ACER Aspire 5101AWLMI netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koboti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een laptop en kan daar mee op het draadloos internet. Alleen soms is het geval, zoals nu, dat ik niet met mijn laptop op internet kan. De kaar is een Atheros AR5005G. Ik weet niet of ik de nieuwste drivers heb versienummer is 4.2.2.7. Op de site van de fabrikant staan op een of andere manier geen drivers voor deze kaart. :S Kan iemand een link geven naar de nieuwste drivers?

Alvast Bedankt,

Koboti

PS. ik weet niet of het ligt aan de hardware, als er andere oplossingen zijn hoor ik het graag!

Als ik ipconfig invoer krijg ik dit als uitkomst:
ipconfigiv3.png

Laatst bewerkt:
Zoals de melding nu laat zien is je wifi kaard uitgeschakeld. Dus als je die activeerd zou hij het weer moeten doen.

Hoi Koboti,

Waarschijnlijk heeft het te maken met de power options van de netwerkadapter. Soms wordt die op een laptop uitgeschakeld om de batterij te sparen. Kan je echter instellen.
Draai je Vista of XP op die Acer?

Hoi Koboti,

Waarschijnlijk heeft het te maken met de power options van de netwerkadapter. Soms wordt die op een laptop uitgeschakeld om de batterij te sparen. Kan je echter instellen.
Draai je Vista of XP op die Acer?
XP Media Center, mijn laptop ligt altijd aan de oplader.

Niettegenstaande je lappie steeds aan de power hangt, check toch maar eens volgende settings

Open je configuratiemenu en ga naar "systeem"
Onder de tab "hardware", open apparaat beheer
selecteer je draadloze netwerk kaart en klik eigenschappen
Onder de tab "Power management (zal in de Nederlandse versie wel stroombeheer of zoiets heten), haal het vinkje weg bij "de computer toelating geven om dit apparaat uit te schakelen"

Waarschijnlijk zal het probleem dan opgelost zijn.
Indien niet, dan hoor ik dat graag van je.

Die tab Power Management staat er niet, ook stroombeheer staat er niet.

Hoi !

Energiebeheer staat er zeker in !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan