• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch gegevens selecteren adhv datum (dmv macro?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deges
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deges

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Even vraagje over excel,

Ik werk momenteel aan een stage opdracht om de gegevens van enkele parameters van een waterzuivering op te volgen en te analyseren.
Het probleem is zo dat deze gegevens om de 10 seconden worden genomen, dus ik krijg een vracht aan gegevens binnen, nu wil ik steeds een gemiddelde van deze gegevens om de tien minuten maken. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te doen (dmv bijv een macro). Zodat excel automatisch zelf ziet welke gegevens ze moet selecteren om er een gemiddelde van te maken? (De tijd en datum staan ook in een kolom).

MVG

Nick

Even vraagje over excel,

Ik werk momenteel aan een stage opdracht om de gegevens van enkele parameters van een waterzuivering op te volgen en te analyseren.
Het probleem is zo dat deze gegevens om de 10 seconden worden genomen, dus ik krijg een vracht aan gegevens binnen, nu wil ik steeds een gemiddelde van deze gegevens om de tien minuten maken. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te doen (dmv bijv een macro). Zodat excel automatisch zelf ziet welke gegevens ze moet selecteren om er een gemiddelde van te maken? (De tijd en datum staan ook in een kolom).

MVG

Nick

Het zou met een macro zo gebeurd zijn, maar je hoeft m.i. geen macro te gebruiken. Je zou ook met de functie Gemiddelde kunnen werken en zorgen dat het bereik toereikend is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Maar gaat dit dan gewoon met de functie 'gemiddelde'. Want in deze gegevens zitten geen regelmaat. Dus misschien toch best met een macro zodat excel de tijdstippen herkent?

MVG

Nick

Maar gaat dit dan gewoon met de functie 'gemiddelde'. Want in deze gegevens zitten geen regelmaat. Dus misschien toch best met een macro zodat excel de tijdstippen herkent?

MVG

Nick

Klopt inderdaad, maar ik zat te denken aan DBGEMIDDELDE.
(zie bijlage)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik heb het kunnen maken met het DBgemiddelde!

Bedankt voor de moeite!

Grtz

Nick

dbgemiddelde

beste

ik zit met hetzelfde probleempje

zou graag het gemiddelde vermogen willen uitrekenen voor elke dag voor elk transfo

mvg, mo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een matrix formule gebruikt omdat het gezien je vraag niet zo handig is om DBGEMIDDELDE te gebruiken.

Ik heb de dagen in de K-kolom gezet.
In de kolommen L, M en N staat de formules om de gemiddelde per transfo per dag weer te geven.

Gezien de grootte van het bestand is de formule niet over alle cellen gezet.
Het enige wat je hoeft de doen is de formule in de kolommen L, M en N naar beneden te slepen.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel.
Wel gaarne dan een nieuwe topic starten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan