• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in exel 30.000 bestanden aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

titovandamme

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Beste,
Kan iemand me helpen met het volgende probleem.
ik heb een exel bestand met 30.000 producten in nu als ik bij de prijs men berekening doe van voorbeeld 50% en dan sleep ik alles naar beneden dan word overal 50 % bij gerekent maar als ik dit voor 30.000 producten moet doen ben ik daar effe mee bezig weeet iemand een snellere manier ? en het volgende is om achter een cijfers reeks .jpg te kunnen plaatsen de manier die ik ken zou ik per product . jpg moeten typen wat ook weer serieus tijd rovent is er daar een manier voor om direct overal in de kolom .jpg te laten achter zetten zodat de cijfer reeksken ni veranderen.
mvg

dan word overal 50 % bij gerekent maar als ik dit voor 30.000 producten moet doen ben ik daar effe mee bezig weeet iemand een snellere manier ?

Doe dit voor de eerste cel, selecteer die cel en dubbelklik op de vulgreep (rechtsonder in de cel). Voorwaarde is dat er geen lege kolommen tussen staan en geen lege cellen langs links.

Wigi

en het volgende is om achter een cijfers reeks .jpg te kunnen plaatsen de manier die ik ken zou ik per product . jpg moeten typen wat ook weer serieus tijd rovent is er daar een manier voor om direct overal in de kolom .jpg te laten achter zetten zodat de cijfer reeksken ni veranderen.

Zet in een cel:

=A1&".jpg"

Verander de A1 in de cel waarop je het wil toepassen. Dan dubbelklikken op de vulgreep zoals hierboven uitgelegd. En plakken als Waarden als je van de formules vanaf wil zijn.

Wigi

Beste wigi
Hartelijk dank voor jouw snelle reactie dit spaart me een hele boel werk uit.
Nogmaals bedankt
tito

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan