Bureaublad-pictogrammen lelijk afgebeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Casjebasje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Beste helpers :),

Ik heb een "probleem" i.v.m. mijn bureaublad.
Ik heb een mooie afbeelding gevonden, en die als mijn bureaublad ingesteld.
Nu zijn de pictrogrammen lelijk weergeven op het bureaublad. Zie hieronder wat ik bedoel:
[smallIMG]http://i253.photobucket.com/albums/hh46/casjebasje/Untitled-2-18.jpg[/smallIMG]
Nu vraag ik me af hoe ik de pictrogrammen precies in dezelfde kleur krijg als mijn achtergrond.
Nu ben ik niet bepaald een newb, maar dit probleem kan ik niet oplossen. :o

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het zo eens:

Bureaublad rechts klikken > Pictogrammen schikken op > Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen - uitvinken.

Benieuwd naar je reactie.

Ronnie, erg bedankt voor je (snelle) reactie.
Helaas was dit al uitgevinkt, en heb ik nogsteeds het probleem.

Hoi,

Probeer eens het volgende.
Ga naar het Configuratiescherm>>Systeem>>tabblad Geavanceerd.
Onder Prestaties, klik je op de knop Instellingen.
Vink dan "Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken" aan.

Succes :thumb:

Ronnie, erg bedankt voor je (snelle) reactie.
Helaas was dit al uitgevinkt, en heb ik nogsteeds het probleem.

Normaal gesproken is dit de manier om die "witte blokjes" weg te halen en de tekst onder de pictogrammen in het wit weer te geven. Dat was toch de bedoeling?

Het kan ook komen doordat de auteur van de afbeelding niet als background-kleur wit of zwart heeft gebruikt. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoe je het moet oplossen, maar daar komt het in ieder geval (denk ik) door.

Ik had dat namelijk eerst ook, maar toen kon ik het nog veranderen met Photoshop (ik had de afbeelding immers zelf gemaakt. ;))

Hoi,

Probeer eens het volgende.
Ga naar het Configuratiescherm>>Systeem>>tabblad Geavanceerd.
Onder Prestaties, klik je op de knop Instellingen.
Vink dan "Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken" aan.

Succes :thumb:
Was al aangevinkt, dus het werkte niet, toch bedankt! :thumb:
Het kan ook komen doordat de auteur van de afbeelding niet als background-kleur wit of zwart heeft gebruikt. Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoe je het moet oplossen, maar daar komt het in ieder geval (denk ik) door.

Ik had dat namelijk eerst ook, maar toen kon ik het nog veranderen met Photoshop (ik had de afbeelding immers zelf gemaakt. ;))
Ik beschik ook over Photoshop, zal ik een nieuwe layer maken en die zwart maken?

Nu weet ik niet welk formaat het bestand is maar maak er eens een BMP of een JPG van

Voor een persoon die dezelfde problemen heeft. alle 3 de bovenstaande oplossingen dienen goed te zijn
"Vallende schaduwen"
"Webonderdelen"
en
JPG/BMP (PNG bestanden geven vaak de moeite)

Mooi dat het opgelost is

Kun je me toch eens uitleggen waarom dat dit wel werkt bij BMP of JP(E)G?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan