hij loopt nu vast bij het formatteren -.-" dat word een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan