Windows Vista opnieuw geinstalleerd, hulp nodig bij herbouwen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinsev

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo allemaal,
omdat mijn computer gecrasht is, 2 dagen geleden, heb ik Windows Vista opnieuw geinstalleerd, er was eigenlijk geen andere optie meer mogelijk.

Nu ik het dus geinstalleerd heb staat, zoals gewoonlijk, alleen prullenbak op de pc en nog wat andere standaard dingen, nu heb ik hulp nodig met verbinding krijgen met het draadloos internet wat ik gebruikte en de andere belangrijke dingen want op de pc hoort, zoals beveiling. (als je de pc nieuw koopt, staan de belangrijke dingen er al op)
Kan iemand mij helpen?

Bedankt,
Robin. :mad:

configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum>verbinding of netwerk instellen (linksbovenin) dan stappen volgen

Heb jij ook al je drievrs geinstalleerd?

Kijk even in apparaatbeheer of je gele vraagtekens hebt, elk vraagteken staat voor een niet geinstaleerde drivers en zonder drivers voor de specifieke onderdelen krijg je de boel niet aan de praat.

Antivirus en dergelijke kan je van internet halen, bijvoorbeeld het gratis Avast. Overige programma's installeer je opnieuw middels de cd/dvd van het betreffende programma.

Ik heb even gekeken, ik heb wel gele uitroeptekens, dus ik neem aan dat je dat bedoelde.

Netwerkadapters:

Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS6.0)

Overige apparaten:

- 802.11 bg WLAN
- SM-buscontroller
- USB camera

dat zijn de dingen waar ik gele uitroeptekens bij heb staan, hoe los ik dit op dan?

Al het goed is heb jij een cd met drivers bij de pc gekregen of deze zelf gemaakt met Vista.

Mocht je die niet hebben, dan kan je als je een merk pc hebt, kijken op de site van de fabrikant en daar de benodigde drivers halen.

Wat je ook doet, eerst de chipset driver installeren en na elke geinstalleerde driver even de pc herstarten.

Kan je de drivers niet zelf vind, meld hier dan even het merk en typenummer en dan helpen we je zoeken.

De drivers die je nu aangeeft zijn voor je internet en zonder deze drivers gaat het dus niet werken.

dit is dan al de driver voor realtek.

voor de rest van de uitroeptekens zal je gewoon je chipset driver eens moeten installeren denk ik(daar begin je normaalgezien het best mee)

Dan wil ik eigenlijk die van Realtek voor internet even goed hebben.
Heeft iemand die het makkelijk uit kan leggen misschien msn?

...

Die driver voor internet wil ik dus hebben, maar ik heb geen internet nog boven omdat ik die driver nog niet heb.
Hoe krijg ik die driver dan op die pc? :p

Download en branden op een cdtjs of op een usb stick zetten en dan installeren op de pc.

Maar lees nog even goed de antwoorden die je kreeg, merk en typenummer pc en eerst je chipset drivers doen!

Ik heb een HP Pavilion
type weet ik zo even niet, ik zal zo even kijken...

maar hoe werkt dat met chipset drivers? zijn dat gwn die andere 3?

daar moet ik gwn van installeren van de cd?

Nee dat zijn niet gewoon die andere drie.

Heb je zelf een driver cd?

Zo nee, dan eerst hier merk en typenummer noemen voor je iets anders gaat doen.

Mijn excuses ik heb een:

HP Pavilion a6310

sorry, sorry, sorry.

nu iets anders?

de driver van Realtek heb ik geinstalleerd en hij werkt wat het gele uitroepteken is weg...
maar die andere 2..

SM-buscontroller
802.11 bg WLAN

die moet ik nog...
en het draadloos internet instellen werkt nog steeds niet...

de driver van Realtek heb ik geinstalleerd en hij werkt wat het gele uitroepteken is weg...
maar die andere 2..

SM-buscontroller
802.11 bg WLAN

die moet ik nog...
en het draadloos internet instellen werkt nog steeds niet...

Heb je nu al je chipset drivers geinstalleerd? Zoals ik al meerdere keren heb gezegt, MOET dat eerst! Die staan ook gewoon in het lijstje net als je andere drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan