Pentium 4 beperking RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaxXoriZed

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
In de bijlage zitten de specificaties van mijn moederbord.
Ik wil mij meer ram-geheugen aanschaffen, namelijk het maximum van 4GB dat mijn moederbord kan.
Nu vroeg ik mij af of dit wel nuttig is, want iemand die ik ken zei dat het kon zijn dat
mijn processor er voor zorgt dat mijn pc niet aan de snelheid werkt die ik normaal kan
bereiken met 4GB RAM, dat mijn processor mijn snelheid met andere woorden beperkt.
De processor die ik heb is een Pentium4. Aangezien ik niet extreem veel ken over processors
vroeg ik me af of iemand hier me kon helpen. Beperkt deze processor inderdaad de snelheid
vanaf een bepaalde grootte van RAM of kan deze de 4GB RAM gemakkelijk aan?

Alvast bedankt

Bijlagen

• moederbord.png
    moederbord.png
    76,4 KB · Weergaven: 62
Nog even eerst wat meer vragen.

Hoeveel geheugen heb je nu?
Welke processor zit er op het moederbord?
Welke videokaart?
Welke Windows versie gebruik je

En.... wat wil je met de pc doen vooral??

Nog even eerst wat meer vragen.

Hoeveel geheugen heb je nu?
Welke processor zit er op het moederbord?
Welke videokaart?
Welke Windows versie gebruik je

En.... wat wil je met de pc doen vooral??

Momenteel heb ik maar 510MB
Ik heb een Intel Pentium4 CPU 2.8GHz (CPU's)
videokaart:geforce fx5200 agp
Ik gebruik windows XP
De pc moet zware programma's heel vlot kunnen draaien (photoshop, dreamweaver, adobe premiere,...) en ik moet er uiteraard ook spelletjes als CoD4 op kunnen spelen =D

Dan heb je zowel extra geheugen (max. 2Gb bijplaatsen, maar kan Windows niet adresseren) EN een nieuwe videokaart nodig

waarom een nieuwe videokaart? is deze zo slecht? en welke raad je dan aan?

De FX5200 is inderdaad een behoorlijk slechte kaart...

Wat zou je maximale budget zijn en.... geef aan deze PC ook niet meer zoveel geld uit hoor, dat is hij niet meer waard!

waarom een nieuwe videokaart? is deze zo slecht? en welke raad je dan aan?
Als je een slechtere kaart kan vinden (van die leeftijd of jonger) dan zou ik het knap vinden.
Elke kaart (ik denk dat je een agp-videokaart nodig hebt) is beter dan een fx5200.

Maar goed: denk aan een 7600GS of HD3850. Maar goedkoper kan ook. (zal weinig uitmaken).
Waarschijnlijk heb je ook een nieuwe voeding nodig.

in dat geval kan ik precies beter ineens een hele nieuwe pc kopen en in deze 1gb ram steken zodat hij door het gezin kan gebruikt worden voor alledaagse dingen en zodat ik er mss cod 1 op kan spelen :P
of moet ik nog steeds aanpassingen doen als ik er gewoon 1GB ram in steek?

In de bijlage zitten de specificaties van mijn moederbord.
Ik wil mij meer ram-geheugen aanschaffen, namelijk het maximum van 4GB dat mijn moederbord kan.
Nu vroeg ik mij af of dit wel nuttig is, want iemand die ik ken zei dat het kon zijn dat
mijn processor er voor zorgt dat mijn pc niet aan de snelheid werkt die ik normaal kan
bereiken met 4GB RAM, dat mijn processor mijn snelheid met andere woorden beperkt.
De processor die ik heb is een Pentium4. Aangezien ik niet extreem veel ken over processors
vroeg ik me af of iemand hier me kon helpen. Beperkt deze processor inderdaad de snelheid
vanaf een bepaalde grootte van RAM of kan deze de 4GB RAM gemakkelijk aan?

Alvast bedankt
Windows (32 bit) kan in principe maximaal 4GB aan, echter, hij zal maximaal rond de 3GB kunnen gebruiken.
Je processor zal er niet voor zorgen dat je geheugen langzamer gaat lopen, als je er maar niet langzamer geheugen naast zet.

Meer geheugen betekent trouwens niet persé dat alles sneller gaat lopen, wel kan er meer tegelijk worden geopend, of grotere bestanden zonder dat hij de tijdelijke bestanden op de tragere harde schijf gaat gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan