Wifi stick werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

keempe

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Beste, ik heb zopas mezelf een router aangeschaft, nl.een linksys Wireless-G-breedbandrouter :WRT54G2.

Nu heb ik deze geïnstaleerd volgens de handleiding,(internet kabel in router pluggen, dan ethernet kabel van router naar pc, en vervolgens router configureren.) Nu werkt mijn router, en kan ik ook via mijn Wii op het internet, dus met de router is volgens mij niks mis.

Maar nu zou ik ook graag de kabel uit mijn pc willen pluggen. Daarom steek ik de usb stick die bij mijn computer zat toen ik hem aankocht (toen nog XP, nu reeds Vista) in een usb gaatje en vraagt hij om het stuurprogramma te installeren. Eerst deed hij niets, na een paar keer proberen instaleert hij nu iets, of dat zegt hij toch.. maar er gebeurd niets. ik heb ook al geprobeerd de driver te instaleren op de cd die ik bij mijn pc kreeg, en dit lukt maar nog doet hij niets. ik heb ook de driver geupdate maar ik vind alleen maar een windows xp driver..

Ik moet wel zeggen dat het lichtje van de usb stick groen blijft, het knippert niet ofzo.

De usb stick is van het merk: Targa Wlan 11g USB2.0 adapter
IEEE 802.11g.

ohja en telkens ik de usb stick uitplug en opnieuw inplug gaat hij altijd weer opnieuw het dialoog van nieuwe hardware geven..

Kan iemand mij aub helpen, want ik kan echt niet verder.;

mvg
Keempe

Dit komt wel vaker voor.
Maar alles wijst er op dat je niet de juiste driver hebt.
Als deze niet bestaat, komt hij ook niet meer en zit er niet veel anders op dan een nieuwe te kopen die wel geschikt is voor Vista

Dat vreesde ik al..
Ik hoopte dat iemand hier misschien wist of er een driver was voor vista?

Misschien werkt deze driver??

Alternatief (is waarschijnlijk nieuwer dan bovenstaande) zou je ook deze driver kunnen proberen, rechtstreeks gehaald vanaf de driver-download pagina van de Targa Visionary PCX 3200 pagina.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Targa de bekende lidl pc's

Kijk eens op deze site onder model finder naar jouw model of daar nieuwe update's/downloads voor zijn

Misschien werkt deze driver??

Alternatief (is waarschijnlijk nieuwer dan bovenstaande) zou je ook deze driver kunnen proberen, rechtstreeks gehaald vanaf de driver-download pagina van de Targa Visionary PCX 3200 pagina.

Succes,

Tijs.

De driver die je me doorgaf is geïnstaleerd, hij opent nu een kader waar ik naar een netwerk kan zoeken. Ik doe dit maar hij vindt namelijk niets, en toch zit de wifi usb stick ingeplugd.(Nog steeds ook groen lichtje dat constant aan staat.) Ik kan trouwens mijn wifi stick ook niet vinden bij de adapters in de lijst van die dat programma bij die driver =(

Targa heeft mij trouwens een mail gestuurd met daarin het volgende:
We have not tested the wireless adapter, that was shipped with the PC, under Windows Vista. Therefore, we can not tell you if it works or not.
First of all, you will have to ckeck, if Vista was able to install drivers for this device. This can be checked on the device manager.
Unfortunately, we don't have any drivers for Vista. Maybe you can find drivers for the adapter (HLTECH WLAN 802.11g USB2.0) online.

Ik heb al gegoogled maar vind precies niets =(

Probeer dit

Overigens is dat vlgs. mij precies dezelfde driver als die ik als 2de link eerder gegeven had.

Kijk maar of je er iets mee kunt.

Succes,

Tijs.

Moet ik eerst de wifi stick uitpluggen alvorens ik instaleer?
Of moet ik hem eerst inpluggen?

Normaal eerst de oude driver-software deïnstalleren, dan de nieuwe installeren, en dán pas de wifi stick in de computer stoppen.

Succes,

Tijs.

Niet gelukt =(, krijg volgend venster =(

Bijlagen

• probleem.jpg
    probleem.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 121
Wel aan gedacht om op setup.exe te rechtsklikken en te kiezen voor Als administrator uitvoeren? Misschien helpt dat.

Succes,

Tijs.

Had ik de eerste keer al gedaan..
Ik vrees dat er niets anders opzit dan een stick kopen die op vista draait.

Ik installeerde de driver-software prima hier op mijn Vista machine, maar ik heb natuurlijk niet zo'n USB stick, dus kan ik niet kijken of bij mij dezelfde foutmelding optreedt.

Ik vrees dat je inderdaad dan maar een andere stick moet gaan kopen.

Tijs.

Ik installeerde de driver-software prima hier op mijn Vista machine, maar ik heb natuurlijk niet zo'n USB stick, dus kan ik niet kijken of bij mij dezelfde foutmelding optreedt.

Ik vrees dat je inderdaad dan maar een andere stick moet gaan kopen.

Tijs.

opent het programma bij jou?
bij mij opende het is een keer, maar nu sluit het gewoon weer, ofja het minimaliseert zich maar het loopt wel op de achtergrond. Ik kan er gewoon niet aan.

Het programma sluit weer, maar het klopt denk ik, omdat ik niet zo'n Wifi kaartje heb.

Ik denk dus dat je eerst ervoor moet zorgen dat je Wifi kaartje wordt herkend én dat de drivers ervoor goed geïnstalleerd worden. Als ik het goed begrijp geeft hij daarbij zo'n "bestand niet gevonden" melding.

De bestanden die gevonden moeten worden zijn (vlgs. mij):
zd1211Bu.sys
en/of
zd1211u.sys

Je zou daarnaar kunnen zoeken op je pc, of ze ergens staan. In mijn Vista 32-bit staat beide bestanden in de volgende mappen:
C:\Program Files\Wireless LAN USB Dongle\DRV
C:\Windows\inf
C:\Windows\System32
C:\Windows\System32\drivers

Mogelijk kun je het probleem oplossen door (met de WLAN kaart ingestoken) in Apparaatbeheer te kiezen voor Update driver bij het apparaat dat je WLAN kaart voorstelt, dan handmatig te bladeren naar de C:\Program Files\Wireless LAN USB Dongle\DRV map, waar volgens mij de drivers volledig uitgepakt staan, inclusief bijbehorende .inf bestand.

Succes,

Tijs.

als ik update doe bij apparaatbeheer geeft hij weer de foutmelding =( voor de rest snap ik er echt niets meer van =(

Heb je die genoemde bestanden inderdaad gevonden in de mappen waar ik het over had? En heb je inderdaad handmatig gebladerd naar die ...\DRV map?

Tijs.

Heb je die genoemde bestanden inderdaad gevonden in de mappen waar ik het over had? En heb je inderdaad handmatig gebladerd naar die ...\DRV map?

Tijs.
ja zeker en beide bestanden staan er wel degelijk in. samen met nog een hoop andere bestanden, misschien nog van vorige versies? Maar bij aparaatbeheer staat er zo'n geel uitroepteken voor mijn wifi stick. mijn netwerkaart die erin zit is van nvidia, en heeft volgens mij weinig te maken met men wifi stick??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan