• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onbekende in excel uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyniftrik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Landgenoten,

Ik had een vraagje en deze betreft het volgende:
Voor school moet ik voor een zogenaamde investeringsmaatschappij (de leraren) een onderzoek doen.
Ik zal hier niet verder op in gaan want is niet interessant voor de vraagstelling.
Paar gegevens:
- investeringsmaatschappij wil 8% rendement behalen op hun investering
- kosten: 1.300.000,-
- aankoopprijs: onbekend

- opbrengsten: 2.700.000,-

Meer gegevens heb ik niet, maar nu is de vraag. Kan ik in excel een formule inbouwen zodat deze 8% rendement op de investering (kosten en aankoopprijs) bepaald en daarmee ook de aankoopprijs??

Misschien is het vaag, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Vragen? Ik hoor ze graag

Landgenoten,

Ik had een vraagje en deze betreft het volgende:
Voor school moet ik voor een zogenaamde investeringsmaatschappij (de leraren) een onderzoek doen.
Ik zal hier niet verder op in gaan want is niet interessant voor de vraagstelling.
Paar gegevens:
- investeringsmaatschappij wil 8% rendement behalen op hun investering
- kosten: 1.300.000,-
- aankoopprijs: onbekend

- opbrengsten: 2.700.000,-

Meer gegevens heb ik niet, maar nu is de vraag. Kan ik in excel een formule inbouwen zodat deze 8% rendement op de investering (kosten en aankoopprijs) bepaald en daarmee ook de aankoopprijs??

Misschien is het vaag, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Vragen? Ik hoor ze graag

Dada, dit is wel iets te weinig info om zinnig te reageren.
Vraag: hoe bepaal je de het rendement op de investeringen. Wat zijn de investeringen in jouw voorbeeld?

Iets meer graag???

Wim

A1=kosten = 1.300.000
A2=Inkomsten = 2.700.000
A3=(A2-A1)/1.08 = 1.296.296,30 = aankoopprijs
A4 = rendement = A3*8% = 103.703,70

Cobbe

Van uit het buitenland! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug