Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hej! :)

Ik ga begin november een nieuwe pc aanschaffen, een goede game pc. Ik had al een opzetje gemaakt samen met een vriend, maar voor alle zekerheid wil ik hierzo ook nog even vragen of dit allemaal wel samen kan draaien.
Hieronder zie je mijn opzetje (bij www.azerty.nl)

azertykt5.png

Ik sta voor alle reacties open :thumb:, maar ik wil de 4850 en mijn 22" soieso houden ;)

Alvast bedankt! :thumb::D
-Timm

PS. Als je de specificaties wilt weten, tik dan "http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=" + id
Dus voor het scherm wordt het http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=76090

als je budget het toelaat, zou ik de hd4850 door hd 4870 of de hd4870x2 vervangen.
voor de rest een mooi systeem

Ik denk niet dat mijn portemonnee dat toelaat ;)
Daar had ik het ook al met die vriend over gehad: de 4870 is weer €100 duurder en de 4850 is in prijs-kwaliteit verhouding toch beter (leek ons dan:D) :thumb:

Wat is het budget ? :D
Was je van plan om ooit te gaan overclocken?
Hoe belangrijk is stilte voor jou?

Waarom persé die monitor btw?

Als je budget het toe laat wil ik je dit schermpje aanraden:
http://tweakers.net/pricewatch/219358/hp-pavilion-w2228h.html
Super schermpje! Ook in hoogte verstelbaar. Wel een klein beetje duurder.

Verder ga je nooit RAID draaien? Het DS3L moederbord ondersteund geen raid.
Neem gewoon PC6400 geheugen, kost nauwelijks meer. (dit setje dan he: KVR800D2N5K2/4G, heb nu voor geheugen gekozen waar je ook mee kunt overclocken maar mocht je dit nooit gaan doen kan je het geheugenkitje dus wijzigen).
Neem de WD6400AAKS als HD, deze is sneller dan de Samsung F1 640.
De standaardkoeler van de HD4850 is bagger. Door de fix kan je dit wel oplossen (in catalyst 8.10 zit ook fancontrol voor de HD48** serie).
Maar GigaByte heeft ook een leuke HD4850 met een Zalman koeler (GigaByte Radeon HD 4850 Zalman), is iets duurder, maar dan heb je zeker een goede koeler erop zitten. Azerty heeft deze niet, Sallandautomatisering wel.
Bij Azerty hebben ze wel de Gainward Radeon HD4850 met dubbelslotskoeler, die koelt ook wel wat beter (wel moet je ook de fanfix doen om het een beetje stil te houden in de kast).
Verder zou ik een aparte kast en voeding nemen. Antec Three Hundred icm. Antec NeoHe Power 550watt.

Azerty zonder monitor:

Sallandautomatisering zonder monitor:

Laatst bewerkt:
EDIT: Hee bedankt man! :D
Ik zal morgen even naar jou opzetje kijken! Je hoort het snel! :)

Laatst bewerkt:
Was je van plan om ooit te gaan overclocken?
Nee, dat was ik niet van plan. Ik koop over een tijdje wel weer wat nieuws :o Ik loop ook niet graag het risico dat er iets verrot gaat ;)

Hoe belangrijk is stilte voor jou?
Ik wil natuurlijk geen echte herrie, maar het hoeft ook niet muisstil te zijn.. :p

Een vriend van me heeft dat scherm ook. Er zit DVI-D op en een reso van 1600x1050. Verder vind ik um er wel mooi uitzien :thumb:

Ik vind de kast die ik had uitgezocht mooi, stil en genoeg voor mij :p Er is "maar" 500W in, dus als ik mijn systeem ga upgraden moet er waarschijnlijk weer een andere voeding in, maar dat zien we dan wel weer ;)

Ik heb ook nog wat vragen:
Wat is RAID? (Toch iets met meerdere harde schijven ofzo?)
Wat is dé fanfix? (Een extra fan ofzo?)

Ik zal ff een ander opzetje maken bij azerty, want daar wil ik hem wel bestellen eigenlijk :D
Maar zal ik dan het geheugen uit mijn opzetje doen, of die van jou? (ik wil/hoef niet overteclocken:p)

Gr en nogmaals bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
RAID is meerdere schijven combineren, zodat je systeem denkt dat het 1 schijf is.
Hierdoor kan het tegelijk op 2 schijven schrijven. Dit is sneller.
(verschillen tussen de verschillende raid-versie meld ik maar even niet)

En je kan beter dat gehuegen van raoul kiezen.

Een vriend van me heeft dat scherm ook. Er zit DVI-D op en een reso van 1600x1050. Verder vind ik um er wel mooi uitzien :thumb:

Ik vind de kast die ik had uitgezocht mooi, stil en genoeg voor mij :p Er is "maar" 500W in, dus als ik mijn systeem ga upgraden moet er waarschijnlijk weer een andere voeding in, maar dat zien we dan wel weer ;)

Ik heb ook nog wat vragen:
Wat is dé fanfix? (Een extra fan ofzo?)

Monitor is verder wel OK hoor. Maar zelf had ik dus de HP gepakt. :D Heb zelf ook HP en bevalt me zeer goed.

De Sonata is redelijk, maar ik zou toch echt voor een aparte kast en voeding gaan.
De Antec Three Hundred kast is toch ook mooi.
En de Antec NeoHe Power 550 is ook nog beter als de Earthwatts 500 die in de Sonata zit.
Verschil in prijs is 20 euro.
http://www.hardwaresecrets.com/article/586

De fanfix:
http://nl.youtube.com/watch?v=roDAl1ZBm3Q
Bekijk op hoge kwaliteit.
En druk rechtbovenin op "meer info".
De fanspeed control zit momenteel ook in de nieuwste Catalyst drivers (8.10).

Laatst bewerkt:
Hejj!

Allereerst bedankt raoul voor dat fan-fix filmpje, ik ga het zeker gebruiken :thumb:

Ik heb nu denk ik mijn defenitieve opzetje gemaakt, ik heb toch maar de Sonata III gehouden, ik vind die 300 echt niet zo mooi. Als je je pc aanzet, zie je toch die kast. Jij vindt um mooi, ik niet ;) Smaken verschillen nou eenmaal :p
Ik gooi in me kast ook nog een extra 120 fan, maar die haal ik gewoon bij de mediamarkt (van coolermaster). Die hebben ze niet bij azerty, laat staan zwarte :confused:

Verder heb ik de 4850 GS genomen, omdat voor 10 euro meer je een betere videokaart hebt die al in de fabriek is overgeclockt. Geen garantieverlies dus :thumb:

Ik had het ook nog op een ander forum gevraagd en daar raadden ze precies dezelfde 4850 aan (van Grainward :p) Dan zal het wel goed goed merk zijn :)

De harde schijf raadden ze me ook aan, dus weer een zekerheid :D
Verder heb ik het geheugen van jou (raoul) gedaan, die was ook maar ietsje duurder én beter :cool:

Jongens, bedankt voor jullie inzet :thumb::thumb:

Gr Timm :cool:

azertyxn7.png

Laatst bewerkt:
OK, bedankt voor alles man! :thumb: Je hebt me echt goed geholpen :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan