Instabiel systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe computer, met Windows XP service pack3.
Al na enkele dagen nadat ik windows geínstalleerd had, en er nauwelijks programmas geinstaleerd waren, kreeg ik al diverse meldingen(zie hieronder) en nu lijkt er geen eind aan te komen;

- iexplore; er is een fout opgetreden en moet worden afgesloten
- explorer; er is een fout opgetreden en moet worden afgesloten
- drwatson32; "idem"
die vallen het meeste op,

Dan krijg ik ok nog vaak meldingen zoals bij "bijlage 1" (dit gebeurt wanneer ik een tijd bezig ben op de computer en ik op het "bureaublad weergeven" icoon op de taakbalk klik

Verder krijg ik ook wel eens meldingen van windows DEP dat een programma geblokkeerd is of zo iets:confused:

Dus veel problemen. Ik heb mijn pc gescand op virussen, er werden 2 trojaanse paarden gevonden, maar die zijn reeds verwijderd. Na een herstart weer een scan gedaan, en daar werd niets gevonden.

Lijkt dit meer op een softwarematig probleem of kan het ook aan de hardware liggen:

Harde schijf: seagate 500 GB
Voeding: Cooler Master RealPower M620 620watt
Videokaart: Sapphire HD4850 met drivers van ATI.com
CPU: intel E8400
geheugen: Kinsten Hyperx 2 GB met CL4-4-4-12
mobo: Asus P5Q (P45 chipset)

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Bijlagen

• errors.PNG
    errors.PNG
    33,1 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Oei, dat is nog al wat....maar hier wat verschillende suggesties....

Softwarematige fouten:

Scan eens met SuperAntiSpyware
Welke virusscanner heb je?
Doe eens een schijfcontrole.
Check je geheugen eens met MemTest
Laatste videokaart drivers?
Laatste MoBo drivers?

Hardwarematig:

Check al je kabels nog eens .
Heb je alle hardware (kaarten e.d.) zelf geinstalleerd, zo ja, kijk of alles goed aangedrukt is in de sloten.

Tenslotte.....3 mnd. oud betekend garantie, miss. zit er een brak onderdeel in wat voor conflicten zorgt. Doe eerst wat controles zoals ik voorstel, helpt dit niet spreek dan de garantie aan!

Suc6.

Supreantispyware: 2 resultaten; blijkbaar nog een trojan + 22 cookies
Virusscanner: Avast Home Edition

zowel memtest als scandisk gaven geen fouten

Computer is zelf gebouwd; heb kabels, harddisks, videokaart, voedingkabels, etc gecontroleerd en zit allemaal muurvast :)
Aangezien mijn MB nog geen jaar oud is heb ik de drivers van de DVD gebruikt die bij het moederbord zat. zal ook kijken of ASUS nieuwe drivers heeft
Voor de videokaart heb ik wel het recenste driver

geen idee waar het nu anders aan zou kunnen liggen..

Laatst bewerkt:
Download Malwarebytes' Anti-Malware deze scanner is gratis en heeft geen real-time controle, dus je pc wordt er niet slomer van en kan draaien met de virusscanner die je nu hebt. Na het downloaden uploaden en een full scan uitvoeren in veilige modus.

EDIT: Mocht dit nog niet lukken kan je altijd nog dit proberen, maar daar zou ik nog ff mee wachten. En zowiezo is het verstandig om eerst een backup te maken, voordat je hier eventueel aan zou willen gaan beginnen.

Laatst bewerkt:
Na anderhalf uur scannen vond ik het mooi geweest, hij vond blijkbaar wel iets,

http://www.malwarebytes.org/forums/index.php?showtopic=4556

dat Spyware.Passwords vond hij op verschillende locaties in C;\windows... :( Dit zal onder andere de oorzaak geweest zijn van de vertraging van mijn pc en de explorer-meldingen, aangezien met de harrdware niets mis is.

Men zegt dat het je systeem aardig vertraagd.. en dat is bij mij ook het geval..
Echter word ik maar gedwarsboomd door al die explorer foutmeldingen, dus ik ga een herinstallatie doen.
Het is vor mij niet veel werk qua backuppen, aangezien ik de pc begin vorige week al opnieuw geinstaleerd had.

Toch bedankt voor de info! Dan weet ik de volgende keer in ieder geval welke programma's ik het beste kan laten scannen voor eventuele malware.
En dat ik misschien toch wat voorzichtiger moet zijn met wat ik binnen haal.

Groet,

Laatst bewerkt:
Na anderhalf uur scannen vond ik het mooi geweest, hij vond blijkbaar wel iets,

http://www.malwarebytes.org/forums/index.php?showtopic=4556

dat Spyware.Passwords vond hij op verschillende locaties in C;\windows... :( Dit zal onder andere de oorzaak geweest zijn van de vertraging van mijn pc en de explorer-meldingen, aangezien met de harrdware niets mis is.

Men zegt dat het je systeem aardig vertraagd.. en dat is bij mij ook het geval..
Echter word ik maar gedwarsboomd door al die explorer foutmeldingen, dus ik ga een herinstallatie doen.

Toch bedankt voor de info! Dan weet ik de volgende keer in ieder geval welke programma's ik het beste kan laten scannen voor eventuele malware.

Groet,

Oke is goed, wil je nog meer info of hulp nodig bij installeren kan je me altijd toevoegen op MSN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan