• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslaan zonder VBA + bijwerken uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Voor een urenlijst heb een formulier gemaakt dat uit een excel bestand een urenlijst genereerd als ik een bepaald week nummer invoer.

Als ik deze dan afsluit (kruisje recht boven) wordt deze door middel van de volgende VBA

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ThisWorkbook.SaveAs "D:\20 Externe HDD\18-07-2006\Veenman Laptop\Call's\2008\Weeklijsten\Week " & Range("G8") & ".xls"
End Sub

Automatische opgeslagen. Daarna moet ik het opgeslagen bestand doormailen.
Is het mogenlijk om de VBA code dan niet meer op te slaan en het automatisch bijwerken uit te schakelen??

Daarna moet ik het opgeslagen bestand doormailen.
Is het mogenlijk om de VBA code dan niet meer op te slaan en het automatisch bijwerken uit te schakelen??

Wat wil je juist doen? Ik snap er vrij weinig van om eerlijk te zijn :(

Ok,

Heb even een bestand toegevoegd.

Op het moment dat ik dit bestand open wordt er uit een ander bestand een weeknummer met de bijbehoorde uren gehaald. En ontstaat er een uren lijst voor een bepaalde week.
Als ik dit bestand dan afsluit wordt hij automatisch opgeslagen als bestand WEEK(en dan hier het week nummer). Dat bestand moet ik dan verzenden.

Nu zou ik graag willen dat bij het opslaan de VBA code niet mee wordt opgeslagen en dat het automatisch bijwerken wordt uitgeschakeld.
Zodat als de andere persoon hem opent geen vraag krijgt op de koppelingen bijgewerkt moet worden. En het niet meer automatisch wordt opgeslagen als die persoon het bestand weer probeerd af te sluiten.

gr Eddy

Bijlagen

Ok,

Heb even een bestand toegevoegd.

Op het moment dat ik dit bestand open wordt er uit een ander bestand een weeknummer met de bijbehoorde uren gehaald. En ontstaat er een uren lijst voor een bepaalde week.
Als ik dit bestand dan afsluit wordt hij automatisch opgeslagen als bestand WEEK(en dan hier het week nummer). Dat bestand moet ik dan verzenden.

Nu zou ik graag willen dat bij het opslaan de VBA code niet mee wordt opgeslagen en dat het automatisch bijwerken wordt uitgeschakeld.
Zodat als de andere persoon hem opent geen vraag krijgt op de koppelingen bijgewerkt moet worden. En het niet meer automatisch wordt opgeslagen als die persoon het bestand weer probeerd af te sluiten.

gr Eddy

Begrijp ik het goed dat de code geheel verwijderd kan worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan zal je de rollen moeten omkeren.

Niet: bestand B haalt data uit bestand A, maar bestand A stuurt data naar bestand B.

Jip, dat begrijp je goed.

Bij de opgeslagen versie mag heel de code weg.
Het bron bestand gebruik ik elke keer weer opnieuwe.

Dus weeklijst.xls blijft in takt en week(week lijst nummer) moet zonder code worden opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij vrij lastig omdat je steeds van hetzelfde bestand gebruik maakt. (als ik het goed begrijpt). Wat volgens mij het simpelste is dat je een voorwaarde verbindt indien de nieuwe bestanden moeten worden bijgewerkt.
Bijv.:

Code:
If Application.Username = "Eddy" Then
'.... je code om gegevens bij te werken.
End If

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Lees volgende link eens door voor het kopiëren zonder macros
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=83193
Voor het linkprobleem kan je een macro maken die gebruik maakt v/d Breaklink-methode.
Sla deze macro op in je persoonlijke macromap zodat je hem in elke kopie kan draaien.
Misschien biedt dit je een oplossing?

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan