Draadloos netwerk valt spontaan weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

kneusje44

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Hallo,

Afgelopen week heb ik via een professioneel iemand een draadloos netwerk aan laten leggen met een vaste PC en een laptop. Ik maak gebruik van ziggo internet.
Het netwerk werkt in principe goed alleen wordt ik er af en toe afgegooid en kan ik niet meer op het netwerk komen. Ook niet als ik de router uit de stroom haal en weer erin doe. Het lijkt wel dat als er iemand thuis, z'n computer aanzet (een buurman o.i.d.) ik dan van mijn netwerk wordt afgegooid. Dit is deze week 2x gebeurt rond half 6 in de middag.

Wat kan ik hier tegen doen om te voorkomen. Is het te voorkomen of moet ik het maar accepteren en/of gewoon internet via een kabel gaan doen. In m'n buurt zweven veel draadloze netwerken. Ik lees ook iets over een ander kanaal, maar is dit te veranderen en hoe kan ik dit doen. Zowel in de router dan als op de computer.

Al jullie tips zijn van harte welkom.

Groet Bas

Is het draadloze netwerk door die professional ook beveiligd??

Ik denk niet dat het door het kanaal komt, want die andere netwerken zijn gewoon de hele dag "in de lucht" en dan heb je er geen last van...

Maar goed, wat dan wel?
Op welke manier krijg je weer verbinding na dat uitvallen??

Woensdagavond was het voor het eerst dat het netwerk wegviel. Paar keer de router uit de stroom e.d. maar geen gevolgen. Zie het netwerk wel staan, maar kom er niet op. Donderdagochtend toen mijn vriendin de laptop aanzette ging ie ineens weer op het netwerk. Weet dus niet wanneer het weer beschikbaar was, maar donderdagochtend vroeg (half 7) kon ik er nog niet op. Gisteravond deed ook alles naar wens, vanmiddag eerst ook en ineens netwerk weg.
Ik snap er niet veel van en wil ook niet teveel erin rommelen dus doe dat ook niet, maar voorlopig heb ik nu al een paar uurtjes geen netwerk. Soms zie ik m in de lijst staan, maar af en toe is die ook verdwenen. Ik vind het allemaal maar vaag hoe dat draadloze inelkaar steekt

Dat lijkt toch een beetje op een probleem met de router die gebruikt is.
Misschien dat nieuwe firmware het probleem oplost

En hoe krijg ik dat geinstalleerd. En moet dat op de router worden geinstalleerd of niet.
Het is een vrij nieuwe router (sitecom), paar maanden geleden gekocht.

Wanneer je er zelf echt helemaal geen verstand van hebt. misschien handig om die professioneel er even naar te laten kijken, maar natuurlijk willen wij hier ook proberen om te helpen.

Welk type Sitecom router is het precies?

Sitecom 54g broadband router. Heb op zich wel wat verstand van computers alleen draadloos wat minder. Moet zeggen met al deze problemen (heb het uiteraard eerst zelf geprobeerd) krijg ik er wel steeds meer over te weten.
Alvast bedankt voor je antwoorden trouwens.
Maar als de firmware niet goed zou zijn, hoe kan het dan dat het netwerk het af en toe wel doet. Dan moet ie toch altijd niet beschikbaar zijn?

Het "waarom" is zo een beetje moeilijk te beoordelen, maar soms zitten er bugs in bepaalde firmware die met een nieuwe versie opgelost worden.
Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat dat 100% de oorzaak is, alleen dat het goed zou kunnen.

De Sitecom router heeft ook een typenummer, waarschijnlijk beginnend met de letters WL- en dan een nummer, staat meestal onderop het apparaat.

Dat si goed, maar om even lastig te zijn: daarvan bestaan 4 verschillende versies, staat ook op die sticker onderop.

V1-001
V1-002
V1-003
V4-001

Nou,
Geen nieuwe firmware beschikbaar, dus dat schiet niet op...

Weet je hoe je moet inloggen op de router?

Volgens mij moet je dan de laptop aan de router koppelen en bepaald adres invullen. Ik zit nu op een onbeveiligd netwerkje te internetten dus kan nu niet op de router komen volgens mij.
Ik zie trouwens nu het netwerk ook al weer een tijdje niet in 'm'n lijst staan van draadloze verbindingen. Hij kan toch niet zomaar weg zijn

nu staat ie er wel en vraagt ie om netwerksleutel. Is dit het wachtwoord dat bij installatie is verzonnen of niet

Je zou denken dat als ik het wachtwoord 2x invoer bij netwerksleutel dat ie dan op het netwerk moet komen, maar dat lukt dus niet en dat is ook het probleem. Hij is heel lang bezig met wachten op netwerk, lukt niet, vervolgens is het netwerk weer uit de lijst verdwenen. Soms komt ie wel wat verder maar blijft dan hangen op netwerkadres verkrijgen.

Ik denk dat er in dit geval maar 1 goede raad is:

De professional die dit deze week (misschien zelfs tegen betaling?) heeft aangelegd het probleem laten oplossen.

Geen onwil aan deze kant, maar er kunnen talloze oorzaken zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan