• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tineke10

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Ik wil een adressenbestand maken waarbij er per persoon een map gemaakt wordt.
Nu wil ik daarna deze adressen in een andere map als een totaal bestand bij elkaar zetten.
Als ik nu in het totaalbestand de gegevens vanuit de losse mappen wil kopiëren moet ik dit voor ieder bestand apart doen. Is er een mogelijkheid om deze achter elkaar aan te kopeëren.

alvast bedankt voor het beantwoorden

groetjes
tineke10

Doe eens een fictief voorbeeldbestandje van wat je nu hebt en van wat je bedoelingen zijn? Want ik begrijp er niet al te veel van, sorry.

En waar slaat je titel eigenlijk op? "formule in excel"

Wigi

Dank jullie voor het reageren op mijn probleem. Alleeen begrijp ik uit jullie antwoord dat ik een macro zou moeten gaan schrijven om mijn probleem op te lossen. Helaas heb ik te weinig kennis van excel om een macro te schrijven. Ik denk dat het op dit moment voor mij het verstandigste is om hierin eerst een cursus te gaan volgen om mij er op deze manier dieper in te verdiepen.
Is er iemand bereid om voor mij deze macro te schrijven als ik alle gegevens geef die ik in deze macro opgenomen wil hebben.

Ik wil wel het eea in elkaar zetten.
Gaarne geen gevoelige zaken sturen.
Als ik het goed begrepen heb, wil je het volgende:

- Een totaalbestand met alle gegevens van de medewerkers.
- Per medewerker een bestand maken.
- Gegevens van de persoonlijke bestanden in het totaalbestand plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik hoop dat je er wijs uit kunt.
Tot op zekere hoogte.

Er zitten wat onregelmatigheden in de bestanden. En dan bedoel ik geen typefouten (tussenvoegsle ipv tussenvoegsel, trama ipv trauma, baileyu ipv bailey in map1).
In het rijtje van ASS, Angst etc staat er bij de moeder andere zaken zoals trauma die er bij vader niet staat en andersom (Opvoedproblemen, Waanvoorstellingen).

Is het een idee om in overzicht clienten de tabbladen te gebruiken voor een onderverdeling van de kolommen? Met andere woorden ipv 1 werkblad met alle gegevens, een tabblad voor moeder, een tabblad voor vader oid.

Het is maar een gedachte.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Sorry, ik had mijn typewerk niet goed nagekeken.
Hierbij de gecorrigeerde bestanden
Alvast bedankt,
groetjes
Tineke10

En wat betreft de andere suggesties die ik in mijn vorige reactie heb gegeven?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voor het overzichtelijk houden van het bestand is dat helemaal geen slecht idee.

Hierbij het overzicht zoals ik denk dat het voor ons het makkelijkste werkbaar is.

groetjes
Tineke10
Bekijk bijlage 54934

Ik heb het bestand toch weer verder aangepast. Je moet maar kijken wat je ervan vindt.
Verder vroeg ik mij af waarom een aparte bestand voor een client als alle gegevens in een verzamelbestand worden bewaard. Het doet dan erg denken aan een Access-toepassing. Ik probeer mij een beetje voor te stellen wat het beoogde doel is, zodat ik wellicht aanvullende tips kan geven.
Ik neem aan dat er ook wijzigingen op het verzamelbestand worden aangebracht. Die zouden dan moeten worden overgenomen naar de bronbestanden.
M.a.w. de tabbladen kunnen met een macro gevuld worden maar omdat het een "hell of a job" is gezien de hoeveelheid items en omdat ook gecontroleerd moet worden of de gegevens op de juiste plaats komen te staan, is er wellicht een handiger manier.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik vind mijn overzicht prettiger werken omdat ik dan meer gegevens tegelijkertijd op mijn scherm zichtbaar hebt.

Het beoogde doel is dat er bij het invullen van de gegevens minder makkelijk fouten gemaakt worden. Verder is het ook makkelijker te controleren of alle gegevens per cliënt ingevuld zijn.

groetjes
Tineke10

Ik vind mijn overzicht prettiger werken omdat ik dan meer gegevens tegelijkertijd op mijn scherm zichtbaar hebt.
Dan gaan we uit van jouw overzicht. Maar krijg je dan geen stijve nek van het lezen van de koppen?;)

Het beoogde doel is dat er bij het invullen van de gegevens minder makkelijk fouten gemaakt worden.
Dan lijkt het mij handig om bij een aantal koppen gebruik te maken van Datavalidatie zodat je de gebruiker een keuze kan maken uit een aantal mogelijkheden. Stel dat in een vraag uitsluitend JA of NEE moet komen te staan, dan kan je een datavalidatie maken zodat er geen andere dingen komen te staan.

Als ik tijd heb, ga ik er mee verder.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik ben even verder gegaan met bestanden.

Even een paar opmerkingen

Bestand Invulformulier
- Gaarne dit bestand gebruiken omdat het totaalbestand er nog naar verwijst (wordt later flexibel).
- Verder heb ik enkele lege regels verwijderd zodat de gegevens per tabblad (van totaalbestand) bij elkaar staan.
- ASQ 12 maanden is toegevoegd.

Totaaloverzicht
- De lichtgroene (kleur kan je verwijderen) cellen verwijzen naar de gegevens in het tabblad Persoonsgegevens.
- De overige cellen worden gevuld.

Het is een volgende stap dus geen definitieve stap.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Als is het bestand probeer te openen krijg ik steeds het bericht: De gecompromeerde map is ongeldig of beschadigd.

Het lukt me dus niet om deze map in te zien.

Met vriendelijke groet
tineke

Als is het bestand probeer te openen krijg ik steeds het bericht: De gecompromeerde map is ongeldig of beschadigd.

Het lukt me dus niet om deze map in te zien.

Met vriendelijke groet
tineke

Ik heb de bestanden wat opgeschoond.
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hoi Roncancio,

Dat er lege regels weggehaald zijn is prima.
ASQ 12 maanden moet niet worden toegevoegd omdat het bij 12 maanden niet wordt uitgevoerd.
Verder snap ik niet wat op dit moment de link is tussen de 2 bestanden.
Je moet ze nog alle 2 apart invullen.

Met vriendelijke groet
Tineke

Hoi Roncancio,

Dat er lege regels weggehaald zijn is prima.
ASQ 12 maanden moet niet worden toegevoegd omdat het bij 12 maanden niet wordt uitgevoerd.
Je moet ze nog alle 2 apart invullen.

Met vriendelijke groet
Tineke

Ik heb ASQ 8 toegevoegd omdat dat wel in het totaaloverzicht stond maar niet in het invulformulier. ASQ 12 is verwijderd.

In het bestand zit een macro die de gegevens van invulformulier (als het geopend is) in het totaaloverzicht plaatst. De macro heet Ophalen. Het is niet de netste methode maar het is dan ook maar een tijdelijke methode om te kijken of het invullen naar wens gaat of dat er dingen moeten worden aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan