wil dualboot maken met vista en xp maar heb probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JRusty

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
ik wil dus dualboot maken met windows vista en xp, de laptop is met vista geinstalleert en ik heb deze link gebruik om het dus te maken de dualboot

link -> http://www.vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm

daar zegt men dus een aparte partitie te maken wat ik dus deed
toen heb ik me pc heropgestart en heb ik opgestart met cd van windows xp toen begon hij alles te laden etc etc etc... daarna moest ik op enter drukken om verder te gaan voor de installatie toen kreeg ik een scherm waar ze in vertelden dat mijn harddisk niet goed was aangesloten of dat er geen aangesloten was fzo.. wat dus niet klopt

mijn laptop is een hp pavilion dv6799eb

15,4 inch breedbeeldscherm met 1280 x 800-resolutie
2,1 GHz Intel Core 2 Duo-processor T8100
250 GB hardeschijfruimte
3 GB werkgeheugen
Nvidia Geforce 8400M GS-videokaart

je moet dan nog even je sata drivers instaleren in je windows.

wat als je tijdens setup op f6 drukt?

grappig, ik heb een HP 6830ED, precies dezelfde onderdelen op het eerste gezicht. Ik heb ook en dualboot en kan je dus verder helpen;)
alleen ik heb 320 gb en een vingerafdruk lezer...
Voor sata hardeschijven (zoals je in je laptop hebt zitten) heb je de drivers apart nodig op een diskette omdat windows XP deze standaard niet heeft.
Omdat je laptop geen diskette station heeft zul je drivers van internet moeten downloaden en via NLite moeten integreren met je cd.

Ik heb de drivers uit de volgende map van de laptop gehaald: C:\SWSETUP\DRIVERS\chipset\vista...
(ik weet het, het zijn de vista drivers, maar ze werkten... aangzien ik bijna de zelfde pc heb moet het bij jou ook werken)
http://www.nliteos.com/

-Download dat programma
-Installeer het
-Maak een map op jelaptop met de naam Windows XP CD.
-Kopier alle bestanden van je xp cd naar die map
-Start het programma, selecteer dan die map, en intergreer de drivers uit de eerder genoemde map (mobile versie)
-Brand het geheel, en hij doet het nu wel!

Dit moet 100% werken, heeft het ook bij mij gedaan... Ik heb dacht ik de driver ich8... gebruikt.

Niet alle windows XP drivers biedt HP aan, in ieder geval niet de video drivers. Ik weet dat op o.a. softpedia of zon soort site een aangepaste nvidia driver te vinden is die werkt. Daarvoor zul je moeten googelen.

Laatst bewerkt:
grappig, ik heb een HP 6830ED, precies dezelfde onderdelen op het eerste gezicht. Ik heb ook en dualboot en kan je dus verder helpen;)
alleen ik heb 320 gb en een vingerafdruk lezer...
Voor sata hardeschijven (zoals je in je laptop hebt zitten) heb je de drivers apart nodig op een diskette omdat windows XP deze standaard niet heeft.
Omdat je laptop geen diskette station heeft zul je drivers van internet moeten downloaden en via NLite moeten integreren met je cd.

Ik heb de drivers uit de volgende map van de laptop gehaald: C:\SWSETUP\DRIVERS\chipset\vista...
(ik weet het, het zijn de vista drivers, maar ze werkten... aangzien ik bijna de zelfde pc heb moet het bij jou ook werken)
http://www.nliteos.com/

-Download dat programma
-Installeer het
-Maak een map op jelaptop met de naam Windows XP CD.
-Kopier alle bestanden van je xp cd naar die map
-Start het programma, selecteer dan die map, en intergreer de drivers uit de eerder genoemde map (mobile versie)
-Brand het geheel, en hij doet het nu wel!

Dit moet 100% werken, heeft het ook bij mij gedaan... Ik heb dacht ik de driver ich8... gebruikt.

Niet alle windows XP drivers biedt HP aan, in ieder geval niet de video drivers. Ik weet dat op o.a. softpedia of zon soort site een aangepaste nvidia driver te vinden is die werkt. Daarvoor zul je moeten googelen.

ik zit aan een bepaald stuk vast, heb het dus gestart heb de map windows xp cd geselecteerd dan zegt hij importeren en dan moet ik nog een map zoeken fzo maar dan snap ik niet welke map? is dat die map -> C:\SWSETUP\DRIVERS\chipset\vista... of..? want in die map staat nix bij mij, hij zoekt een ini file maar staat geen in.

Ik weet dus voor 99.999% zeker dat jouw HP laptop hetzelfde in elkaar zit als de mijne:P

In die SWSETUP map staan dus alle bestanden die van de recovery partitie af komen. Misschien was ik toch niet helemaal duidelijk...

stap 1) maak dus een map op je pc met de naam zoals XP CDROM of iets dergelijks, dit is voor je zelf handig. Kopieer alle bestanden van je XP cd daarnaar toe.

stap 2) start NLITE op (zie vorige post voor link).
stap 3)Kies dutch, klik op volgende, en blader dan naar de map. Als je de map geselecteerd hebt zal er komen te staan dat het gedetecteerde systeem windows xp is met sp 2 of wleke versie je ook hebt.

Stap 4) kies weer next, en dan weer next

stap 5) Selecteer: integreer drivers, maak bootable cd. ( die andere opties behandel ik nu maar even niet)
Stap 6) DIT IS DUS BELANGRIJK!
Klik op insert of invoegen.
blader naar C:\SWSETUP\Drivers\chipset\vista....
selecteer dan ich8ide. Deze bestanden moeten er staan. Anders moet je naar de site van hp gaan, je laptop nummer ff invullen, dan opslag driver downloaden, deze met winrar uitpakken en ze daar uit plukken...

toch wil ik je even op een paar dingen wijzen:
Voor mijn laptop waren bij lange na niet alle drivers te vinden, oa voor mijn vingerafdruk lezer niet en modem (die ik toch niet gebruik overigens)

Ik heb nu een screenshot toegevoegd met daarop de driver bestanden. (ik heb een ander thema op vista, dus vandaar het andere uiterlijk)

Bijlagen

• screenich.jpg
    screenich.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Ik weet dus voor 99.999% zeker dat jouw HP laptop hetzelfde in elkaar zit als de mijne:P

In die SWSETUP map staan dus alle bestanden die van de recovery partitie af komen. Misschien was ik toch niet helemaal duidelijk...

stap 1) maak dus een map op je pc met de naam zoals XP CDROM of iets dergelijks, dit is voor je zelf handig. Kopieer alle bestanden van je XP cd daarnaar toe.

stap 2) start NLITE op (zie vorige post voor link).
stap 3)Kies dutch, klik op volgende, en blader dan naar de map. Als je de map geselecteerd hebt zal er komen te staan dat het gedetecteerde systeem windows xp is met sp 2 of wleke versie je ook hebt.

Stap 4) kies weer next, en dan weer next

stap 5) Selecteer: integreer drivers, maak bootable cd. ( die andere opties behandel ik nu maar even niet)
Stap 6) DIT IS DUS BELANGRIJK!
Klik op insert of invoegen.
blader naar C:\SWSETUP\Drivers\chipset\vista....
selecteer dan ich8ide. Deze bestanden moeten er staan. Anders moet je naar de site van hp gaan, je laptop nummer ff invullen, dan opslag driver downloaden, deze met winrar uitpakken en ze daar uit plukken...

ja ben naar hp site gegaan, maar ik pak dan best die ich8ide van vista zekr? ik nam die van xp en dat werkte niet echt
heb dus die van vista gedownload maar das geen rar file het is een exe file dus moet het installeren

Laatst bewerkt:
ik heb bestand toegevoed met daarin de goede xp ICH8drivers
Selcteerr dan in NLITE ich8ide

Pak de bestanden uit, in een mapje. In NLITE selecteer je dan die drivers, eventueel stelt hij je een vraag welke versie (ich8IDE mobile versie nemen)
Als je die geselecteerd hebt brand je de cd. Met die cd kun je windows XP nu wel installeren.

het is omdat je niet dichtbij woont, anders had ik je zo mijn xp cd kunnen lenen

Bijlagen

• xp.rar
    xp.rar
    32,8 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
heb de bestanden in feite wel ze staan hier in mijn map maar als ik op importeren druk met nlite dan ziet hij geen enkel file staan in die map :s en hij zoekt alleen *.ini files

zal even die rar testen

ik zie men probleem al :p ik moest nog eens op volgende klikken en dan driver integreren :p

Laatst bewerkt:
ehm... probeer eerst de inf maar. maar vraagt hij trouwens ook niet of je een single of een multiple driver wil doen? kies anders eens multiple en selecteer dan de hele map met die drivers van dat rar bestand. Dan krijg je de vraag welke je wilt, en dan selecteer je ICH8IDE mobile ofzoiets

ehm... probeer eerst de inf maar. maar vraagt hij trouwens ook niet of je een single of een multiple driver wil doen? kies anders eens multiple en selecteer dan de hele map met die drivers van dat rar bestand. Dan krijg je de vraag welke je wilt, en dan selecteer je ICH8IDE mobile ofzoiets

ja single of multi vraagt hij, ik zat eerst op een verkeerd scherm ik moest nog eens op volgende klikken voor ik driver kon integreren :p

ik neem de single ?

Laatst bewerkt:
oke goedzo!:thumb: met de andere opties zoals tweaken, en unattanded install kun je dus je installatie helemaal aanpassen, erg handig. telkens als je dan WIndows Xp opnieuw installeert zijn bepaalde instellingen al gemaakt. Je kunt nu trouwens op deze manier ook al vast je sound en andere drivers er in stoppen. Maar dat wil nog wel eens misgaan.

Ik weet zelf niet meer wat ik gekozen had... maar probeer eens single,en dan dat INF bestand
als hij hem niet pakt, (dus in overzicht scherm staat er niks of je krijgt foutmelding) dan probeer je multi en selecteer je die hele map.

Laatst bewerkt:
zie vorige post:P had ik nog ff aangepast
probeer gewoon single, met dat inf bestand
anders multi-> die driver map-> en dan ICH8IDE Mobile ofzo

dus als ik nu de cd maak en boot met cd zou hij dan die probleem niet mogen geven dat hij geen hardeschijf ziet? denk niet dat ik f6 moet drukken want dat is allleen voor floppy zekr

als het goed is, en als jij gedaan hebt zoals ik het heb gezegd (ik kan het natuurlijk wel fout hebben, maar onze laptops verschillen erg weinig...)

dan moet hij het met die cd dus doen. Zoals je wndows XP cd het zal moeten doen, je zult dan geen gezeur krijgen over je hardeschijf...

Maarre letop:
Hierna heb je de windows xp bootmanager, en zal hij opstarten in windows xp en zal hij niet vragen of je in vista wilt. Hier zul je zelf een oplossing op moeten vinden.(via een bootmanager zoals bootmanagerpro bijv)

ja das geen probleem daar had ik al wat voor gevonden op een andere website :)

zal het nu ff uittesten en morgen laat ik wel weten hoe het is afgelopen :p :)

dan moet hij het met die cd dus doen. Zoals je wndows XP cd het zal moeten doen, je zult dan geen gezeur krijgen over je hardeschijf...

k heb het dus getest, en hij geeft nog altijd de zelfde probleem

erg vervelend, helemaal omdat je nu een cdr hebt verspilt alsware...

weet je zeker dat je ICH8ide hebt geselecteerd, volgens mij vraagt hij nog om de versie dan...

anders doe je multi, selecteer je de map, en kies je alsnog ich8ide mobile versie. het moet echt werken. ik heb hier namelijke een werkende cd liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan