extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb een oudere Compaq pc met o.a. de volgende eigenschappen
Intel Pentium 4 1,5 GHz; Nvidia Riva TNT2 64MB, 128MB SD-RAM 133MHz, Windows 98 SE
Ik wil het geheugen uitbreiden. Kan dat met 1 GB? Welk type geheugen heb ik dan nodig?Is het een kwestie van geheugen er in stoppen, pc starten en draaien? Of moet er meer gebeuren?

Kees

Heeft geen zin met Win98(se), deze ondersteund geen 1GB aan geheugen. Maximaal 512MB dacht ik.

128 mb is te weinig voor XP. Hoe moet ik te werk gaan om er XP op te zetten. Eerst uitbreiden en xp installeren. Of een andere volgorde?

Als je XP wilt gaan installeren, dan zou 1GB wel kunnen. Mits die Compaq moederbord het aan kan. Installeren van Xp doe je door vanaf de installatie cd-rom de pc te laten opstarten..

als het niet kan hoe krijg ik xp er dan op? Kan ik de uitbreiding er al voor de installatie opzetten?

hoi
512 mb geheugen plaatsen en dan xp schijfje plaatsen en installeren maar.
heb ik met een compaq deskpro pentium 3 met 700mhz cpu gedaan.
en deze werkt nu gewoon.
groet.

gewoon doen.

de klokfrequentie van het huidige geheugen is 133 mhz. Ik weet niet wat dat precies inhoudt. Moet ik geheugen nemen met dezelfde klokfreq.?

hoi
512 mb geheugen plaatsen en dan xp schijfje plaatsen en installeren maar.
heb ik met een compaq deskpro pentium 3 met 700mhz cpu gedaan.
en deze werkt nu gewoon.
groet.

gewoon doen.
sorry heb me vergist is geen 512 maar 3x 128 mb

Hoi !

Ja, Sdram PC133 modules heb je nodig. PC100 zal er ook wel op lopen.

Maar: is nieuw nog moeilijk te krijgen en als het er wel is betaal je prijzen die niet in verhouding staan tot bijv. DDR2.

Kijk dus eens op @marktplaats, of nog beter: vraag het eens op de @helpmij- marktplaats.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan