Voeding voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Marley

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2002
Hallo,

ik heb juist een HD3850 gekocht, maar ik denk dat m'n voeding het niet aankan (400W). Voor de rest zit er P4 3GHz, 2.5GB ram, harde schijf en dvd-drive in.

Op de verpakking staat 450 Watt recommended.

Het probleem is dat ik in spelletjes vlakken zie in verschillende kleuren. Zou dat met de voeding te maken kunnen hebben of heeft het geen zin een nieuwe voeding te kopen?

hoi

wanneer het een goed Amerk voeding betreft zou jet kunnen werken.

maar ik ga je nu eerst maar vragen hoe het zit met je drivers?

oude verwijderd en de juiste nieuwe gezet?

hoi

wanneer het een goed Amerk voeding betreft zou jet kunnen werken.

maar ik ga je nu eerst maar vragen hoe het zit met je drivers?

oude verwijderd en de juiste nieuwe gezet?

Het is een ATX-voeding.

De oude drivers heb ik verwijderd, en de nieuwe geïnstalleerd.

Het is de tweede kaart die zo reageert. De eerste heb ik teruggestuurd ter vervanging, omdat ik dacht dat het de kaart zelf was.

het gaat me om het merk voeding of ie stabiel is.

maare een gekke vraag wellicht
is het een agp versie van sapphire toevallig?

kan iemand dit topic overnemen nu?.ik moet gaan werken.ik kijk vanavond nog even

het gaat me om het merk voeding of ie stabiel is.

maare een gekke vraag wellicht
is het een agp versie van sapphire toevallig?

kan iemand dit topic overnemen nu?.ik moet gaan werken.ik kijk vanavond nog even

Kijk wel of het me lukt ik neem wel over.
Werk ze.
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Blijft nog wel de vraag welke voeding heb je, je zou even in kast kunnen kijken.

Modag

Hoi,,

Het merk is een sea sonic ik persoonlijk kan ik dit merk niet maar het is in ieder geval geen A-merk maar dit wil niks zeggen. Maar het lijkt er dus wel inderdaad op dat hij net tekort schiet heb je wel het 6 polige voeding stekkertje aangesloten?

En welke driver van ati gebruik je want de laatste twee werken bij mij ook niet na behoren.

Modag

Buiten de spelletjes heb ik geen problemen met de kaart, de voeding van de kaart heb ik uiteraard aangesloten en de driver is de laatste te vinden op de website (8.9)

Hoi,

Dan denk ik zoals ik al schreef dat je voeding net tekort komt dus zou ik toch overwegen om een nieuwe voeding te kopen en misschien is dit lijstje in dit topic wel makkelijk om de keuze wat makkelijker te maken :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=305370
En dan zou ik een voeding van 500 a 600 watt overwegen .

Modag

Laatst bewerkt:
Buiten de spelletjes heb ik geen problemen met de kaart, de voeding van de kaart heb ik uiteraard aangesloten en de driver is de laatste te vinden op de website (8.9)
Dan denk ik dat een nieuwe voeding gaat helpen.
De voeding is niet zo goed en niet zo sterk en de videokaart is daar toch best gevoelig voor.

Bedankt voor alle uitleg!

Een ding wil ik nog zeker weten voor ik geld uitgeef aan een nieuwe voeding: het kan dus goed zijn dat die grafische fouten in de spelletjes veroorzaakt worden door een te zwakke voeding? Ik dacht dat zo'n fouten altijd te wijten waren aan een slechte kaart of foute drivers...

Bedankt voor alle uitleg!

Een ding wil ik nog zeker weten voor ik geld uitgeef aan een nieuwe voeding: het kan dus goed zijn dat die grafische fouten in de spelletjes veroorzaakt worden door een te zwakke voeding? Ik dacht dat zo'n fouten altijd te wijten waren aan een slechte kaart of foute drivers...

Als een videokaart te weinig stroom krijgt, dan kan je gewoon storing krijgen. Overigens geldt dat wel voor meer onderdelen. Maar bij videokaarten valt het t snelst op.

Goed, dan ga ik maandag een nieuwe voeding kopen en hopen dat het werkt! Ik zal laten weten of het lukt of niet.

Hoi,

Dat kan wel zeker komen door een slechte of een voeding die het net niet trekt.
ben wel benieuwd naar de uitkomst van de nieuwe voeding.
En als je hem bij een beetje zaak koopt kan je hem ook weer terug brengen mocht het geen vooruitgang met zich mee brengen maar denk dat het resultaat wel te zien is.

Modag

Laatst bewerkt:
toppie jongens:thumb:

mijn vraag of het een agp versie was is omdat er problemen waren met drivers hiervoor.(hotfix)
spreek uit eigen ervaring.

maar dat gaat dus niet op...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan