bluescreen error irql not less or equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
ik krijg geregeld een bleuscreen (ook als hij pas geformateerd is)

de error die ik gelezen kreeg was irql not less or equal er stond denk ik nog iets voor maar zo snel was ik niet.

hier zijn de minidump bestanden http://rapidshare.com/files/156391985/Minidump.rar

en hier de error tekst na opstarten
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 000000E1
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 8CD78464
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini102208-01.dmp
C:\Users\lefty999\AppData\Local\Temp\WER-236013-0.sysdata.xml
C:\Users\lefty999\AppData\Local\Temp\WERFFA2.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

alvast bedankt

Het zou door zoveel dingen kunnen zijn...

bepaalde apparaten die zijn aangschakeld,
drivers,
geheugen misschien zelfs

verwijder eens alle apparaten die je niet nodig heb(printers, draadloze (geavanceerde muizen, toetsenborden) en neem eens allemaal stadaard apparaten, heb je dan nog dezelfde problemen?

Je kan ook eens alle drivers gaan updaten van jouw systeem, waarover praten we hier nu eigenlijk(HP, acer,...)

Je laatste .dmps geven enkele mogelijkheden:

<Windows-map>\System32\Drivers\SYMTDI.SYS
<Windows-map>\System32\Drivers\SRTSP.SYS

Kijk even wat de Eigenschappen zijn van bovenstaande .SYS bestanden (oftewel: Bij welke (software-)uitgever horen ze), en kijk of er van de software die je van die uitgevers hebt geïnstalleerd staan updates beschikbaar zijn.

Misschien helpt het wat.

Succes,

Tijs.

een hp pavillion dv 6000 reeks

(laptop dus)

nu heeft hij ook de kuren om ineens gans uit te vallen net alsof je de batery uit het toestel haalt

en hoe doe je dat want nu je zegt mijn ventilator draaid altijd op volle toeren of kort erbij

ja, deze temperaturen lijken me helemaal niet zo hoog maar ik vraag me gewoon af wat dan zo de reden kan zijn dat je systeem helemaal stilviel, ik zou toch nog maar even die temperaturen blijven controleren

temperaturen blijven rond de 50 a 60 zitten maar het probleem is er nog altijd laptop was net weer uitgevallen heb de batery al eens uitgehaald en terug ingestoken maar nog altijd zelfde probleem :(

houdt het eens een beetje in het oog wanneer de laptop juist uitvalt...
Ik had namelijk ook zo'n probleem gehad maar geen bluescreens...

Ik heb het vandaag kunnen oplossen door mijn laptop met perslucht uit te kuisen, daarvoor was de laptop bijna constant 80°C en hoger, wanneer deze juist 96°C werd viel hij telkens uit. Nu blijft hij constant 45°C :D
Ik heb een acer en jij een hp laptop, dat zal wel heel andere hardware zijn qua merken en dus ook andere temperaturen die de hardware aankan.
Dus de temperatuur wanneer je laptop moet uitgaan waneer het te heet onder zijn voeten wordt zal ook wel verschillen van mijn laptop.
Ik weet niet zo welke temperatuur dat is.

Dus hou het even in de gaten als de temperatuur boven de 60°C komt en of het juist dan is dat hij uitvalt

stond die temp. in de bios? of kun je daar wat aan je fan doen dat die sneller koelt?

stond die temp. in de bios? of kun je daar wat aan je fan doen dat die sneller koelt?

sorry maar ik begrijp niet goed wat je nu met de temperatuur en de bios wil weten :S

Maar ik dacht wel dat je bij gewone pc's meer mogenlijkheden hebt om coolers trager/sneller te laten draaien maar dat vergt allemaal ook zowat skills van overclockers denk ik...

aan fans sneller te laten draaien had ik ook wel eens gedacht maar ik had nooit een mogenlijkheid gevonden om dat te doen met mijn laptop fans.
Ik denk dat daar over het algemeen niet veel aan gedaan kan worden.
Maar met perslucht schoonblazen kan misschien wel helpen :thumb:

sorry maar ik begrijp niet goed wat je nu met de temperatuur en de bios wil weten :S

Maar ik dacht wel dat je bij gewone pc's meer mogenlijkheden hebt om coolers trager/sneller te laten draaien maar dat vergt allemaal ook zowat skills van overclockers denk ik...

aan fans sneller te laten draaien had ik ook wel eens gedacht maar ik had nooit een mogenlijkheid gevonden om dat te doen met mijn laptop fans.
Ik denk dat daar over het algemeen niet veel aan gedaan kan worden.
Maar met perslucht schoonblazen kan misschien wel helpen :thumb:

ik weet dat je dat kan maar als dat bij laptops ook gaat bhu

maar komt me net te binnen dat ik een paar dagen terug mijn laptop op een fles water (1,5l) had gelegd met de koelopeningen vrij dus denk dat de warmte niet echt het probleem daarvan kan zijn want toen was die ook uitgevallen

wel, ik zou zeggen hou het even in het oog, dat kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk met pc wizard als je deze gewoon opstart en dan minimaliseert heb je in de rechterbovenhoek altijd je temperaturen :thumb:

als het de temperatuur dan ook niet is dan kan ik niets anders verzinnen als een ander hardware defect ofzo aangezien je zegt dat na een herinstallatie het probleem ook niet is opgelost.
Ik denk dat aan de voeding ofzo.

En als je nog garantie hebt zou ik hem dan binnengeven bij Hp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan