• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo,

Is het mogelijk om een model te bouwen waar een pop-up scherm verschijnt met bijvoorbeeld een vraag met open antwoord die vervolgens ingevuld wordt in een cel. En met een vraag waarbij voor een gesloten antwoord wordt gekozen door bijvoorbeeld te laten kiezen in een antwoord.

Een voorbeeld:
Vraag:
- Hoe oud bent u?
Antwoord:
-39

of

Vraag:
Bent u gehuwd?

Keuze antwoord:
ja
nee.

Alvast mijn hartelijk dank voor jullie inzet!:D

Groet,

Susan

In bijgevoegd bestand zit een simpel voorbeeld van een menu.
Dat menu verschijnt bij het openen van het bestand.
Hierin kan leeftijd en getrouwd worden aangegeven.
Onderin het menu staat keuzeknoppen Ja en Nee omdat je vraag ook zo kan worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Een beknopt voorbeeldje dat gebruik maakt van inputboxen.

Code:
Sub vragen()

Range("a1").Value = InputBox("Hoe oud bent u? ", "Leeftijd vragen")
Gehuwd:
Range("b1").Value = InputBox("Bent u gehuwd? J/N", "Gehuwd", "N")
    If UCase(Range("b1").Value) <> "N" Then
        If UCase(Range("b1").Value) <> "J" Then
            GoTo Gehuwd
        End If
    End If
End Sub

Als je meerdere vragen hebt met Ja/Nee of beperkte keuze kun je beter met een userform gaan werken met besturingselementen.
Je kunt dan alles op één formulier in laten vullen.

EDIT: Zoals Roncancio in zijn voorbeeld dus laat zien.

Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand zit een simpel voorbeeld van een menu.
Dat menu verschijnt bij het openen van het bestand.
Hierin kan leeftijd en getrouwd worden aangegeven.
Onderin het menu staat keuzeknoppen Ja en Nee omdat je vraag ook zo kan worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Bedankt hiervoor maar ik ben niet helemaal thuis hierin. Hoe kan ik in de programmacode kiezen voor het aanvinken van een ja of een nee?

Groet,

Susan

Hallo Roncancio,

Bedankt hiervoor maar ik ben niet helemaal thuis hierin. Hoe kan ik in de programmacode kiezen voor het aanvinken van een ja of een nee?

Groet,

Susan

Bedoel je uit de lijst of de keuzerondjes?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Nu was ik erg enthousiast om zo snel antwoord te hebben ontvangen op mijn vraag of er een programma gemaakt kan worden waarop ik een keuze antwoord dan wel een open antwoord kon in laten vullen door de geënquêteerde. Mijn ervaring met Visual Basic is erg kort en alles is nieuw. Dus toen ik de reacties kreeg, dacht ik dat ik die snel op mijn model verder zou kunnen toepassen. Helaas blijk ik nu meer info nodig te hebben. Namelijk welke knoppen moet ik aanklikken om zo iets te kunnen maken??

Groet en dank,

Susan :confused:

Hallo,

Nu was ik erg enthousiast om zo snel antwoord te hebben ontvangen op mijn vraag of er een programma gemaakt kan worden waarop ik een keuze antwoord dan wel een open antwoord kon in laten vullen door de geënquêteerde. Mijn ervaring met Visual Basic is erg kort en alles is nieuw. Dus toen ik de reacties kreeg, dacht ik dat ik die snel op mijn model verder zou kunnen toepassen. Helaas blijk ik nu meer info nodig te hebben. Namelijk welke knoppen moet ik aanklikken om zo iets te kunnen maken??

Groet en dank,

Susan :confused:

In je Visual Basic Editor (Waar de userform is gemaakt) zit een werkset Besturingselementen (ziet eruit als een hamer en een schroevendraaier). Deze werkset kan je ook vinden bij Beeld - werkset.
Hiermee kan je verschillende soorten knoppen vinden en in de userform zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan